חברת האינשורטק Faye גייסה 10 מיליון דולר
שנה בלבד לאחר השקתה בארה״ב, חברת Faye גייסה 10 מיליון דולר נוספים. את סבב הגיוס הובילה קרן ההשקעות של מבטחת המשנה הגדולה בעולם Munich RE Ventures, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Viola Ventures ו-F2 Venture Capital, אליהם הצטרפו גם חברת מנורה מבטחים ומייק נלסון, לשעבר מנכ״ל חברת ביטוח הנסיעות של Allianz. סך גיוסי החברה עומד על 18 מיליון דולר.
חברת Faye החלה לפעול בשוק ביטוח הנסיעות האמריקאי בשנה האחרונה, וכבר מדורגת בתור חברת ביטוח הנסיעות האהובה בארה"ב עם קהל לקוחות גדול. החברה מתכננת להכפיל את הכנסותיה פי 4 בשנה הקרובה, ואת ההון שגויס לטובת האצת צמיחתה: פיתוח והוספת מוצרי ביטוח חדשים וכלי אוטומציה, פניה לקהלים מגוונים, ובניית שותפויות מוצר ושותפויות הפצה עם מותגים מובילים.
בזמן שתעשיית ביטוח הנסיעות האמריקאית לא השתנתה עשורים ולא התאימה את עצמה לאורח החיים המודרני ולצרכי המטיילים, Faye שואפת להציג לנוסע ולנוסעת ביטוח דיגיטלי וחדשני ששם את טובתם במרכז. השילוב בין חוויה דיגיטלית (מרגע המכירה, דרך התביעה והתשלום), והסיוע בזמן אמת שניתן לנוסעים לפתרון בעיות שצצות בטיסה, בשדה או ביעד, מספקים מענה שמותאם בדיוק לצרכי הנוסעים. הפתרון הטכנולוגי שיצרה החברה עושה שימוש במקורות דאטה רבים בכל הקשור לנוסע, לנסיעה וליעד עצמו, על מנת לספק מענה מותאם אישית וזמין למבוטחים בכל רגע נתון ובכל מקום בעולם.
החדשות על הגיוס מגיעות זמן קצר לאחר שהשיקה החברה את פורטל סוכני הנסיעות שלה, one-stop-shop דרכו סוכני הנסיעות יכולים להציע ללקוחותיהם את ביטוח הנסיעות של Faye וכן לנהל את אותם ביטוחים. בנוסף, השיקה החברה בחודש האחרון, API חדש המאפשר אינטגרציה עם משווקי נסיעות ותיירות בשוק האמריקאי, מה שמכונה Embedded Insurance.
- למונייד נפלה ב-5% אחרי שדיווחה על עליה בתשלום למבוטחים: "חד פעמי"
- חברת האינשורטק click-ins גייסה 7.5 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Faye הוא הסטרטאפ השני שהקימו היזמים אלעד שפר, המשמש כמנכ״ל החברה, ודניאל גרין, המשמש כ-CTO. לחברה 34 עובדים הפרוסים בין תל אביב, פלורידה ווירג׳ינה, ארה״ב.
המוצר שפיתחה Faye נועד לכסות את כל צרכי המטייל לרבות הנסיעה, השהות, הבריאות, מזוודות ואפילו חיות המחמד שלהם - הכל באמצעות אפליקציה שבמידת הצורך שולחת התראות בזמן אמת בנוגע לטיול ומספקת גישה 24/7 לשירות לקוחות אנושי, מאפשרת הגשת תביעות באופן דיגיטלי ותשלום מהיר עבור תביעות מאושרות - בכל מקום בעולם - באמצעות הארנק הדיגיטלי של החברה ה-Faye Wallet. עם ה-Faye Wallet לקוחות החברה יכולים לקבל החזרים מהירים ולהשתמש באופן מיידי בכסף שקיבלו במקום לשלם מכיסם.
אלעד שפר, מייסד-שותף ומנכ"ל Faye: "ההצלחה של Faye בשנה הראשונה נובעת בראש ובראשונה מה-DNA של החברה והצוות שנבנה פה - אשר שמים את הנוסע במרכז. יתרון הדאטה, הפתרון הטכנולוגי והעומק הביטוחי הם נגזרות של הבסיס הערכי הזה. עד Faye, ביטוח נסיעות נתפס בקרב רבים מהאמריקאים כשירות החזר הוצאות, וגם זה בקושי. בשבילנו, המשמעות של ביטוח נסיעות היא שיש גוף שדואג לך באופן הוליסטי כשאתה נמצא רחוק מהבית. בנינו הצעת ערך שמטיילים ירצו להשתמש בה שוב ושוב, באופן שלהשתמש ב-Faye יהיה ברור מאליו, בדיוק כפי שברור לנו מאליו לקחת איתנו את הדרכון; והגישה עובדת- אנחנו חווים צמיחה מהירה במספר המטיילים שבוחרים להשתמש ב-Faye, ובעיקר בלקוחות שחוזרים שוב".
- 1.יקר מאוד (ל"ת)X 29/05/2023 21:44הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון
ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם
בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.
נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.
הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.
חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית.
- בנק אוף אמריקה: מכירות השבבים יעלו ב-30% ב-2026
- "ה-AI הרבה יותר אובייקטיבי מהאדם בבחירת התינוק" קריירה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממספרים לערך
ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.
