מירי רגב: "אבחן את סוגיית הנת"צים מחדש, אבטל את אגרות הגודש"

השרה חדשה במשרד התחבורה הצהירה כי תפעל לבטל את הנת"צים כבישים המהירים, את אגרת הגודש שתוכננה להיכנס לתוקף ב-2025 ואת המס על רכבים חשמליים שנכנס אתמול לתוקף
דור עצמון | (20)

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי תבחן מחדש את סוגיית הנת"צים בכבישים המהירים בהם כביש החוף, כביש 1 ונתיבי איילון. לדבריה, "להיתקע בפקקים ולראות את הנת"צים ריקים, זה לא יהיה בבית ספרי". מדובר במהלך תמוה למדי שכן אם אכן יתבצע, מדובר בהכרח בעידוד התחבורה הפרטית.

בנוסף הצהירה השרה הנכנסת כי היא תבטל את אגרת הגודש שהממשלה הקודמת החליטה כי תכנס לתוקף בגוש דן החל משנת 2025. אגרת הגודש נועדה להקל על עומדי התנועה בגוש דן ולצמצם הגעה בכלי רכב פרטיים אליו תוך תגבור מערך התחבורה הציבורית כחלופה ראויה. אגרת הגודש שהייתה צריכה להיכנס לתוקפה בעוד כשנתיים הייתה אמורה לחלק את גוש דן ל-3 טבעות כאשר על מעבר בכל אחת מהן בשעות העומס ייגבה תשלום בשיעור שלא יעלה על כ-37.5 שקל ליום.

עם זאת, ​ומצד שני, רגב הוסיפה כי תבטל את המס על רכבים חשמליים: "אי-אפשר שהמדינה תגיד 'אנחנו בעדם' - ולהטיל עליהם מס". המס על הרכבים החשמליים, בגובה של כ-20%, נכנס אתמול לתוקפו וגרר שלל קריאות נגד. שאלות רבות נשאלו בדבר נחיצותו של המס אשר אינו מעודד מעבר מתחבורה מזהמת לתחבורה ירוקה. ברשות המסים גרסו כי יש למצוא חלופות מס על אובדן ההכנסות ממסים על הדלק וכך נולד המס אותו רגב שואפת לבטל.

