סימילרווב היכתה את הציפיות אך הורידה תחזית ותפטר 10% מעובדיה
חברת סימילרווב הישראלית המפתחת כלים לניטור ומחקר מידע על אתרי אינטרנט, פרסמה אמש את דוחותיה לרבעון השלישי לפיהם הכניסה כ-50.02 מיליון דולר לעומת הכנסות של 35.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ומעל צפי האנליסטים להכנסות של 49.14 מיליון דולר.
גם בשורה התחתונה עקפה החברה את צפי האנליסטים להפסד מתואם (על בסיס NON-GAAP) של 27 סנט למניה כאשר רשמה הפסד מתואם של 18 סנט למניה.
סימילרווב הצליחה להכות את ציפיות השווקים גם בכל שלושת הרבעונים הקודמים אך זה לא מנע מהמנייה של להתרסק ב-62% מתחילת השנה בעוד מדד ה-S&P 500 ירד ב-17% בלבד בתקופה האמורה.
ובכל זאת, החברה מעדכנת את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הרביעי לפיה סך ההכנסות ינוע בין 50.5-50.9 מיליון דולר. היא צופה הפסד תפעולי מתואם של בין 14.5-15 מיליון דולר, ורווח גולמי בטווח של 75% עד 76%. לשנת 2022 כולה החברה צופה כי סך ההכנסות ינוע בין 192.4-192.8 מיליון דולר.
בתוך כך, החברה הודיעה על שינויים ארגוניים. "במהלך 2022, בעוד שהעסק שלנו המשיך לצמוח, ראינו גם שינויים כלכליים משמעותיים ברחבי העולם", אמר המנכ"ל אור עופר. "כתוצאה מהשינויים הללו, קיבלנו את ההחלטה הקשה מאוד לצמצם את מספר העובדים שלנו כהכנה לשינויים ממושכים בביקוש. זה חלק מתוכנית מתמשכת להאצת דרכנו לרווחיות תזרימית במהלך 2023. אנחנו מאזנים את המשאבים שלנו. ליישר קו עם האסטרטגיה הזו ולשפר את הגמישות שלנו".
אור עופר, מייסד ומנכ"ל סימילרווב: "סיפקנו תוצאות מוצקות ברבעון השלישי למרות סביבת הביקוש המאתגרת. ראינו גם צמיחה של לקוחות חדשים וגם התרחבות מלקוחות קיימים. העניין במוצרים שלנו נותר גבוה, גם כאשר הלקוחות בוחנים בקפידה את ההוצאות שלהם, כי ההחזר על ההשקעה ניתן למדידה. פתרונות הבינה הדיגיטלית שלנו מספקים מבט רוחבי למקבלי ההחלטות בחברה כשהם זקוקים לו ביותר".
ג'ייסון שוורץ, סמנכ"ל הכספים של סימילרווב: "למרות שאנו מרוצים מתוצאות הרבעון השלישי שלנו, אנו רואים סימנים לשינויים לקראת סיום השנה. אנחנו מתאימים את תחזית ההכנסות שלנו ומשפרים את תחזית ההפסד התפעולי שלנו לשנה כולה 2022". מר שוורץ הוסיף, "אנו מיישרים את סדרי העדיפויות האסטרטגיים שלנו כדי לאזן את הצמיחה בהכנסות שלנו עם הרווחיות. כחלק מתהליך אופטימיזציה זה אנו מיישמים אמצעים לחיסכון בעלויות ברחבי החברה. ההתמקדות המתמשכת שלנו בביצוע ממושמע בסביבה מאתגרת זו תהיה קריטית להאיץ את התוכניות שלנו להשגת תזרים מזומנים חופשי חיובי במהלך 2023".
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
