נבחרת הנוער
צילום: צילום: אסי קופר- התאחדות לכדורגל

מקור לגאווה: כמה שווים 5 כוכבי העתיד של ישראל במונדיאליטו?

נבחרת ישראל תפתח את משחקיה ביום ראשון בטורניר הגדול בעולם לנוער. 5 שחקנים שלנו ייתנו את הטון. מה שווי השוק שלהם כבר היום?
 
מיכאל וייסרמן |

ב-1 ליולי 2022 רשם הכדורגל הישראלי את אחד ההישגים הגדולים בהיסטוריה שלו: נבחרת הנוער של ישראל סיימה במקום השני באליפות אירופה, אחרי שהפסידה בגמר לנבחרת אנגליה. מעבר להישג, זכתה נבחרת ישראל גם בכרטיס למונדיאליטו שיחל ביום ראשון בארגנטינה. ישראל שובצה לבית 3 עם הנבחרות סנגל, קולומביה ויפן. משחק הפתיחה יהיה מול קולומביה. לאחר מכן תשחק ישראל מול סנגל והמשחק האחרון יהיה מול יפן.

טורניר טוב יביא אותו לאירופה. קנצפולסקי (צילום: אסי קיפר התאחדות לכדורגל)

בניגוד להרבה נבחרות אחרות, לא מעט שחקנים מהנבחרת הנוכחית משחקים כבר בקבוצות הבוגרות שלהם. למרות שהם לא זוכים לדקות משחק מרובות, הם זוכים לעניין רב מסקאוטים באירופה ובעתיד זה עשוי להביא עמו מחירי שוק גבוהים.

להלן 5 שחקנים שאמורים להוות את השלד בהצלחת הנבחרת.

רוי רביבו (הפועל ירושלים)

המגן הוא בנו של שחקן העבר, חיים רביבו. הוא גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב והעונה זכה לעונת בוגרים ראשונה, כאשר הושאל להפועל ירושלים ורשם עונה מכובדת תחת המאמן זיו אריה. שווי השוק של רביבו על פי האתר "טרנספרמרקט" הוא 200 אלף אירו.

סתיו למקין (הפועל תל אביב)

הבלם הצעיר של הפועל תל אביב קיבל העונה קרדיט רב מכל המאמנים במועדון האדום והפך לאחת מנקודות האור הבודדות בעונה של קבוצתו. למקין אמור להיות שחקן משמעותי בנבחרת של אופיר חיים. שווי השוק שלו: חצי מיליון אירו.

אל ים קנצפולסקי (הפועל תל אביב)

הקשר של הפועל תל אביב לא זכה לקרדיט שציפה לו מהמאמנים במועדון האדום אבל זכה לעניין רב בעולם וזאת בשל דרכונו האמריקאי. אליפות טובה של הקשר עשויה להביא אותו לאירופה כבר בקיץ הקרוב.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

מהולנד לארגנטינה. עבד (צילום: אסי קיפר התאחדות לכדורגל)

תאי עבד (איינדהובן)

הקשר שגדל במכבי תל אביב עבר בגיל 15 להפועל תל אביב. הוא החליט לעזוב עוד לפני המעבר לקבוצת בוגרים לטובת איינדהובן ההולנדית ונחשב לאחד השחקנים המוכשרים בקבוצת הנוער. שווי השוק שלו: 125 אלף אירו.

דור תורג'מן (מכבי תל אביב)

החלוץ שגדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב נחשב לעילוי ובמחזורים האחרונים זכה קרדיט מהקבוצה הבוגרת. בעתיד הוא עשוי להיות החלוץ המוביל של הצהובים. שווי השוק: 150 אלף אירו.

 

מעבר לכך היו גם שני שחקנים משמעותיים שהיו חלק מההישג באליפות אירופה אבל לא ישחקו באליפות העולם לנוער וזאת בשל העלייה שלהם לנבחרת הצעירה של ישראל. בין השאר מדובר בקשר אוסקר גלוך שכבר נמכר העונה ממכבי תל אביב לזלצבורג תמורת 7 מיליון אירו. שחקן נוסף הוא עידו טוקלומטי ממכבי פתח תקווה שנחשב לגורם משמעותי ואף עתיד להימכר בסכומים גדולים והקיץ ישחק בנבחרת של גיא לוזון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.