כך או אחרת, מירי רגב נחושה לבצר את מעמדה והשקפתה במשרד התחבורה ולהביא למהלכים "מעוררי יצרים". בעבר, נזכיר, בעת שרגב הייתה באופוזיציה, יצאה כנגד רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית של מרב מיכאלי ואמרה כי אינה צודקת וכי תפעל לבטלה במידה ותחזור למשרד. כעת, לא מן הנמנע שרגב אכן תבטל את הרפורמה של השרה היוצאת שנועדה להביא לשיוויון במחירים ותנהיג מדיניות חדשה.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    עדיף שתחזור למשרד התרבות ותעשה שם קולולולו בכיף שלה (ל"ת)
    צ'כוב 08/01/2023 23:16
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    קטעים עם רגב 08/01/2023 23:09
    הגב לתגובה זו
    הכריזה שתבטל את המטרו...תבטל את הנת"צים...תבנה מסילה לאילת. אבל המציאות הכלכלית לא תמיד הולכת עם הפוליטיקה
  • 13.
    סמי 04/01/2023 16:34
    הגב לתגובה זו
    אבל למה כול מה שאת נוגעת זה רק רוע .... את אישה רעה ואם יש אלוהים שיתן לך לראות את גן עדן ותשרפי בגהנום ..... אישה רעה
  • 12.
    נתצי 04/01/2023 13:35
    הגב לתגובה זו
    נמאס לעמוד בפקקים ולראות נתצים ריקים או עם אופנועים...
  • 11.
    מזרן צבאי 04/01/2023 10:37
    הגב לתגובה זו
    לא נראה לי שאת יכולה לבחון משהו ----כמו שלא בחנו אותך כשקידמו אותך בצבא בגלל ....
  • 10.
    אין שכל אין דאגות.שרה סתומה (ל"ת)
    g.g 03/01/2023 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דן 03/01/2023 10:28
    הגב לתגובה זו
    מעבר לעובדה שכל פרוייקט כזה בישראל רק מיועד לסדר לקומץ מקורבים ויבואנים בלעדיות וזכיונות וזרם הכנסות אינסופי על תחזוקה, תכלס זה פשוט חוצפה לדרוש מתושבי תל אביב לשלם כשהם צריכים לצאת ולהכנס לבית שלהם.
  • 8.
    תום 03/01/2023 09:19
    הגב לתגובה זו
    הפסד הכנסות מטורף
  • 7.
    כמה איוולת באישה אחת (ל"ת)
    Dd 03/01/2023 00:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    8 02/01/2023 22:37
    הגב לתגובה זו
    ועוד יותר את נתיבי ה 2 פלוס ו 3 פלוס.
  • ח 03/01/2023 07:13
    הגב לתגובה זו
    מס המשתמשים בנתיבי אילון לא ירד! פשוט מאד אותה כמות מכוניות במקום לנסוע על 3 נתיבים נוסעת על 2! מאד פשוט.
  • 5.
    הממשלה מפנה את הפסולת אחרי ההריסות של שנה וחצי (ל"ת)
    יותם 02/01/2023 22:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מתן 02/01/2023 20:00
    הגב לתגובה זו
    על הנושא הכי חשוב היא לא מדברת..
  • מוטי 03/01/2023 01:11
    הגב לתגובה זו
    גם חשוב שתהייה חלופה גם לאוטובוסים לא יעילים למרות שאם האוצר לא היה מתעקש על רכבת מעל לאדמה אולי החלופה הזאת היתה יותר יעילה!
  • 3.
    אור לגויים 02/01/2023 19:19
    הגב לתגובה זו
    מירי רקב ממש קמה על נתניהו. רק היום נתניהו הודיע שממשלת השינוי ישבה ולא עשתה דבר. אז לוקח למירי רקב שעה שלמה לתאר לנו מה מהפרוייקוטים של מירב מיכאלי היא הולכת לשנות?? אז למה דבר ראשון סמוטריץ, מבטל את מה שקודמיו עשו, כשהם לא עשו דבר??
  • 2.
    איזו סתומה. אין דברים כאלה (ל"ת)
    סיבוני 02/01/2023 18:31
    הגב לתגובה זו
  • מוטי 03/01/2023 01:08
    הגב לתגובה זו
    השמאל אוהב ליצור פארים הוא עושה את זה מקום המדינה!
  • כריש 03/01/2023 12:22
    היא מעבירה בעלי רכבים לסוע בתחבורה ציבורית.
  • 1.
    mtlk 02/01/2023 18:21
    הגב לתגובה זו
    משרד התחבורה אחד המשרדים הכי חשובים במדינה שנוגעת בחיי היום יומי של כל האזרחים ניתנת דווקא לה?
  • yyy 02/01/2023 18:46
    הגב לתגובה זו
    היא עוד יכולה להפתיע לטובה. לתת צ'אנס.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

משפחה ישראלית מטיילת בנור סולטאן קרדיט: chat gptמשפחה ישראלית מטיילת בנור סולטאן קרדיט: chat gpt

הסכמי אברהם שמו את קזחסטן על המפה - היעד הבא של הישראלים

אחרי ההכרזה על הצטרפות הסכמי אברהם, קזחסטאן צפויה להפוך ליעד חם עבור התיירים הישראליים, אז מה יש לראות במדינה המרכז אסייתית?

הדס ברטל |

הצטרפותה של קזחסטן להסכמי אברהם, מסמנת התפתחות דיפלומטית משמעותית. ישראל וקזחסטן אומנם בקשרים שוטפים, אבל החותמת הדיפלומטית והתיווך האמריקאי מעלים את היחסים לשלב גבוה יותר. זה עשוי להוביל גם לעלייה משמעותית בהיקף הסחר והעסקאות בין המדינות, כשלישראלי "הממוצע" זה יתבטא בעיקר בעוד אזור שניתן לטייל ולנפוש בו. כן, יעד תיירותי נוסף. כבר כעת ניתן לבקר ולטייל במדינה הגדולה, אבל על רקע ההסכם, זה ירחיב את האפשרויות, יוביל לטיסות ישירות, וישים את קזחסטן על המפה של התייר הישראלי.  

