איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: יחצ

שוק הרכב לא תחרותי וקרסו מוטורס ברווחיות של חברת הייטק; 380 מיליון שקל על מכירות של 3.55 מיליארד

אם אתם משקיעים - אתם צריכים לעקוב אחרי המספרים הטובים של קרסו שנסחרת במכפיל רווח של 4; אם אתם צרכנים-רוכשי רכבים, אתם צריכים להבין שיבואני הרכב עושקים אותנו

אדיר בן עמי | (11)

קבוצת קרסו מוטורס -0.46%  - יבואנית רכבי רנו, ניסאן, דאצ'יה ועוד, ובעלת "קל אוטו" שמוחזקת 70% ע"י משפחת קרסו, ועוסקת בליסינג והשכרה, מלמדת אותנו שיעור בעסקים: נצלו מחסור לעליית מחירים, כשהמצב חוזר להיות בסדר - אל תורידו בחזרה את המחירים. ובכלל - עשו עבודה שקטה, תנו לאחרים לעמוד בחזית מול הטענות על המחירים. בקיצור תרוויחו בשקט. 

אם אתם משקיעים - אתם צריכים לעקוב אחרי המספרים הטובים של קרסו. מדובר בחברה ששווה כ-1.55 מיליארד שקל בבורסה, מייצרת רווחים של 380, תעשו חשבון - מכפיל רווח של 4. והיא גם מחלקת דיבידנד משמעותי - סדר גודל של 8%. זה בהחלט נראה טוב, אבל החשש הגדול של המשקיעים שמתישהו הרגולטור יניח את ידו על הרווחיות העודפת הזו. 

אם אתם צרכנים-רוכשי רכבים, אתם צריכים להבין מהמספרים האלו שיבואני הרכב עושקים אותנו. מדובר על רווחיות של חברת הייטק. בסה"כ יבוא של מוצרים והרווח בשורה התחתונה 11%, הרווחיות התפעולית והגולמית מוגזמת. זה פער עודף, כסף גדול שהחברות האלו לוקחות מאיתנו. למה? כי הן יכולות. אף אחד לא עוצר אותן. 

קרסו מנצלת את משבר האספקה של רכבים להעלאת מחירים, מנצלת את שוק הרכב הלא תחרותי, מנצלת שאף אחד לא מבקר-מפקח עליה כמו שצריך ומייצרת רווח של 380 מיליון שקל על 3.55 מיליארד שקל של הכנסות.  הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2022 עלו בכ-16.5% לכ-1.09 מיליארד שקל, לעומת כ-938.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2021.

הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ-3.55 מיליארד שקל, לעומת כ-4.33 מיליארד שקל בשנת 2021. למרות הירידה במחזור, הרווח עלה. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך כ-130 מיליון שקל. הרווח הנקי צמח ב-2022 בכ-37.3%. לכ-380 מיליון שקל.

נתח השוק של החברה טיפס בפברואר 2023 ל-9.4%, לעומת 3.9% בשנת 2022; העלייה החדה נבעה מהשקתו המוצלחת של המותג צ'רי שהגיע למכירות של כ-4,000 רכבים תוך חודשים ספורים.

"אנו מסכמים היום את שנת 2022 עם רווחי שיא, תוך שאנו ממשיכים לחזק את מעמדה של קרסו מוטורס כקבוצת רכב מובילה ובעלת מגוון רחב של פעילויות. "אמר איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס", "אנחנו ממשיכים כל העת לפתח את פעילותינו, ובהקשר זה השקנו בישראל בנובמבר האחרון את המותג צ'רי, שהביא לעלייה חדה בנתח השוק שלנו בחודשים האחרונים, ואנו פועלים במקביל להרחבת היצע הדגמים החדשים, בין היתר עם דגמים בעלי טכנולוגיה היברדית, חשמלית, ו-POWER-e. כמו כן, השבוע השקנו מהלך חדשני, במסגרתו השקנו את מותג הרכב החשמלי Eveasy באופן המאפשר ללקוחותינו לבצע את התשלום תמורת הרכב בדרך של תשלומים חודשיים לראשונה על יבואן."

