מירי רגב: "אבחן את סוגיית הנת"צים מחדש, אבטל את אגרות הגודש"

השרה חדשה במשרד התחבורה הצהירה כי תפעל לבטל את הנת"צים כבישים המהירים, את אגרת הגודש שתוכננה להיכנס לתוקף ב-2025 ואת המס על רכבים חשמליים שנכנס אתמול לתוקף
דור עצמון | (20)

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי תבחן מחדש את סוגיית הנת"צים בכבישים המהירים בהם כביש החוף, כביש 1 ונתיבי איילון. לדבריה, "להיתקע בפקקים ולראות את הנת"צים ריקים, זה לא יהיה בבית ספרי". מדובר במהלך תמוה למדי שכן אם אכן יתבצע, מדובר בהכרח בעידוד התחבורה הפרטית. בנוסף הצהירה השרה הנכנסת כי היא תבטל את אגרת הגודש שהממשלה הקודמת החליטה כי תכנס לתוקף בגוש דן החל משנת 2025. אגרת הגודש נועדה להקל על עומדי התנועה בגוש דן ולצמצם הגעה בכלי רכב פרטיים אליו תוך תגבור מערך התחבורה הציבורית כחלופה ראויה. אגרת הגודש שהייתה צריכה להיכנס לתוקפה בעוד כשנתיים הייתה אמורה לחלק את גוש דן ל-3 טבעות כאשר על מעבר בכל אחת מהן בשעות העומס ייגבה תשלום בשיעור שלא יעלה על כ-37.5 שקל ליום. עם זאת, ​ומצד שני, רגב הוסיפה כי תבטל את המס על רכבים חשמליים: "אי-אפשר שהמדינה תגיד 'אנחנו בעדם' - ולהטיל עליהם מס". המס על הרכבים החשמליים, בגובה של כ-20%, נכנס אתמול לתוקפו וגרר שלל קריאות נגד. שאלות רבות נשאלו בדבר נחיצותו של המס אשר אינו מעודד מעבר מתחבורה מזהמת לתחבורה ירוקה. ברשות המסים גרסו כי יש למצוא חלופות מס על אובדן ההכנסות ממסים על הדלק וכך נולד המס אותו רגב שואפת לבטל. כך או אחרת, מירי רגב נחושה לבצר את מעמדה והשקפתה במשרד התחבורה ולהביא למהלכים "מעוררי יצרים". בעבר, נזכיר, בעת שרגב הייתה באופוזיציה, יצאה כנגד רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית של מרב מיכאלי ואמרה כי אינה צודקת וכי תפעל לבטלה במידה ותחזור למשרד. כעת, לא מן הנמנע שרגב אכן תבטל את הרפורמה של השרה היוצאת שנועדה להביא לשיוויון במחירים ותנהיג מדיניות חדשה.  

