אנבידיה בשיא כל הזמנים - למה היא עדיין מעניינת?
למרות שאנבידיה NVIDIA COR יותר מהכפילה את שוויה במהלך השנה האחרונה, בשביל האנליסטים מסיטי היא עדיין מעניינת. כשהם הדגישו את השבבים החדשים ומחשבי העל של החברה בתור הסיבה העיקרית לכך.
הראלי האחרון במניית אנבידיה תודלק בעקבות הייפ הבינה המלאכותית והצורך הרב בכרטיסי המסך של החברה. הביקוש הרב למוצרים איפשר לחברה לתת תחזית טובה בהרבה מהציפיות, כשאתמול אנבידיה הפכה לחברת השבבים הראשונה עם שווי שוק של טריליון דולר.
אנליסט סיטי אטיף מאליק, צופה עוד אפסייד בהמשך, כשהוא משמר את המלצת הקנייה שלו ומצטט את הכרזות מנכ"ל אנבידיה על מוצרים חדשים במהלך תערוכת המחשבים שהתקיימה בטייואן. ההכרזות שכללו שבב בשם GH200 המופעל בעזרת בינה מלאכותית, שרת MGX ופלטפורמת רשת חדשה בשם Spectrum-X הן אינדיקציה ברורה למאמצה של אנבידיה לבסס את עצמה עוד יותר בתחום הבינה המלאכותית, כתב מאליק. למרות שמכפיל הרווח העתידי של החברה עומד על 50 ל-12 חודשים, גבוה יותר מהממוצע ל-5 שנים של 39.2, מאליק עדיין ממשיך להמליץ למשקיעים לרכוש את המנייה, כשמחיר היעד שלו עומד על 420 דולר. "קיים עוד שוק לא מנוצל באופק", אמר האנליסט.
אנבידיה כבר שנים מכינה את עצמה לשינוי העולמי שמתרחש כרגע ונכון לעכשיו שבבי ה-A100 שלה הם המנוע העיקרי לרוב הפיתוחים והמודלים הנוכחיים בתחום. החברה כבר נמצאת בשלבי הסיום של פיתוח הדור הבא, שבבי ה-H100, שבבים מיועדים ספציפית לטכנולוגיית AI והפעלה של מרכזי דאטה. החברה רשמה ברבעון האחרון רווח מתואם למניה של 1.09 דולר על הכנסות של 7.19 מיליארד דולר, הרבה מעל הצפי בשוק, שהיה לרווח של 92 סנט למניה על הכנסות של 6.53 מיליארד דולר. ההתלהבות המשמעותית נבעה בעיקר מהצפי להמשך - החברה עדכנה כי היא צופה הכנסות של כ-11 מיליארד דולר, 41% מעל ציפיות האנליסטים.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור חברה כה גדולה, זינוקים כאלה בתוצאות ובתחזיות הם לא עניין של מה בכך - על כן ההתלהבות היוצאת דופן של המשקיעים, אשר גם לאחר זינוק של 25% למחרת פרסום הדוחות, ממשיכים להסתער על המניה. לאחר הדוחות, החברה המשיכה להלהיב את המשקיעים כשמנכ"ל החברה, ג'נסן האנג, אמר בשיחת הוועידה כי "תעשיית המחשבים עוברת בשני מעברים בו זמנית - מחשוב על ובינה מלאכותית יצירתית". האנג הסביר מה הכיוון אליו אנבידיה צועדת ואמר: "אנחנו מגדילים משמעותית את הייצור שלנו כדי לעמוד בביקוש הגואה עבור שבבים לתעשיית ה-AI".
במהלך תערוכת המחשבים האחרונה, הכריזה החברה על מחשב העל החדש שלה DGX GH200 AI המופעל על ידי 256 צ'יפים מסוג GH200 Grace Hopper. זה אמנם הרבה אותיות ומספרים אבל המפרט הוא הדבר החשוב ביותר. מערכת ה-DGX החדשה תאפשר את הדור הבא של יישומי בינה מלאכותית (AI) הודות לנפח הזיכרון הגדול יותר ויכולות בקנה מידה גדול יותר, אמר בכיר באנבידיה. ל-DGX GH200 יהיה זיכרון של כמעט פי 500 ממערכת ה-DGX A100 של החברה. "מחשבי-העל DGX GH200 AI משלבים את טכנולוגיות המחשוב והרשת המואצות המתקדמות ביותר של אנבידיה כדי להרחיב את גבול הבינה המלאכותית", אמר מנכ"ל אנבידיה ג'נסן האנג במהלך נאומו בטייוואן.
- 2.בועה בועה בועה 01/06/2023 09:23הגב לתגובה זותוך מספר שנים כל חברות השבבים הגדולות יצגו את הגרסאות שלהן ל AI
- 1.זקן אחד 31/05/2023 21:07הגב לתגובה זומכפיל 200?! השתגעתם? גם אם תציג צמיחה מטורפת תכפיל את המכירות ואת הרווח בארבע השנים הקרובות באופן עקבי היא עדיין יקרה בטירוף. הכתוב אינו מהווה המלצה. שכל אחד יעשה מה שבא לו. אנשים השתגעו. שומר יפשו ירחק
- אמריקאי 01/06/2023 10:05הגב לתגובה זולאינבדיה יש הזמנות מפה ועד לירח יש כאן מהפכה מטורפת בעולם כולם כל החברות באטרף להבין איך הם מטמעימים AI אצלהם בחברה והם בפחד שאם הם יפספסו חברות אחרות יציאו אותם מהמשחק!| אז כולם חוברים לחברות הענק לעשות איתם AI אבל בשביל לעשות AI אפשר רק עם השבב של אינבידה כלומר כסף והרבה וחכה למוצר הבא בקיצור תרשום 23/08 פרסום הרבעון הבא שלהם ואת הזינוק הבא של עוד 25%
- משה 01/06/2023 09:50הגב לתגובה זומעניין מה אמרת על טסלה שהם היו לפני 5-6 שנים במכפיל שלילי ואז במכפיל של אלפים.
- נתראה עוד שנה ותבכה שוב (ל"ת)קנאי 31/05/2023 23:28הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
