
הסניף מת, תחי האפליקציה - אפילו בני 71 ומעלה מעדיפים שימוש באפליקציה על פני ביקור בסניף
"כחלק מצעדי הפיקוח לקידום השקיפות, אנו מפרסמים מידע נרחב אודות הפעילות הבנקאית של משקי הבית בערוצים הישירים", אומר יאיר אבידן, המפקח על הבנקים וממשיך - "אנחנו מעודדים את הבנקים להנגיש יותר שירותים בערוצים הישירים במטרה לאפשר ללקוחות לבצע פעולות בנקאיות בצורה נוחה וזולה יותר, כמו גם, לגוון ולהתאים את השירותים על מאפייניהם לצרכי ולפלחי האוכלוסייה השונים, תוך הגברת ראיית הצרכן במרכז והעברת הכוח אליו. אנו עוקבים מקרוב אחר הנתונים והפעילויות בחתכים השונים על מנת לוודא שניתן מענה מספק ומתאים לצרכי אוכלוסיות שונות".
ובמילים פשוטות הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל דואג שיהיה ללקוחות הבנקים דרכים נוחות להגיע למידע, להשתמש בו, לצרוך אותו, גם באופן דיגיטלי מלא והוא אחת לתקופה בודק את הממצאים. הנה התוצאות - והם לא מפתיעות - הסניף מת, תחיי האפליקציה.
ולממצאים - החל משנת 2019 ועד המחצית הראשונה של 2022, קיימת עלייה בשיעור הפעולות המתבצעות בערוצים הישירים, כאשר הגידול בביצוע פעולות בערוצים ישירים בשנתיים האחרונות מתבצע בעיקר בהפקדת/משיכת פיקדונות ובנטילת אשראי.
מתוך הנתונים עולה, כי כ-97% מהפעולות הבנקאיות של משקי הבית עד גיל 25 מבוצעות בערוצים הישירים. מרבית הלקוחות עד גיל 70, מעדיפים לבצע את הפעולות הבנקאיות שלהם באמצעות האפליקציה.
בהתייחס לקבוצת הלקוחות מעל גיל 71, 93% מהפעולות הבנקאיות שלהם מבוצעות בערוצים ישירים, ורק כ- 7% באמצעות הבנקאי בסניף.
- בנק ישראל מרחיב את התחרות: שישה גופים חוץ-בנקאיים חוברו למערכות התשלומים
- הגבלות בנק ישראל מתחילות להשפיע: המימון מתייקר, הרווחיות נשחקת
מהנתונים המפורסמים ברמת ישוב, ניתן לראות כי בישובים יותר פריפריאליים, מבוצעות יותר פעולות בסניף או באמצעות מכשירים אוטומטיים ביחס לישובים פחות פריפריאליים
בסניפים הממוקמים ביישובי המגזר הלא-יהודי, אחוז השימוש במכשירים האוטומטיים גבוה ואילו השימוש באפליקציות נמוך באופן יחסי.
- 12.מוטי 07/12/2022 16:34הגב לתגובה זואמא שלי אשה מבוגרת! ולא מסתדרת עם הדברים האלה! אפילו משיכת כסף אני עושה לה...
- 11.רענני ותיק 07/12/2022 16:28הגב לתגובה זוהסניף גדול ומפואר, אך נראה כמו טרמינל 3 ביום כיפור. במבואה הצרה, מצטופפים לקוחות (בעיקר מבוגרים)שולא יודעים מה לעשות בדיוק עם העמדות הדיגיטליות. בבנק אין שירותי קופה. הכניסה לאולם השומם (את מספר הלקוחות ביחד עם מספר הטלרים, אפשר למנות על אצבעות יד וחצי. ), מתאפשרת רק למי שקבע פגישה מראש. בקיצור - עצוב.
- אלון 07/12/2022 23:05הגב לתגובה זובריאות ובנקים
- 10.לא טוב יש אנשים שרגלים לסניף חבל לעשות רע (ל"ת)שרון 07/12/2022 15:01הגב לתגובה זו
- 9.שלי 07/12/2022 14:53הגב לתגובה זואני מתנצל שכתי 1840 עכשיו אני כותב 1795
- 8.באנקר 07/12/2022 14:49הגב לתגובה זואנחנו עובדים אצלם. כשהם צריכים אותך הם ישיגו אותך בטלפון. כשצריך אותם טלפונית דבר ללמפה. יום הנקם הוירטואלי בהם בא יבוא
- יש נוסחא פשוטה תוציא פחות תרוויח יותר...... (ל"ת)אלון 07/12/2022 23:04הגב לתגובה זו
- 7.אבי 07/12/2022 14:39הגב לתגובה זובני 71 הם חסרי תבונה? חסרי כישוריים טכנולוגיים? זו אוכלוסיה עם 30 שנות ניסיון עם האינטרנט, יותר מהצעירים. אינם מאבדים פתאום את הידע כשעוברים את גיל 70
- 6.לאה 07/12/2022 14:26הגב לתגובה זוהמפקח/ מגן על הבנקים- הנתיייעלות עברה לשכר הבנקאים
- 5.dw 07/12/2022 14:21הגב לתגובה זוהלקוחות? ממש לא. מוזמן לגשת לאיזה סניף שתרצה ותראה שם לקוחות. אף אחד מהם לא הגיע בגלל שיש מיזוג ועציצים אלא כי יש סיבה מדוע הגיע, ומבחינתו לבצע את הפעולה בסניף אחר, מרוחק יותר, תהיה הרעה. לכן אין סניף בישראל שסוגרים שאין מחאה של לקוחות כנגד סגירתו.
- 4.הסיבה היא שבהרבה סניפים אין קופה! זקנים נוסעים רחוק לסנ (ל"ת)דוד 07/12/2022 13:59הגב לתגובה זו
- 3.ישראל 07/12/2022 13:45הגב לתגובה זואני לא מקבל את נתוני המפקח \המגן על הבנקים ועל סגירת הסניפים.
- 2.את הסכום של סגירת הסניפים לא העבירו ללקוחות הבנק (ל"ת)אפק 07/12/2022 13:37הגב לתגובה זו
- 1.שמואל 07/12/2022 13:02הגב לתגובה זונכון יותר לומר "הסניף נרצח בכוונת מכוון, על כן, אין ברירה אלא אפליקציה". אבל לא רק, ביטוח רכב או דירה באפליקציה ; גם פגישה עם רופא במרפאה עבר לאפליקציית ZOM, הרופא יותר לא בודק ולא נוגע. לעומת זאת טיפול ברכב חייבים מוסך. רק שם עדיין אין אפליקציה. נגמרה האינטימיות.