מקווה לצמוח: אקווינום גייסה עוד 35 מיליון דולר
חברת אקווינום (Equinom) גייסה כעת עוד 35 מיליון דולר בסבב D ובסך הכל מאז הקמתה גייסה 71 מיליון דולר. מדובר בחברה שהוקמה בשנת 2012, כלומר לפני עשור, אבל חברות הרבה יותר צעירות ממנה כבר הצליחו לגייס סכומים משמעותיים יותר במשך הזמן הזה.
בכל מקרה, החברה רוצה להשביח זרעים לתעשיית המזון כדי להפוך מזון מהצומח לטעים, מזין ונגיש יותר. היא מגדלת זנים חדשים של יבולים כאפונה וסויה, לשימוש כמזון לבני אדם, אוכל שדורש עיבוד מינימלי. מדובר בתחום לוהט בשנים האחרונות והשאלה מה הופך אותה לייחודית ולמה דווקא שהיא תצליח. לדברי החברה, ההון ישמש למסחור מרכיבי החלבון בזני סויה ואפונה והמשך מחקר ופיתוח במטרה להצליח גם עם גידולים נוספים כחומוס, פול, שעועית מש ולוביה.
החברה רוצה להשתמש באלגוריתמים כדי לאפיין את התכונות הביוכימיות והגנומיות של זני זרעים ולאפשר פיתוח מרכיבים חדשים בגידולים השונים. מטרת הטכנולוגיה היא לנסות לאפשר לחברה הגעה לתכונות מזון כמו טעם עדין, צבע בהיר וחלבון גבוה – ללא שינוי גנטי ולאפשר לחברות מזון לפתח פתרונות העונים על דרישות הצרכנים לחלופות לבשר ולמוצרי חלב.
את סבב הגיוס הובילה קרן השקעות Synthesis Capital שמשקיעה בחברות בתחום המזון והחלבון האלטרנטיבי באמצעות שילוב בין פוד-טק לביו-טכנולוגיה מודרנית, וזאת לצד Praesidium, Bunge Ventures –, BayWa, CPT Capital. קרנות פורטיסימו והפניקס, שהשקיעו בחברה גם בסבבי גיוס קודמים.
- מגזר הביוטק מתעורר - האם הפעם זה אמיתי?
- חברת הביו שמזנקת פי 3 ברקע תוצאות חיוביות מניסוי שלב 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ד"ר גיל שלו, המנכ"ל והמייסד השותף של אקווינום: "המשקיעים שלנו חושבים שאוכל טוב מתחיל במרכיבים טובים ואנחנו מקווים להעביר את המסר הזה לשוק ומקווים שחברות מזון יוכלו להשתמש במרכיבים הבא שלנו כדי לייצר מזון טעים יותר, בריא יותר, בר-קיימא ובמחיר סביר".
קוסטה יאנוליס, שותף מנהל ומייסד שותף של Synthesis Capital: "כדי להאכיל את אוכלוסיית העולם שגדלה וצפויה להגיע ל-10 מיליארד עד 2050, מערכת המזון של היום נדרשת לשינוי משמעותי. אנו רואים בחלבון אלטרנטיבי פתרון מהותי".
במרכז המחקר והפיתוח של אקווינום בקיבוץ גבעת ברנר מועסקים 39 מתוך 51 עובדי החברה.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
