אינטל מזנקת 7% לאחר שהודיעה כי השבב החדש שלה יופץ בחצי הראשון של 2024
יצרנית השבבים אינטל INTEL CORPORATION מודיעה כי השבב החסכוני בחשמל החדש שלה Sierra Forest ישוחרר בחצי השנה הראשונה של 2024 ללקוחות מרכזי הנתונים של החברה. "אלה היו כמה שנים מאתגרות בהן הצגנו הרבה חדשנות אבל גם נתקלנו בהמון מורכבות ותאריכי שחרור המוצרים שלנו נדחקו החוצה", אמרה סנדרה ריברה, ראש מרכז הנתונים של אינטל ו-AI Group.
אינטל עדיין שולטת בשווקי המחשבים והשבבים לשרתים, עם נתח שוק של יותר מ-70%. לפי חברת המחקר IDC. אבל היא איבדה 20% מנתח השוק שלה מ-2017 שאז עמד על 90%.
מעבד ה-Xeon מעבד דור רביעי הכי חזק של אינטל שנועד בעיקר למרכזי נתונים, נתקל בעיכובים רבים עד לשחרורו, מה שנתן יתרון למתחרתה הראשית של אינטל AMD . ריברה הגיבה לנתון זה ואמרה שאינטל משיגה את כל המטרות ההנדסיות שלה והחברה עדיין על המסלול. מעבדי הדור החמישי של אינטל היו אמורים להיות משוחררים בסוף השנה הנוכחית ומעבדי הדור הבא שנמצאים כבר עכשיו בבדיקה של לקוחות, עתידים להישלח בשנה הבאה לאחר השחרור של Sierra Forest.
הגרסה הבאה של השבב החסכוני בחשמל עתידה להגיע לשוק בשנת 2025, ריברה אמרה גם שאינטל עובדת על בניית ענן המפתחים של אינטל עם שבבים שיתאימו לפיתוח אינטליגנציה מלאכותית ויאפשרו למפתחים לאמן ולהריץ מודלים מורכבים והוסיפה כי כבר עכשיו שני סטארטאפים בתחום האינטליגנציה המלאכותית משתמשים בשבבי אינטל.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- יורוג׳ן קפצה ב-22%, ICL נפלה 17%; הנאסד״ק איבד 1.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרסום החדש מעודד את המשקיעים שכן רק לפני שבועיים מחלקת המחקר של בנק אוף אמריקה אמרה כי התוכנית של אינטל INTEL CORPORATION לבנות עסק לייצור השבבים של צד שלישי עבור חברות מוליכים למחצה אחרות עומדת בפני מכשולים רציניים.
האנליסט ויוק אריא (Vivek Arya) חזר אז על דירוג ביצועים נמוך למניית אינטל, עם מחיר יעד של 25 דולר למניה. "נותר אתגר מבני עם ההתעקשות של אינטל על מודל תכנון/ייצור משולב ואינטנסיבי של השקעה שמכריחה אותה להתחרות בו זמנית מול יריבים מהירים יותר", אמר והוסיף כי "בינתיים התחרות רק מתחילה".
בחודש שעבר, אינטל הודיעה על קיצוץ דיבידנד בכ-66%, והפחיתה את התשלום הרבעוני ל-12.5 סנט למניה מ-36.5 סנט, תוך ציון הצורך בגמישות פיננסית רבה יותר לביצוע התוכניות שלה. ההודעה הזאת התקבלה בשוק בחשש גדול והמניה הגיבה באותו יום בירידה שהביאה אותה לשפל ולמחיר שאינטל פגשה בפעם האחרונה בשנת 2014. בשנים האחרונות אינטל היא חברה שקצב הגידול שלה איטי ולמרות זאת נחשבה להשקעה יחסית בטוחה. הורדת הדיבידנד נחשבת כאמור למהלך דרמטי בעיקר בגלל האחוז המאוד גבוה של ההורדה.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אינטל עלתה 20% מתחילת השנה ונסחרת לפי שווי של 129 מיליארד דולר
- 6.שפריר 01/04/2023 19:49הגב לתגובה זוכל התכנות וכל האפליקציות בעולם מאופטמות לפרופסורים של אינטל. תעבוד עם פרופסורים של חברה מתחרה - תחווה בעיות
- 5."השקעה יחסית בטוחה" שאיבדה 40% ונסחרת במחיר של לפני 20 (ל"ת)לוחמודעות 30/03/2023 12:05הגב לתגובה זו
- 4.הם גמורים. חבורת אנרכיסטים (ל"ת)מלגזן שיכור כוח 30/03/2023 10:39הגב לתגובה זו
- 3.dw 30/03/2023 09:19הגב לתגובה זואם שומעים עידכון לגבי הצעת הרכש של אינטל את טאואר (TSEM) זה כנראה יעניין משקיעים מקומיים רבים.
- 2.שחר 29/03/2023 22:22הגב לתגובה זולכן, ייתכן גם שעבור המניות מקבוצה זו, העליות הן לצורך שורט
- 1.לפני חודש הספידו אותה (ל"ת)שמעון 29/03/2023 22:06הגב לתגובה זו
- דוד 01/04/2023 19:50הגב לתגובה זורק אינטל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
