נייס בדוח חזק: עוקפת את צפי האנליסטים ומעלה תחזיות - וקופצת ב-5%
חברת נייס נייס -2.11% העוסקת בפיתוח וייצור תוכנות לניהול קשרי לקוחות וניהול סיכונים בגופים פיננסיים וביטחוניים, הכניסה ברבעון הראשון של השנה 571.9 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 527.4 מיליון דולר ברבעון המקביל – עלייה של 8.4%. החברה עקפה את צפי האנליסטים להכנסות של 564.8 מיליון דולר.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-385.3 מיליון דולר (כ-67.4% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 360.4 מיליון דולר (כ-68.3% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-93.5 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 72.4 מיליון דולר ברבעון המקביל – עלייה של 29.2%.
החברה רושמת ברבעון הראשון רווח מתואם של 2.03 דולר למניה, גבוה מצפי האנליסטים בוול סטריט לרווח מתואם של 1.98 דולר למניה.
תחזיות
החברה צופה הכנסות של 573-583 מיליון דולר ברבעון השני, נקודת אמצע (578 מיליון דולר) שגבוהה מעט מצפי האנליסטים להכנסות של 577.36 מיליון שקלים. צופה רווח מתואם של 2-2.1 דולר למניה, נקודת אמצע (2.05 דולר) שגובהה מעט מצפי האנליסטים לרווח מתואם של 2.04 למניה.
לשנת 2023 כולה החברה צופה הכנסות של 2.35-2.37 מיליארד דולר, בהתאם לצפי האנליסטים להכנסה שנתית של 2.36 מיליארד דולר. צופה רווח מתואם שנתי של 8.32-8.52 דולר למניה, נקודת אמצע (8.42 דולר) שגבוהה מצפי האנליסטים לרווח מתואם של 8.39 דולר למניה.
- נייס במשבר שליטה: מחלוקת על מענק למנכ"ל הפורש מציתה עימות חריף בין הדירקטוריון למוסדיים
- אחרי שירדה ביותר מ-40%: האם יש אפסייד בנייס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של 2023 היה 195.1 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2023, 64.7 מיליון דולר שימשו לרכישה עצמית של מניות. נכון ל-31 במרץ 2023, יתרות המזומנים ושווי המזומנים, וכן השקעות לטווח קצר הסתכמו ב-1,684.8 מיליון דולר. החוב בנטרול מכשיר גידור היה 543.5 מיליון דולר כך שהמזומנים והשקעות נטו הסתכמו ל- 1,141.3 מיליון דולר.
מניית נייס מזנקת כעת במסחר בתל אביב למחיר של 737 שקל ושווי שוק של 46.9 מיליארד שקל, החברה הגדולה ביותר בבורסה המקומית.
ברק עילם, מנכ"ל נייס: "אנו שמחים להציג התחלה חזקה לשנה עם ביצועים מעל הטווח העליון של התחזית ברבעון הראשון הן בסך ההכנסות והן ברווח למניה. התוצאות מעל התחזית נבעו מהמשך הביצועים המצוינים בענן, שעלו ב-25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה שלנו בענן ממשיכה להיות גבוהה יותר בפער משמעותי מול המתחרים, והיא ייחודית גם בהיקף ההכנסות בענן, וגם בעקביות שלה. רשמנו רבעון מצוין נוסף ברווחיות החברה המעיד על המשך צמיחה חזקה ברווח הגולמי בענן וברווח התפעולי וכן שיא רבעוני בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת בסך 195 מיליון דולר".
"הרבעון הראשון התאפיין בעסקאות רבות של מיליוני ועשרות מיליוני דולרים, המשקפות את היתרון התחרותי שלנו שבא לידי ביטוי ביכולת של פלטפורמת הענן שלנו, CXone, לשרת את הארגונים הגדולים בעולם באופן מקיף ובמנוע הבינה המלאכותית הייחודי שלנו, אומר עילם , "Enlighten AI. המשך התוצאות החזקות והמובילות שלנו בשוק הם תוצאה של הקשר ההדוק בין האסטרטגיה הסדורה לביצוע מוקפד המתמקד בהרחבת נתח השוק בענן, קידום הזדמנויות הבינה המלאכותית ודגש בלתי מתפשר על צמיחה רווחית".
- 7.דני 12/05/2023 00:14הגב לתגובה זוהפסדתי כ 20% על המניה. במסחר המוקדם התחיל פלוס 7%.. שמחתי שההפסד הצטמצם. במסחר נפלה בכמעט 6%.. מהלך של מינוס 14% בפתיחה. אמכור. מניית נאחס. לא נייס. הבנתי שבמסיבת עיתונאים של המשקיעים אמרו כמה שטויות שהמשקיעים לא אהבו והמניה צנחה. מוכר ביום ראשון. זה סוס מת
- 6.לא מובן למה הירידות (ל"ת)קובי 11/05/2023 18:33הגב לתגובה זו
- ישראל999 12/05/2023 16:22הגב לתגובה זוכמעט תמיד מפרסמת דוחות מעולים וצונחת ביום פירסומן
- אלון 11/05/2023 19:35הגב לתגובה זוהמניה נסחרה ב 300 $ לפניי שנה ולא פספסה באף דוח מאז זה אומר שמריצים מניות בנאסדק לפי הצורך של בתי ההשקעות
- 5.ישראל999 11/05/2023 17:44הגב לתגובה זואיך שהוא תמיד ביום שנייס מפרסמת דוחות בד"כ מעל התחזיות המניה יורדת
- 4.חכם חנוכה 11/05/2023 17:16הגב לתגובה זוכבר ביום של פרסום דוחות המצוינים והעלאת תחזית, המנייה יורדת
- 3.עכשיו ברור לכולם מדוע עולם מרוויח בגדול (ל"ת)גיל 11/05/2023 16:24הגב לתגובה זו
- 2.יגאל 11/05/2023 15:48הגב לתגובה זומעכשיו נייס מזנקת בגדול.
- 1.צריך ענוה בחיים (ל"ת)ענוה 11/05/2023 13:42הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
