טסלה מורידה מחירים - האם זה מגיע למחירי הרכבים בישראל, ומה זה אומר על עסקי החברה ומניית החברה?
טסלה מורידה מחירים. זו בשורה לחובבי טסלות, זו הודעה מפתיעה. טסלה הקפידה דווקא להעלות מחיירם בשנים האחרונות על רקע העלייה בתשומות, והמהלך הנוכחי מעיד על לחץ. החברה לא עומדת ביעדי המסירות והבוס הגדול של החברה - אלון מאסק מחליט לעשות צעד משמותי - הנחה ניכרת במחירי הרכבים. השאלות הגדולות הן האם זה מגיע גם למחירים בישראל, ומה זה אומר על עסקי החברה ומנייתה?
טסלה הכריזה אמש על מהלך גלובלי של קיצוץ מחירים משמעותי בכל דגמי הרכב החדשים שהיא משווקת. המטרה להאיץ את המכירות, אבל זה מחביא חוסר סיפוק מקצב המכירות הנוכחי. טסלה בבעיה בחודשים האחרונים, היא פספסה את יעד מסירות הרכבים ומנייתה נפלה כמו אבן ב-2022 – כ-75% לאזור ה-103 דולר. בינואר המגמה התהפכה, המניה ב-123 דולר, שווי של 390 מיליארד דולר, עדיין רחוק משווי של 1.2 טריליון לפני שנה. המהלך הנוכחי ייתפס בוול סטריט כשלילי למניה. זה מעיד שהחברה לא בטוחה באסטרטגיה שלה, זה מעיד כי צפי המסירות העתידיות במחירים הנוכחיים היו לא מספקות, זה מעיד על שינוי אסטרטגי ואולי כניעה למתחרים הסינים שמוכרים במחירים הרבה יותר נוחים.
המרווחים של החברה ירדו משמעותית ובוול סטריט כבר יתרגמו את זה מהר לחשש גדול משינוי במודל העסקי, ובכלל - אם טסלה נכנעה פעם אחת, למה שירידת המחירים לא תימשך? העניין הזה מצטרף גם כך לבעיות בענקית הרכבים החשמליים. היא לא מצליחה להרגיע את המשקיעים שרואים את מאסק משחק עם הצעצוע החדש - טוויטר וחוששים שזה מגיע על חשבון טסלה.
אז הורדת המחירים היא כדי להאיץ את המכירות ולהגיע ליעדי המכירות והיא גם תולדה של תחרות גדולה מצד הרכבים החשמליים הסינים וכל זה יתבטא כבר בהמשך היום במניית טסלה, אבל איך זה ישפיע על הצרכן הישראלי?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובכן, בכל הדגמים שטסלה משווקת ירדו המחירים בעשרות אלפי שקלים. אגב, זה קרה אחרי שבתחילת השנה החברה לצד חברות אחרות ייקרו את המחירים בגלל העלאת מס הקנייה מ-10% ל-20%.
מחירי דגמי טסלה 3 ירדו עד 37 אלף שקל, למחיר של 205 אלף שקל. מחירי הקרוס אובר מודל Y ירדו עד 60 אלף שקלים לכ-240 אלף שקל. ברגע שמחירי הרכבים החדשים יורדים, גם רכבי יד שנייה יורדים ואפילו בשיעור גבוה יותר. כל אלו שציפו לעשות רווחים מרכישת טסלה ומכירתה (ויש רבים כאלו), יצטרכו כעת לספור הפסדים.
בהודעת הרשמית של החברה, נכתב כי המחירים ירדו בין 6% ל-20% בכל העולם. ההודעה הגיעה אחרי שטסלה הפחיתה את מחירי הרכבים שלה בסין ברבע לאור התחרות העזה בשוק הסיני. אז אלו חדשות טובות לצרכנים, לא בטוח שלבעלי המניות של טסלה.
- 12.יבואני הרכב החמדנים בהלם. עכשיו במקום מליארדים ירו 16/01/2023 08:13הגב לתגובה זויבואני הרכב החמדנים בהלם. עכשיו במקום מליארדים ירוויחו רק מאות מליונים. יכולים לגמור בהתקף לב. הלוואי.
- 11.קולולולו 15/01/2023 07:43הגב לתגובה זוכעת על הלקוחות הפוטנציאליים להמתין ולא לרוץ לקנות בכל מחיר . מה שטסלה עשו זה לא מכה קלה בכנף אלא מעשה מכונן שישפיע על מחירי המכוניות .
- 10.אמרתי לכם 15/01/2023 04:16הגב לתגובה זוהכל עוד להתפוצצ , הרכבים ירדו ב 20% ומעלה!!!הכח חוזר לקונים,חכו עוד קצת זה מגיע...
- 9.אמיר 13/01/2023 21:20הגב לתגובה זואחלה אוטו שבעולם אבל במחיר כזה ברור שעדיף טסלה Y. מקווה שכלמוביל לא הזמינו הרבה רכבים מראש כי טסלה גמרו להם את השוק עכשיו (בהנחה שיוכלו לעבור בביקוש)
- 8.אולי כשעלו התשומות העלתה המחירים ועם הירידה מורידה? (ל"ת)Hguy 13/01/2023 18:46הגב לתגובה זו
- 7.YL 13/01/2023 17:47הגב לתגובה זועד כמה שז נראה יש הסכם בשתיקה בן היבואנים על מחיר ריצפה אכשיו טסלה נתנה בראש לכולם
- 6.אריק 13/01/2023 16:56הגב לתגובה זוהכל נשלט ע''י האח הגדול. הכל נעול ועל כל דבר תשלום. אין ללקוח שיקול דעת. עכשיו גם מפסידים כסף...
- 5.ערן 13/01/2023 15:57הגב לתגובה זואחרי שהגדילה דרמטית את כושר הייצור נותנת גז במכירות (עוקפת את כשגולף באירופה!) עם רווחיות טובה מהמתחרות תשאיר להם אבק גם במכירות אוי מסכנים היבואנים החזירים בארץ הקודש עושה להם בית ספר… למי ימכרו את כל החשמליות שהביאו… סופסוף יש שוק ולא קרטל בארץ הקודש
- 4.בעל טסלה 13/01/2023 14:44הגב לתגובה זווגם הרבה יותר יפות, הטסלה הזאת מכוערת כל בוקר בנסיעה לעבודה מחליט שבערב אפרסם למכירה....בכלל עצלות, דוחה ודוחה ועכשיו הפסדתי כנראה חזק במחיר
- מנדלוביץ 14/01/2023 19:56הגב לתגובה זומכוער בעולם." אבל עם עדר של מעריצים... להגיד עליו מכוער זה סכנת נפשות, עדיף להלל אותו
- בזמן שאתה כותב כאן,יכלת לכתוב טסלה למכירה. (ל"ת)אברהם 13/01/2023 17:03הגב לתגובה זו
- 3.מאחל ליבואנים תאבי הבצע לאכול את הלב. עכשיו הם יור 13/01/2023 12:45הגב לתגובה זומאחל ליבואנים תאבי הבצע לאכול את הלב. עכשיו הם יורידו מחירים ותיראו איזה קופון עצום גזרו עלינו עם מחירי רכב חשמלי הזויים למרות המיסוי 10% במקום 83%
- 2.י 13/01/2023 12:43הגב לתגובה זואז המחירים יורדים גם בישראל.לא מצוין בכתבנ
- 1.בן 13/01/2023 12:40הגב לתגובה זוכל היבואנים זה האמ-אמא של הקרטל
- אבנר 14/01/2023 10:37הגב לתגובה זוונראה את הקרטל מתפרק
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
