כמה אקזיטים בוצעו בישראל בשנת 2021? ומה השכר הממוצע באותן חברות?

מספר עסקאות האקזיט בהיקף של 50-5 מיליון דולר היה 39% ממספרן הכולל של עסקאות האקזיט שבוצעו בשנת 2021; כ-27% מהחברות שביצעו עסקת אקזיט בשנת 2021, עשו זאת עד תום חמש שנים להקמתן
דור עצמון |

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים אודות עסקאות אקזיט של חברות ישראליות שבוצעו בשנים 2010-2021. לפי הנתונים, בשנת 2021, בוצעו בישראל 264 עסקאות אקזיט, עלייה של 58% לעומת שנת 2020 (167 עסקאות אקזיט).

מספר ההנפקות הראשונות לציבור שנרשמו בשנת 2021 היה גבוה פי 3.3 ממספרן בשנת 2020. כמו כן, סכום ההנפקות הראשונות לציבור היה 42% מהסכום הכולל של עסקאות האקזיט בשנת 2021, לעומת 18% בשנת 2020. מספר עסקאות האקזיט בהיקף של 50-5 מיליון דולר היה 39% ממספרן הכולל של עסקאות האקזיט שבוצעו בשנת 2021.

כ-27% מהחברות שביצעו עסקת אקזיט בשנת 2021, עשו זאת עד תום חמש שנים להקמתן. עם זאת, בשנים 2021-2010, 496 חברות נסגרו לאחר שביצעו עסקת אקזיט כאשר 32% מהן נסגרו בשנה שבה ביצעו את העסקה.

השכר החודשי הממוצע למשרת שכיר בחברות שביצעו עסקת אקזיט בשנת 2021 עמד על 26.8 אלף שקל. בשנת 2021, עולה כי 88% מעסקאות האקזיט בוצעו בחברות השייכות למחוזות תל אביב והמרכז.

מהפילוח הגאוגרפי של הרוכשים וההנפקות בשנת 2021, עולה כי 46% מעסקאות האקזיט נרכשו על ידי גורמים ישראלים ו/או הונפקו בבורסה בישראל, עלייה של 65% בהשוואה לשנת 2020. 71% מסכום עסקאות האקזיט בשנת 2021, מקורו בגורמים מארצות הברית.

בתחום הפעילות "אינטרנט", הסכום הממוצע לעסקת אקזיט בשנת 2021 עמד על 214 מיליון דולר - פי 2.3 מהסכום הממוצע של כלל עסקאות האקזיט שבוצעו באותה שנה (91 מיליון דולר). בתחום הפעילות "אינטרנט", הסכום הממוצע לעסקת אקזיט בשנת 2021 עמד על 214 מיליון דולר, פי 2.3 מהסכום הממוצע של כלל עסקאות האקזיט שבוצעו באותה שנה (91 מיליון דולר).

מספר עסקאות אקזיט, סכומן (לפי סוג) והסכום הממוצע לעסקה, 2021-2010

מספר עסקאות האקזיט לפי גודל עסקה, 2021-2010

משרות שכיר ושכר חודשי ממוצע למשרת שכיר, לפי גודל חברה, 2021

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".