"הרגע המכונן היה הכתבה ב-CNET: הרעיון הופץ, השרתים קרסו וחיינו השתנו לעד"
מדור Under40 מארח השבוע את המנכ"ל והמייסד של SimilarWeb, אור עופר. החברה שהוקמה על ידי עופר וניר כהן, סמנכ"ל הטכנולוגיות ב-2007 פיתחה שירות ניתוח תנועת גולשים לאתרים ואפליקציות שמציג ניתוח מפורט של תנועה, בהסתמך על טכנולוגיה שמורכבת מאיסוף נתוני מדגם של מאות מיליוני משתמשים והסכמי דטה עם חברות ISP מרחבי העולם.
החברה הפכה במהרה לאחת מענקיות המידע העולמיות בתחום המדידה של העולם הדיגיטלי. בשנה שעברה התרחבה גם לתחום המובייל ופיתחה מוצר שמנטר מידע על היקפי ודפוסי שימוש באפליקציות. פרט למשרדים בתל אביב מחזיקה כיום החברה במשרד בלונדון, בניו יורק ובקייב ולאחרונה החליטו על גיוס 100 איש נוספים.
המשקיעים המרכזיים בחברה כיום הם יוסי ורדי, גיגי לוי ומשה ליכטמן. הלורד דיוויד אליאנס, שנמנה על עשירי בריטניה, קבוצת נאספרס הדרום אפריקאית המשמשת בין היתר גם כבעלים של טנסנט, מבעלי הרשת החברתית הגדולה בסין ואחת חברות האינטרנט הגדולות בעולם. מבין לקוחותיה המרכזיים נמנות חברות ענק גם בתחום המידע כמו גוגל, טאבולה, איביי ואאוטבריין, ובשבועות האחרונים נחתמה עסקת שיתוף פעולה נרחבת עם נייקי העולמית.
1. עבודה: "חלום שהתגשם. אבל כמו כל חלום גרנדיוזי, הוא התגשם בדרך ליעד המקורי שלו. SimilarWeb היא בעצם דרגית האינטרנט מספר אחת בעולם. ה"פיפל מיטר" האינטרנטי אם תרצו. כל יום הוא פסגה חדשה. אנחנו אחרי גיוסים מרשימים, השקעות מרשימות עוד יותר ובכלל, התרחבות מאסיבית בשנתיים וחצי האחרונות. העבודה אצלי היא ממש לא עבודה. היא מה שאני אוהב לעשות ובוחר להאמין שאני יודע לעשות.
"התחלנו ממרתף קטן בתל אביב, כמו בסיפורים. הגשנו את עצמינו לתחרות סטארטאפים כאשר בקושי עברנו קורס למתחילים א ביזמות. וניצחנו. לא יודע איך, וניצחנו. יוסי ורדי השקיע בנו את המאה אלף הראשונים והפכנו במהרה לחברה בצמיחה. העבודה היא נפלאה כי אנחנו מייצגים את ישראל בכל מקום בעולם, את האפשרות להעסיק את האנשים המבריקים ביותר בשוק וגם סתם כיף. לפעמים זה חשוב. סתם כיף.
2. בית: גדלתי במשפחה "רגילה" עם אחים "רגילים" ואווירה "רגילה". ההורים שלי לא החסירו ממני דבר אבל הייתי רחוק מלהיות ילד אמיד. ההורים הם שניהם אמנים בחסד. המשרד שלי כיום עמוס ביצירות שלהם. ממזוזות ועד תמונות. מאיורים ועד קישוטים. ניסיתי לגרום להם להתרחב פעם אבל זה לא הלך. רציתי שיגשימו את החיים שלי ויהפכו להיות אימפריה של תכשיטים באינטרנט. רציתי להביא אותם לכל בית בעולם. זה לא צלח. הם פשוט לא רצו. הם רוצים ליצור הנאה או שלא ליצור בכלל. אני לעומת זאת יוצר בהנעה.
