ברצלונה
צילום: טוויטר ברצלונה רשמי

מה מונע מברצלונה לצרף כוכבי על?

במועדון הספרדי מתקשים להתמודד עם המצב הכלכלי ומהחודש הבא יחזרו גם המושאלים. על מי מדובר ומה שכרם?

מיכאל וייסרמן | (1)

ברצלונה מנסה לבנות את עצמה לעונה הבאה והשבוע הודיעה רשמית על החתמתו של אלקאיי גונדואן. האחרון הגיע בהעברה חופשית וויתר על שכר משמעותי במנצ'סטר סיטי כדי להצטרף לקבוצה של צ'אבי הרננדס.

השכר שלו מקשה על הבנייה לעונה הבאה. אומטיטי (צילום: טוויטר ברצלונה רשמי)

למרות הגעתו של הכוכב הגרמני, הרשימה כוללת שחקנים בכירים נוספים, אבל במועדון יתקשו לבצע עוד רכישות משמעותיות בשל בעיות כספיות גדולות - אותן בעיות שגרמו לכך שליאו מסי בחר להצטרף לאינטר מיאמי מארה"ב.

החל מהחודש הבא יחזרו לקבוצה מספר שחקנים מושאלים ושכרם יתווסף בכל מקרה לתקציב המנופח של הקטאלונים. על פי ההערכות, שכרם של המושאלים שיחזרו לקבוצה ולא בתוכניות של המועדון הוא כ-50 מיליון אירו. בברצלונה מנסים למצוא פתרונות לאותם שחקנים, במכירתם או בהעברתם לקבוצות אחרות, שיסכימו לשלם את שכרם המלא.

בין השאר מדובר בבלם סמואל אומטיטי ששכרו עומד על 7 מיליון אירו לעונה. הצרפתי בילה בעונה האחרונה בלצ'ה מהליגה האיטלקית וברצלונה אף שילמה חלק משכרו. למרות שהבלם הציג יכולת טובה בליגה האיטלקית ברור כי אינו בתוכניות של ברצלונה לעונה הבאה. בברצלונה יתקשו למכור את השחקן שמחזיק בחוזה גבוה וחוזהו הוא עד 2026. אומטיטי כבר קיצץ בעבר בשכרו כאשר ברצלונה החתימה את פראן טורס.

גם קלנמט לנגלה שהושאל העונה לטוטנהאם מחזיק בחוזה שמתקרב ל-8 מיליון אירו לעונה. בברצלונה מנסים למכור את הבלם לקבוצה האנגלית תמורת 10 מיליון אירו, אך בטוטנהאם מעדיפים להשאילו לעונה נוספת. גם המגן, סרג'יוניו דסט, שהושאל העונה למילאן, יחזור לספרד. בברצלונה יצטרכו להתמודד עם שכר של 5 מיליון אירו לעונה. כל השחקנים המושאלים אמורים להגיע לפתיחת האימונים של ברצלונה אבל לא נראה כי יצליחו להרשים את הצוות המקצועי. בברצלונה הודו כי יש עוד מספר שחקנים שיחזרו מהשאלות ואישרו כי הסכום הכולל של שכרם מגיע לכ-50 מיליון אירו.

בשבועות האחרונים מנסה ברצלונה לצרף את הקשר של אינטר, מרסלו ברוזוביץ', אך טרם מצאה את הפיתרון הכספי למהלך. האחרון היה מבוקש לאחרונה בערב הסעודית ואף קיבל הצעה של 20 מיליון אירו לעונה, אך סירב מתוך ניסיון לסיים את המשא ומתן מול ברצלונה. בספרד ציינו כי מי שהניע את ברוזוביץ' לא לחתום בסעודיה הוא חברו לנבחרת קרואטיה, לוקה מודריץ', שהאריך לאחרונה את חוזהו בריאל מדריד.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    התנהלות שערורייתית של בארסה-8 מליון יורו שכר ללנגלה ?? (ל"ת)
    מרקוס 29/06/2023 13:50
    הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.