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    עדיף שתחזור למשרד התרבות ותעשה שם קולולולו בכיף שלה (ל"ת)
    צ'כוב 08/01/2023 23:16
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    קטעים עם רגב 08/01/2023 23:09
    הגב לתגובה זו
    הכריזה שתבטל את המטרו...תבטל את הנת"צים...תבנה מסילה לאילת. אבל המציאות הכלכלית לא תמיד הולכת עם הפוליטיקה
  • 13.
    סמי 04/01/2023 16:34
    הגב לתגובה זו
    אבל למה כול מה שאת נוגעת זה רק רוע .... את אישה רעה ואם יש אלוהים שיתן לך לראות את גן עדן ותשרפי בגהנום ..... אישה רעה
  • 12.
    נתצי 04/01/2023 13:35
    הגב לתגובה זו
    נמאס לעמוד בפקקים ולראות נתצים ריקים או עם אופנועים...
  • 11.
    מזרן צבאי 04/01/2023 10:37
    הגב לתגובה זו
    לא נראה לי שאת יכולה לבחון משהו ----כמו שלא בחנו אותך כשקידמו אותך בצבא בגלל ....
  • 10.
    אין שכל אין דאגות.שרה סתומה (ל"ת)
    g.g 03/01/2023 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דן 03/01/2023 10:28
    הגב לתגובה זו
    מעבר לעובדה שכל פרוייקט כזה בישראל רק מיועד לסדר לקומץ מקורבים ויבואנים בלעדיות וזכיונות וזרם הכנסות אינסופי על תחזוקה, תכלס זה פשוט חוצפה לדרוש מתושבי תל אביב לשלם כשהם צריכים לצאת ולהכנס לבית שלהם.
  • 8.
    תום 03/01/2023 09:19
    הגב לתגובה זו
    הפסד הכנסות מטורף
  • 7.
    כמה איוולת באישה אחת (ל"ת)
    Dd 03/01/2023 00:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    8 02/01/2023 22:37
    הגב לתגובה זו
    ועוד יותר את נתיבי ה 2 פלוס ו 3 פלוס.
  • ח 03/01/2023 07:13
    הגב לתגובה זו
    מס המשתמשים בנתיבי אילון לא ירד! פשוט מאד אותה כמות מכוניות במקום לנסוע על 3 נתיבים נוסעת על 2! מאד פשוט.
  • 5.
    הממשלה מפנה את הפסולת אחרי ההריסות של שנה וחצי (ל"ת)
    יותם 02/01/2023 22:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מתן 02/01/2023 20:00
    הגב לתגובה זו
    על הנושא הכי חשוב היא לא מדברת..
  • מוטי 03/01/2023 01:11
    הגב לתגובה זו
    גם חשוב שתהייה חלופה גם לאוטובוסים לא יעילים למרות שאם האוצר לא היה מתעקש על רכבת מעל לאדמה אולי החלופה הזאת היתה יותר יעילה!
  • 3.
    אור לגויים 02/01/2023 19:19
    הגב לתגובה זו
    מירי רקב ממש קמה על נתניהו. רק היום נתניהו הודיע שממשלת השינוי ישבה ולא עשתה דבר. אז לוקח למירי רקב שעה שלמה לתאר לנו מה מהפרוייקוטים של מירב מיכאלי היא הולכת לשנות?? אז למה דבר ראשון סמוטריץ, מבטל את מה שקודמיו עשו, כשהם לא עשו דבר??
  • 2.
    איזו סתומה. אין דברים כאלה (ל"ת)
    סיבוני 02/01/2023 18:31
    הגב לתגובה זו
  • מוטי 03/01/2023 01:08
    הגב לתגובה זו
    השמאל אוהב ליצור פארים הוא עושה את זה מקום המדינה!
  • כריש 03/01/2023 12:22
    היא מעבירה בעלי רכבים לסוע בתחבורה ציבורית.
  • 1.
    mtlk 02/01/2023 18:21
    הגב לתגובה זו
    משרד התחבורה אחד המשרדים הכי חשובים במדינה שנוגעת בחיי היום יומי של כל האזרחים ניתנת דווקא לה?
  • yyy 02/01/2023 18:46
    הגב לתגובה זו
    היא עוד יכולה להפתיע לטובה. לתת צ'אנס.
חיסכון
צילום: רוי שיינמן

פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה

מאפס ריבית בעו"ש ועד ריבית קבועה של 4.5% בשנה - מי הבנקים ההוגנים ומי הבנקים הלא הוגנים? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בנקים פקדונות

הריבית שאתם מקבלים על יתרה בחשבון הבנק שלכם היא מגוחכת. כדי לקבל סכום קצת פחות מגוחך, כדאי לכם להפקיד בפיקדון. אם אתם לא יודעים לכמה זמן להפקיד, כי כמעט אף אחד לא יודע מה התזרים שלו לחודש-חודשיים הקרובים, אז אתם תפקידו בפיקודנות יומיים, שבועיים או לחודש או שתוותרו על זה כי הם מספקים ריבית מאוד צנועה ברוב הבנקים. ואז מתקבלת תמונה מעיקה - למרות שכמכלול יש לנו - הציבור על פני זמן כ-230 מיליארד שקל בחשבון העו"ש, אנחנו מקבלים רק על 9% מהסכום הזה ריבית והיא נמוכה מאוד, שואפת לאפס. בעולם תקין היינו אמורים לקבל על הסכום הזה 3%-4%, כי הבנקים יודעים לייצר מזה הרבה כסף - כ-10%, אבל אין תחרות אמיתית על הכסף שלנו כי אין תחרות בין הבנקים.

וככה הבנקים מייצרים מהעו"ש רווחים של 20-23 מיליארד שקל (נטו כ-14-15 מיליארד שקל), בעוד שהם משלמים על זה מאות מיליונים בודדים. הבנקים מרוויחים בקצב של 36 מיליארד שקל בשנה, חלק גדול מהם בזכות הכסף בעו"ש. אגב, אם אתם במינוס זה כבר סיפור אחר - אתם משלמים ריבית של 10.6% בממוצע על מינוס.