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    קצין רכב 03/04/2023 21:57
    הגב לתגובה זו
    כפי הידוע לכולם אנחנו עם של פראיירים, מוכרים לנו מכוניות פח שלא עוברות בשום מדינה מערבית כמו צ'רי והפראיירים חוטפים האשמה בנו וכמובן בממשלת החידלון שלא נגמרת ובחסות יועצים משפטיים שלא נותנים אפשרות אמיתית לפיקוח אפקטיבי על מחירים ורפורומות, הון שלטון חברי מרכז וקומבינטורים שמסתובבים בכנסת ותופסים את המתמודדים בביצים, וציבור שבוי, ואומלל.
  • 8.
    Grizly 02/04/2023 08:11
    הגב לתגובה זו
    אתם אוהבים מכוניות נוצצות ממוחשבות מפנקו תמודרניות והחברה אוהבת רווחים ווין ווין. לא תשלמו תרדו טיפה בסטנדרט של הפינוקים והמחירים ירדו. הרגולטור צריך לבדוק חשש לתאומי מחירים
  • 7.
    שלומי 02/04/2023 06:51
    הגב לתגובה זו
    פשוט להפסיק לקנות רכבים.
  • 6.
    כנראה נפלת לך 01/04/2023 20:26
    הגב לתגובה זו
    שירוויחו ושיהיה להם לבריאות רכב אפשר לקנות גם יד שנייה ב10 אלף לא לבכות סתם
  • דור 02/04/2023 22:24
    הגב לתגובה זו
    כאן מדובר בקרטל. והם בסך הכל מתווכים עם בלעדיות. שום חדשנות. שום מוח. סתם עבריינות.
  • 5.
    א 01/04/2023 17:58
    הגב לתגובה זו
    תפיסה סוציאליסטית של מי שהדבר היחידי שהוא עושה זה אצבעותיו על המקלדת
  • 4.
    חוצפה! גנבים! פשוט גנבים! 01/04/2023 15:24
    הגב לתגובה זו
    חוצפה! גנבים! פשוט גנבים!
  • 3.
    גדי 01/04/2023 14:35
    הגב לתגובה זו
    מדוע רכב שעלות ייצור 25 -35 אלף דולר במקסימום בישראל עולה בתור 200 אלף ש"ח לפחות ועוד שהיבואן מביא את הדגמים הפשוטים ביותר כדי למקסם רווחיות מיסים ומעמ ואי תחרותיות בגיבוי שתיקת המדינה מובילים לכך הגיע הזמן לשינוי עמוק
  • חזירים 02/04/2023 13:56
    הגב לתגובה זו
    חזירים , ועוד פעם חזירים בחסות מדינת ישראל עושקת מעמד הביניים
  • 2.
    צודק 01/04/2023 12:31
    הגב לתגובה זו
    אני בן 31 יש לי 600 אלף שקל ואני נוסע על רכב 2010 שנוסע חלק כמו חדש כי אני שומר עליו. אם כולם היו כמוני המחירים של הרכבים החדשים היו יורדים עשרות אחוזים והיבואנים היו יכולים לחפש מי שינענע אותם. אבל בישראל תרבות השופוני חזקה מכל מחיר והישראלים מתים על פוזה ורכבים חדשים שנמסרים להם ב 100% מימון כי אין להם 200 אלף בשלוף להוציא על רכב, לא כולל ביטוח ודלק. היבואנים חכמים הם רואים שיש התנפלות של עדר ומרוויחים בשקט על חשבון הפראיירים
  • 1.
    לרון 01/04/2023 12:18
    הגב לתגובה זו
    לפני המנכ"ל וויץ ומאז שנכנס לתפקיד=שיפור קולוסאלי
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.