קרבנה זינקה בעקבות תחזית להפסד נמוך יותר
חברת קרבנה CARVANA CO. המתעסקת במכירת רכבים משומשים אונליין, מפרסמת תחזית להפסד נמוך יותר לרבעון הראשון מהשנה שעברה, הפסד של בין 50 ל-100 מיליון דולר, לעומת הפסד של 348 מיליון דולר בשנה קודם לכן. נתון שמעודד את המשקיעים שמקפיצים את המניה.
"השינוי נבע בעיקר מהפחתת הוצאות מכירה, כלליות והנהלה ורווח גולמי גבוה יותר ליחידה" אמרה החברה. סך המכירות וההכנסות התפעוליות צפוי להיות בין 2.4 ל-2.6 מיליארד דולר. נתון שהוא נמוך יותר מהשנה הקודמת. צפי האנליסטים עומד על כ-2.825 מיליארד דולר.
החברה צופה מכירות קמעונאיות של בין 76,000 ל-79,000 רכבים לרבעון הראשון, ירידה חדה מהנתון של 105,185 רכבים בשנה קודם. צפי האנליסטים עומד על כ-83,000 רכבים. הרווח הגולמי non-GAAP צפוי לעמוד על בין 310 מיליון דולר ל-350 מיליון דולר לרבעון הראשון, לעומת 314 מיליון דולר בשנה קודם.
אחד הדברים שמקשים בעיקר על החברה הוא החוב העצום שלה, שעומד על יותר מ-8 מיליארד דולר, זאת בזמן שסך המזומנים של החברה עומד על פחות ממיליארד דולר. בזמן שמכירות הרכבים צונחות, כמות המזומנים שהחברה מייצרת רק הולכת ופוחתת ובו זמנית תשלומי הריבית על החוב העצום של החברה רק שמים את החברה בנקודה יותר מסובכת.
- הקורסים הדיגיטליים בסיכון - הבינה המלאכותית בדרך
- מדוע מומלץ לרופאים וסוכנויות תיירות להכניס רכיב של זימון תורים אונליין?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה תצטרך כמובן לצמצם הוצאות, לפחות עד שהאינפלציה והריבית יתמתנו וזה לא צפוי להיות פשוט. החברה הודיעה על כך שהיא מתכננת לקצץ הוצאות בסך של כמיליארד דולר על ידי קיצוץ הוצאות/עלויות, בחברה מאמינים שיגיעו למספר הזה כבר בסוף הרבעון השני של השנה.
מניית החברה מתרסקת כבר שנתיים, הירידה נמשכה גם ברבעון השלישי לאחר ירידה מפתיעה במכירות, שהובילו גם לסבבי פיטורים נרחבים בחברה ודיווחים על מחזיקי האג"ח של החברה שאולי יפעלו ל"ארגון מחדש של חובות" - או בעברית פשוטה: חשש להסדר חוב. החברה עצמה כמובן מכחישה שזו אפשרות מבחינתה ואומרת כי היא לא מעורבת בדברים כאלה אם ישנם וכי היא לא תתייחס לשמועות.
בחברה אמרו אז: "המסר שלנו ללקוחותינו, לבעלי המניות, לעובדים ולבעלי עניין אחרים נותר ברור: אנו מתמקדים באופן מיוחד בביצוע התוכנית לרווחיות המתוארת במכתב לבעלי המניות ברבעון השלישי ויש לנו נזילות משמעותית כדי להביא אותנו לשם".
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