הכסף שלכם יכול לייצר תשואה קבועה או תשואה משתנה (ריבית קבועה או משתנה).  מכיוון שהריבית צפויה לרדת, הריבית המשתנה שתלויה בריבית במשק צפויה לרדת, ומכאן שכעת היא תהיה גבוהה יותר בידיעה שהיא תרד בהמשך. הקבועה מספקת ביטחון - מה שאתם מקבלים זה מה שיהיה לכל תקופת הפיקדון. ורק כדי להמחיש את ההבדל - אם אתם מקבלים הצעות לפיקדון שנתי בריבית קבועה של 4% או ריבית משתנה של 4.25%, אבל, לדעתכם, הריבית תרד בקרוב ל-1 השנה וכבר בקרוב, ברור שהריבית הקבועה מתאימה לכם יותר. אם אתם חושבים הפוך - שלא תהיה ירידת ריבית או שתהיה רק בעוד קרוב לשנה - אז הפיקדון בריבית משתנה כדאי לכם.  

על פי מידע מעודכן של בנק ישראל, הריבית הקבועה הממוצעת לשנה היא 4.13% והריבית המשתנה  היא 3.45%. קצת מוזר כי המשתנה אמורה להיות גבוהה יותר, אבל זה גם נובע מהצעות ואינטרסים של הבנקים. אם הם לא רוצים שתיקחו בריבית משתנה הם יספקו לכם הצעות בריבת נמוכה ומעט יקחו. בפועל, רוב הפיקדונות נלקחים במסלול של ריבית קבועה. הריבית הממוצעת  - 4.13%, נמוכה ממה שיכולתם לקבל במק"מ - כ-4.25%-4.3%. מאז הריבית במק"מ מעט ירדה. 


הנה תמונה מלאה על ריביות ממוצעת ל-6-12 חודשים:




דוח דו"ח דוחות מסמכים מחשבון מספרים נתונים טבלה חשבון עמלות שורה ניהול דמי כסף חסכון פנסיה מס העלמות העלמת
צילום: Pixabay

עורך דין מהצפון חשוד בהעלמת הכנסות של 8 מיליון שקל

באמצעות פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, מנהלת רשות המסים חקירה כנגד עו"ד נאשד אבו ריא, תושב סחנין, החשוד בהעלמת הכנסות של 8 מיליון שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס

העלמות מס הן מכת מדינה. גופים רבים עובדים באופן לגיטימי ומתכננים לשלם כמה שפחות מס. גופים רבים אחרים עוברים על החוק. זאת העלמת מס בידיעה, בהכוונה, זו גניבה. כל העלמת מס היא גניבה מכולנו - אם כולם ישלמו, כולם ישלמו פחות.

רשות המסים, באמצעות פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, מנהלת חקירה כנגד עו"ד נאשד אבו ריא, תושב סחנין, החשוד בהעלמת הכנסות של 8 מיליון שקל. החשוד הובא היום לבית משפט השלום בחיפה ושוחרר בתנאים מגבילים. מבקשת המעצר עולה כי על פי ניתוח חשבונות הבנק של החשוד והשוואתם לדיווחיו למס הכנסה בשנים 2021-2024 נמצאו הפרשים של כ-8 מיליון שקל, שמקורם בשיקים, מזומנים והעברות לחשבון הבנק. 

בנוסף, מממצאי החקירה עולה כי החשוד ניהל ספרים כוזבים תוך שימוש במרמה ותחבולה במזיד על מנת להתחמק מתשלום מס כדין. כאמור בית המשפט השלום בחיפה החליט לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.

רשות המסים מגבירה בשנים האחרונות את פעילות האכיפה בתחום בעיקר באמצעות מאגרי מידע, שיתופי פעולה עם גורמים בענף, וחיפושים יזומים - הרשויות מנסות לפצח את "מעגל העלמה" ולפגוע בכדאיות של ניהול הכנסות מוסתרות. החקירה הנוכחית, מהווה חלק ממאמץ רחב יותר להגברת המשמעת הפיננסית בכל ענפי המשק.

בנוסף, כל סיפור של העלמה חושף את האתגרים שמולם ניצבת רשות המסים, בניסיונה להתמודד עם הון בלתי מדווח במשק הישראלי. בעוד החקירה נמשכת, השאלה הגדולה שנותרת פתוחה היא האם המקרה הזה יהפוך לתמרור אזהרה עבור אחרים הפועלים מחוץ למערכת.