מירי רגב
צילום: מירי שמעונוביץ, לעמ

התוכנית של מירי רגב: הנחה בתחבורה ציבורית לצעירים, פטור לחיילים משוחררים, חינם לפנסיונרים

שרת התחבורה מחלקת פטורים לכל דורש. מאיפה הכסף? זה לא ממש חשוב; רגב מבטלת את התוכנית של מירב מיכאלי, לאחר חצי שנה בלבד

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, החליטה להוריד עלויות נסיעה בתחבורה הציבורית לכל מי שאפשר - צעירים בגילאי 18-26, אזרחים ותיקים, חיילים משוחררים למשך שנה ועוד. לדברי מירי רגב מדובר על הוזלת יוקר המחיה "באמצעות הוזלת מרכיב עלויות התחבורה בסל ההוצאות של המשפחה הישראלית ועידוד השימוש בתחבורה הציבורית". התוכנית כוללת: 33% הנחה ברכישת ערך צבור ומנוי חופשי-חודשי לצעירים בגילאי 18-26: עד כה נהנו מהנחות רק ילדים ונוער עד גיל 18. על פי המתווה החדש יקבלו כל הצעירים שעדיין נמצאים בראשית דרכם הנחה משמעותית בנסיעה, במטרה לעודד אותם להעדיף את התחבורה הציבורית על פני רכב פרטי. נסיעה חינם בכל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל לאזרחים ותיקים: עד כה נהנו מנסיעה חינם רק גילאי 75 ומעלה, במתווה החדש תוענק הטבה זו לכל אזרח ותיק, נשים מגיל 62 וגברים מגיל 67,  תוך הרחבת מעגל הזכאים במאות אלפי משתמשים. נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים למשך שנה מיום שחרורם: ההטבה שניתנת כיום רק לחיילים במהלך שירותם, תורחב למשך שנה מיום השחרור, כאות הוקרה ותודה על התקופה שהשקיעו בשירות ארצם. 50% הנחה על מנוי "חופשי חודשי", לאנשים עם מוגבלויות וזכאי הביטוח הלאומי: מגזרים אלה, שנהנו עד כה מהנחה רק בעת רכישת ערך צבור, יהיו זכאים לשלם חצי מחיר גם בעת רכישת מנוי "חופשי-חודשי". הוזלת חוזה חופשי חודשי משולב מעל 75 ק"מ: מדובר בחוזה חופשי חודשי המאפשר נסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית עד מרחק של 225 ק"מ, שכיום מחירו עומד על 610 שקל, ובמסגרת הרפורמה יוזל מחירו ל-500 שקלים בלבד. 50% הנחה ברכישת ערך צבור וחופשי חודשי לתושבי הפריפריה הגאוגרפית: יישובים בפריפריה הגאוגרפית (הגדרת אזור פריפריאלי ברמה 1-5 על פי הלמ"ס) יקבלו 50% הנחה בעת טעינת כרטיס הרב-קו בערך צבור ובחופשי חודשי.   50% הנחה ברכישת ערך צבור וחופשי חודשי לתושבי הפריפריה החברתית: יישובים בפריפריה החברתית (אשכולות סוציו-אקונומי 1-5 על פי הלמ"ס) יקבלו 50% הנחה בעת טעינת כרטיס הרב-קו בערך צבור ובחופשי חודשי.  השרה רגב: "היום אנו מציגים את מהפכת המחירים בתחבורה הציבורית, שתבטיח שירות איכותי במחיר הוגן לכל תושבי ישראל. כמי שגדלה בפריפריה, אני מחויבת לפעול למען כל מי שמתגורר מחוץ למטרופולינים הגדולים. מהפכת המחירים שאני מובילה תספק תחבורה ציבורית במחיר שווה לכל נפש בכל היישובים הממוקמים פריפריה או באשכול סוציו-אקונומי נמוך, וללא כל העדפה למגזר כזה או אחר".  ציבור נוסף שייהנה ממחיר מופחת הם חיילים משוחררים וצעירים עד גיל 26, שהם המשתמשים העיקריים בתחבורה הציבורית ודור העתיד שלנו. גם לאזרחים ותיקים נרחיב את הטבת הנסיעה חינם כבר ביום צאתם לגמלאות, בלי צורך לחכות לגיל 75.  "מטרתנו היא הורדה משמעותית של יוקר המחיה באמצעות הוזלת סעיף התחבורה בסל הצריכה של המשפחה הישראלית, ועידוד השימוש בתחבורה הציבורית. אני מאמינה בכל ליבי ששני אלה הם יעדים לאומיים חוצי מגזרים ומחנות, ובכוונתי להיאבק על מימושה בהקדם", הוסיפה השרה רגב

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רק בעיה קטנטונת לתוכנית הגרנדיוזית - היא לא תתקיים. (ל"ת)
    הגברת לא בדקה תקציב. 08/02/2023 19:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עמי 07/02/2023 17:17
    הגב לתגובה זו
    גברת רגב-כל הכבוד לך,אבל מדוע מגיל 67 הנסיעות בחינם ולא מגיל 65, מרבית האנשים פורשים כבר מגיל 65,וזה יעודד יותר את הנסיעה באוטובוסים
  • 2.
    כל הכבוד (ל"ת)
    בוב 07/02/2023 16:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רגב 07/02/2023 16:16
    הגב לתגובה זו
    חיילים כבר ממילא נוסעים בחינם ,מה רגב לא מעודכנת ,סתומה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5