ביום חמישי האחרון, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שוחח טלפונית עם נשיא קזחסטן קאסים-ג'ומארט טוקאייב וראש הממשלה בנימין נתניהו, והודיע כי קזחסטן היא "המדינה הראשונה בכהונתי השנייה" שמצטרפת למסגרת, שהוקמה ב-2020 לנרמול יחסים בין ישראל למדינות מוסלמיות. טוקאייב, שהגיע לוושינגטון עם מנהיגי אוזבקיסטן, טורקמניסטן, טג'יקיסטן וקירגיזסטן, תיאר את הצעד כ"המשך טבעי" למדיניות קזחסטן של דיאלוג ויציבות אזורית. טקס חתימה רשמי צפוי להתקיים בקרוב בבית הלבן, עם כוונה להרחיב את המעגל למדינות נוספות, כולל סעודיה שמתוכננת לביקור וושינגטון ב-18 בנובמבר, אם כי לא צפויה הכרזה על הסכם וגם לא על נורמליזציה, אם כי יכול להיות שהטון מהמפגש יהיה חיובי.   

החשיבות של המהלך עולה על ההיבט הסמלי: קזחסטן, שמקיימת יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל מאז 1992, מצטרפת כמדינה מוסלמית מרכז-אסייתית ראשונה, מה שמרחיב את ההסכמים מעבר למזרח התיכון ומחזק את ישראל בעיני העולם לאחר ביקורת על מלחמת עזה. מבחינה גיאופוליטית, זהו צעד אמריקאי לחיזוק ציר נגד השפעת סין, רוסיה ואיראן, קזחסטן, שגובלת ברוסיה ובסין ומחזיקה במאגרי אורניום (כ-40% מייצור העולם) ונפט, משמשת כגשר אסטרטגי. במקביל להכרזה נחתמו עסקאות בשווי 16 מיליארד דולר, כולל רכישת מטוסי בואינג ופרויקט כריית טונגסטן ב-1.1 מיליארד דולר בתמיכת בנק EXIM האמריקאי, שמטרתם להבטיח גישה מערבית למשאבים קריטיים. עבור ישראל, זה פותח דלתות לשיתופי פעולה בטכנולוגיה, חקלאות וסייבר, עם פוטנציאל להסכמי סחר חופשי דרך האיחוד האירואסייתי.

עבור הישראלי הממוצע, ההשפעה המיידית של ההסכמים תהיה תיירותית: פתיחת שמיים פוטנציאלית תהפוך את קזחסטן שנתפסה כיעד מרוחק ומסתורי, לנגיש כמו גיאורגיה או אזרבייג'ן. חברות תעופה ישראליות בוחנות קווים ישירים לאלמטי ולנור-סולטן (לשעבר אסטנה), שיקצרו את הטיסה ל-5 שעות בלבד, בהשוואה ל-7-9 שעות כיום דרך איסטנבול או דובאי. כניסה ללא ויזה ל-30 יום מאז 2017, יחד עם עלויות נמוכות שירדו עוד יותר, הופכים את המדינה לאופציה משתלמת למשפחות ולמטיילים עצמאיים. בחצי השנה הראשונה של 2025 ביקרו במדינה 7.5 מיליון תיירים, עלייה של 25%, והממשלה שואפת ל-12 מיליון ב-2026.

נור-סולטן, הבירה הצעירה שנוסדה ב-1997 ותוכננה על ידי אדריכלים כמו נורמן פוסטר, משלבת עתידנות עם שורשים נוודיים ומציעה ביקור של יומיים-שלושה כחלק מטיול רחב יותר. העיר אירחה השנה מעל 500 אירועים בינלאומיים, כולל הופעה של ג'ניפר לופז וכנס קומיק-קון בהובלת אנדי סירקיס, מה שהוביל לעלייה של 13% בתיירות.