3. ילדות: נולדתי והתגוררתי במושב 'צור הדסה' ליד ירושלים. הייתי מה שנקרא "ילד מחונן". לא הייתי חנון אבל התחלתי לתכנת בגיל מאוד צעיר. לא, לא היו לי משקפיים וגשר כמיטב הקלישאה, אפילו הרגשתי שאני נראה די סביר, אבל כן למדתי בבית הספר לילדים מחוננים בשם "בויאר" בירושלים. בגיל 14 יחד עם חבר מהמושב הרמנו את אחד ה-BBS המצליחים באזור ירושלים שהפך להיות תחנת ממסר מודמית למלא חברים. ( BBS היה הדרך אז ב-1995 לאנשים לתקשר אחד עם השני לפני שהיה אינטרנט) זה היה השיפוף הראשון שלי בעולם המחשבים בצורה רצינית. אחלה זיכרון ילדות.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
4. לא יודעים עליי ש...אני אוהב לשחות ושוחה כל בוקר לפני העבודה. רק אני והמציל.
5. הישג: החברה כמו שהיא נראית היום. לא ייאמן, אבל כל יום חדש הוא שיא חדש. מכל היבט שהוא.
6. רגע מכונן: הכתבה הראשונה שיצאה על החברה בבלוג המפורסם ובאתר הטכנולוגיה הבריטי - CNET. פרסום בלילה נתון הביא להפצת רעיון "SimilarWeb" בכל העולם. השרתים שלנו קרסו וחיינו השתנו לעד. רגע מכונן נוסף הוא ההשקעה הראשונה שלנו מיוסי ורדי.
7. רגע מביך: אין משהו שראוי לאזכור. כנראה אני מדחיק.
8. מודל לחיקוי: אדם סינגולדה מייסד טאבולה. גבר גבר.
9. חלום: שיהיה בניין SimilarWeb ואז נתחיל למצוא טיפול לבעיות העולם.
10. מתחרים: אפליקציית APP ANNIE במובייל ואלקסה באתרי המחשב. מתחרים ראויים.
וטיפ קטן לסיום: לוקח שנים להפוך להצלחה בין לילה.
- 4.ליאור 09/06/2015 11:58הגב לתגובה זויש הרבה סוגים של ניהול. לא כל מנהל צריך להיות חבר של כל העובדים. נכון, יש חברות ישראליות רבות שמטשטשות את הגבולות, אבל ממה ששמעתי על אור מעובדים שלו, הוא דורש הרבה ומאיץ את החברה קדימה. לפעמים זה לא לרוחם של כולם אבל כשחוטבים עצים - שבבים ניתזים. אור חוטב עצים מצוין שמייצר ערך רב עבור המשקיעים. ברמה האישית, יצא לי לא פעם לשבת איתו. סך הכל איש נעים, ישר ומאוד דוגרי. לכן, מגיבים יקרים, ככל הנראה לא התמודדתם עם אתגרי ניהול והקמת חברה גדולה. שימרו את הערס למקומות אחרים. עלה והצלח אור.
- 3.מרגו 06/06/2015 10:17הגב לתגובה זובן אדם מוצלח כנראה אבל דוחה ברמות בפן האישי. הוא מזלזל בכל היקום סביבו ומתנהג לאנשים סביבו כאילו כולם מבזבזים לו את הזמן. פגישת עבודה אחת הספיקה לי כדי להבין שאני לא רוצה שום קשר איתו. אני לא רואה איך בן אדם כל כך מרוכז בעצמו יכול להיות מוצלח לאורך זמן, אם כי מאחלת לו כל טוב. לא פלא שהוא לבד. יצור דורסני
- 2.יפה היפה 04/06/2015 13:11הגב לתגובה זומי זה הדבר הזה
- תודה אמא :] (ל"ת)אור 04/06/2015 15:13הגב לתגובה זו
- 1.משתמש באתר 04/06/2015 12:28הגב לתגובה זולא ידעתי שאתם כאלו צעירים, סחטן! ומשפט הסיום היה חכם להפליא: "לוקח שנים להפוך להצלחה בין לילה." אהבתי. בהצלחה!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקוהאם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?
בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים
במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה.
מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו
חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים ועוד
ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה
רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על
רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
