מטרופולין של ג'נריישן קפיטל זכתה במכרז להפעלת אשכול קווי השרון
מפעילת התחבורה הציבורית מטרופולין זכתה במכרז של משרד התחבורה להארכת פעילותה בקווי התחבורה הציבורית השונים באשכול השרון ל-10 שנים נוספות. בהתאם למכרז, האשכול המחודש יכלול כ-21 מיליון ק"מ שירות לשנה בהתאם למפת הבסיס, אשר יהוו תוספת של למעלה מ-40% ביחס לק"מ שירות לשנה במתכונת בה מופעל האשכול כיום על ידי מטרופולין.
חברת מטרופולין נמצאת בבעלותה המלאה של בון תור בע"מ, המוחזקת על ידי קרן ההשקעות ג'נריישן קפיטל 1.72% (73%). עלות הקמת האשכול (לרבות רכש אוטובוסים, חניונים, טכנולוגיה ו תמלוגים למדינה) צפויה לעמוד על כ-900 מיליון שקל וההכנסות מהפעלתו צפויות לעמוד על למעלה מ-570 מיליון שקל בממוצע לשנה. חלקו הארי של מימון הקמת האשכול יתבצע במתכונת של מימון פרויקטלי והיתרה מהזרמת הון של בעלי המניות בבון תור, אשר חלקה של הקרן בסכום אינו צפוי להיות מהותי לקרן.
במסגרת המכרז התחייבה מטרופולין להעמיד לטובת האשכול מצבת מינימלית של כ-500 אוטובוסים (עירוניים ובין-עירוניים), מתוכם כ-190 אוטובוסים עירוניים שיונעו באמצעות חשמל ובכפוף לתנאים המפורטים במכרז.
יצוין, כי הצעתה הזוכה של מטרופולין במכרז, אשר לא הייתה ההצעה הכספית הגבוהה ביותר שהוגשה, ונשענה בחלקה על ניקוד גבוה שקיבלה בגין מדדים איכותיים, משקפת תשואה צפויה העולה על תשואת היעד שנקבעה במדיניות ההשקעה של הקרן.
- קרן ג'נריישן רשמה זינוק ברווח הודות לשיערוכי נכסים
- "מניית ג'נריישן צריכה לעלות ב-64%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להערכת מטרופולין, זכייתה בהמשך הפעלת אשכול השרון, יחד עם שלושת הזכיונות הנוספים שבבעלותה, אשכולות נגב ושרון-חולון המופעלים על ידה כיום ואשכול אונו-אלעד שהפעלתו תחל (פעימה ראשונה) במחצית שנת 2023, תמצב אותה כמפעילה השניה בגודלה בישראל במונחי ק"מ. בנוסף, הפעלת ארבעת האשכולות כאמור, אשר שלושה מהם ממוקמים בסמיכות אחד לשני, עשויה לאפשר למטרופולין להמשיך ולנצל יתרונות לגדול.
יודגש כי חברות התחבורה הציבורית מקבלת את הכנסותיהן ממשרד התחבורה לפי תחשיב של ק"מ, כך שככל שהמכרז כולל בתוכו יותר ק"מ, מפעילת התחבורה הציבורית תזכה להכנסות יותר גבוהות. מודל תשלומים זה - שאינו מציב את כמות הנוסעים בראש סדר העדיפויות - חוטא לשימוש במונח תחבורה ציבורית ואינו מביא לשיפור תנאי הנסיעה של הציבור היות שהמניע של המפעילות השונות הוא לזכות במכרזים לקווים ארוכים יותר גם אם אין מדובר בקווים בעלי ביקוש. מדובר אפוא במחדל של משרד התחבורה והרשות לתחבורה ציבורית שאינן נותנות את הדעת על מודל מסוג זה.
להרחבה בנושא:
>>> לא משלמים על נסיעה באוטובוס? אל תדאגו, הפקח לא יאכוף.
ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל, מסר: "אנו שמחים מאוד על זכייה זו, המהווה זכיה שניה של מטרופולין במכרז להפעלת אשכול תחבורה ציבורית משמעותי במהלך שנת 2022. זכייה זו משקפת פעם נוספת את מקצועיותה ואיכותה של מטרופולין כמפעילת תחבורה ציבורית מובילה בישראל שכן הצעתה הכספית במסגרת המכרז לא היתה הגבוהה ביותר, זאת בדומה גם למכרז אשכול אונו אלעד. המכרז הנוכחי כולל הרחבה משמעותית של היקף פעילות האשכול ובכך הוא מאפשר למטרופולין להמשיך ולהגדיל את היקף תזרימי המזומנים ומאריך את תקופתם, זאת בהלימה מלאה לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו. מיקומו של אשכול זה במרכז הארץ, בסמיכות לאשכולות אונו אלעד ושח"מ, תאפשר לה להנות מסינרגיות בפעילות הכוללת. אנו צופים כי שוק התחבורה בישראל ימשיך לצמוח ולהתפתח בהיקפים משמעותיים גם בעתיד ומטרופולין בוחנת כל העת הזדמנויות לפיתוח פעילותה על בסיס צמיחה זו".
- 1.אליפז 27/12/2022 08:51הגב לתגובה זוהשרות בהרצליה מתחת כל ביקורת. אחוז ניכר מהאוטובוסים אינם יוצאים לדרכם. חשבתי לוותר על מכוניתי הפרטית מה שהפך לסיוט
- מסכים עם שערוריה 27/12/2022 09:31הגב לתגובה זואכן מצבי דומה, גם ניתקלתי בלא מעט מקרים של אוטובוסים שכלל לא יוצאים לדרך, הנוסעים לא מקבליים שום הודעה להתארגנות בחלופה, וקרה לי ששני אוטובוסים ברצף לא הגיע כלל.

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
ל BYD יכולות טכנולוגיות מרשימות, פרימיום עם דנזה כבר יודעים לעשות, אז למה לא לקחת אותן עכשיו לשטח, ואם כבר אז למה לא להקים תת מותג מתמחה - וזהו בדיוק המהות של מותג פנג צ'אנג באו FangChengBao.
אחרי מה ש BYD עשתה בשוק הקרוסאוברים, לא הייתי מקל ראש ביכולות שלהם לעשות אותו הדבר בעולמות השטח
אנחנו עדיין בשנז'ן, במסלול הניסויים שהושכר עבור BYD להשקת הסיליון 5 פלאג אין הייבריד, ואנשי BYD העמידו לטובתנו את שלושת הקרוסאוברים של מותג 'פנג צ'אנג באו' ( FangChengBao).
'פנג צ'אנג באו' הוא מותג צעיר של BYD שהושק לראשונה בשנת 2023. בסינית המשמעות היא Formula Leopard ואין לי כוונה לנסות לתרגם את זה לעברית. תת המותג מיועד להיות מותג קרוסאוברים מוטי ביצועים ובעלי יכולות שטח.
לרשותנו עומדים שלושת הקרוסאוברים של 'פנג צ'אנג באו', ונתחיל מהראשון שבהם, הבאו 3 .
המימדים של ה 3 הם אורך כולל של 4.605 מטר, רוחב של 1.9 מטר, ובסיס גלגלים של 2.745 מטר. הגובה משתנה בין 1.72 מטר ל 1.93 מטר לגדם ה 4X4 עם מערכת הרחפנים של BYD. (גגון ממנו ממריא רחפן הנשלט מהרכב, ויודע לחזור חזרה למנחת הנייד שעל גג הבאו 3. ובנינו, מי לא חייב רחפן שיצא מהגג וידווח עוד כמה ק"מ עד לסיום הפקק).
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7