אקספנג משיקה טכנולוגיה חדשה לנהיגה אוטונומית - המניה מזנקת ב-5%
בכל מקרה, אקספנג השיקה את הטכנולוגיה בעיר הבירה בייג'ינג' וכן בערים בשנגחאי, שנזן וגואנגג'ואו. אקספנג גם מתכננת להשיק את הטכנולוגיה בהמשך השנה בעשרות ערים נוספות במדינה.
בתגובה, מניית אקספנג עולה ב-5% במסחר בוול סטריט ומשלימה עלייה של 24% בשבוע באחרון.
החברה היא הראשונה שהוציאה מערכת מתקדמת לסיוע לנהגים (ADAS) בבייג'ין לאחר שאושרה לשימוש בכבישים טבעתיים וכבישים מהירים בעיר הבירה. באקספנג הסבירו כי מערכת City NGP (ניווט מודרך טייס) שלה דומה לתכונת FSD (נהיגה עצמית מלאה) של טסלה.
מניית החברה נסחרת בבורסה בארצות הברית במחיר של 11.4 דולר ולפי שווי שוק של 9.8 מיליארד דולר. מניית החברה אומנם זינקה בימים האחרונים, אבל עדיין מדובר בירידה של 58% בשנה האחרונה בעיקר בגלל הירידה במכירות החברה.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- אקספנג מחזקת אחיזה - מייסד החברה ורשת עמדות טעינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באקספנג כאמור רוצים להרחיב את פעילות המערכת לעשרות ערים נוספות בסין בהמשך השנה הנוכחית, כאשר המערכת לנהיגה עצמית שלהם יכולה לבצע הרבה מהמשימות שמבצע נהג אנושי.
"נכון לעכשיו, למערכת שלנו יש יכולות נהיגה שמקבילות לנהג מתחיל", אמר המייסד והמנכ"ל Xiaopeng He בשיחת לאחר פרסום הדוחות של החברה ברבעון הראשון במאי. "בהמשך, ונתמך על ידי מערך הנתונים בקנה מידה גדול שנוצר בסביבת נהיגה עירונית ומערכות אימון אחוריות חזקות בלולאה סגורה, אנו מצפים להציג למשתמשים עדכונים רבעוניים".
נתונים, הדרכה ועדכוני תוכנה נשמעים כמו האופן שבו טסלה משפרת את תכונות הסיוע לנהגים שלה. הנהלת XPeng והמשקיעים מקווים ששיפור תכונות הסיוע לנהג יוביל לצמיחה במכירות. מניית אקספנג זינקה כבר בתחילת השבוע לאחר שהודיעה כי רכב השטח החדש שלה G6 קיבל 25,000 הזמנות מראש תוך 72 שעות בלבד.
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
במהלך 12 החודשים האחרונים, XPeng מכרה כ-100,000 כלי רכב, ירידה של יותר מ-20% ביחס לתקופה הקודמת, וזאת לעומת המכירות בחברות המתחרות NIO ו-Li Auto שהמשיכו לגדול באותו זמן. NIO מכרה כ-128,000 כלי רכב, עלייה של 35%. לי אוטו סיפקה יותר מ-190,000 כלי רכב, עלייה של כ-67%.
לשם השוואה - טסלה מסרה ברבעון האחרון 422,875 כלי רכב, כ-36% יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. ב-2023 כולה צופה טסלה מסירה של 1.8 מיליון כלי רכב, עלייה של כ-40% ביחס לשנה שעברה.
כיום יש בעולם רק כ-20 מיליון כלי רכב חשמליים, רק כ-1% מתוך כ-2 מיליארד כלי רכב בעולם. אבל על פי מחלקת המחקר לאנרגיה מתחדשת של בלומברג - הצפי הוא ל-730 מיליון רכבים חשמליים בכבישים ברחבי העולם עד שנת 2040. בממוצע, לרכב חשמלי יש אורך חיים של קצת יותר מ-15 שנים ואם נכלול בספירה גם את הרכבים שייצאו משימוש בשנים הבאות עקב גילם, בין 800 ל-900 מיליון רכבים חשמליים צפויים להימכר במהלך 17 השנים הבאות.
במחלקת המחקר צופים כי רק באמריקה הרכבים החשמליים יהוו 28% מהמכירות של מכוניות חדשות עד 2026, מה שאומר שהמכירות של החשמליות צפויות להגיע לבין 4 ל-4.5 מיליון רכבים, לעומת כ-800 אלף שנמכרו ב-2022. כאשר כל יצרניות הרכבים החשמליים פועלות במרץ על מנת להצליח לייצר כמה שיותר רכבים, זה עלול לגרום לעודף היצע בשוק. האנליסט מייק וורד אמר כי יצרניות ה-EV בצפון אמריקה יצליחו לייצר 2.6 מיליון רכבים עד 2025 ו-4.5 מיליון עד 2030 וזה עוד בלי טסלה. עם טסלה הייצור יעמוד על 4.6 מיליון רכבים עד 2025 ו-7 מיליון עד 2030 וזה רק מייצור, אל תשכחו שיש גם ייבוא של רכבים.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
