רובין הוד
צילום: פייסבוק/רובין הוד

קאת'י ווד שוב מהמרת על רובינהוד - האם זה עלול להתברר כטעות?

קאת'י ווד קונה מניות של רובינהוד. לכאורה יש מי שיגיד שמדובר בטעות מפוארת, אבל אם נזכר בעבר של ווד, היא עוד עשויה להפתיע; הדוחות של רובינהוד - ביום חמישי
דור עצמון | (2)

קרן ההשקעות ARK של קאת'י ווד חזרה לקנות מניות של חברת השירותים הפיננסיים רובינהוד ROBINHOOD MARKETS בפעם הראשונה מזה חודשים. קרן ההשקעות תדווח השבוע על תוצאותיה הכספיים לרבעון השלישי ובהם המשקיעים יראו אם ההימור השתלם או שיהפוך לחמוץ מהר מאוד.

שתיים מהקרנות הנסחרות בבורסה (ETF), Ark Fintech Innovation ETFARKF ו- ARK NEXT GENERATION INTERNET ETF (ARKF) רכשו מניות רובינהוד בשווי מיליוני דולרים בשבוע האחרון. ARKF הגדילה את אחזקותיה בפלטפורמת המסחר במניות ובקריפטו המיועדת למשקיעים קמעונאיים ליותר מ-6.6% מהפורטפוליו שלה, לשווי של כ-55 מיליון דולר לעומת 47 מיליון דולר לפני ה-24 באוקטובר. מדובר באחזקה השישית בגודלה של תעודת הסל.

רובינהוד מהווה כעת כאחזקה ה-13 בגודלה של ARKW עם שווי 45 מיליון דולר. בעדכון המסחר של החברה נרשמה רכישה של 16,503 מניות של רובינהוד, כאשר ביום שישי האחרון הקרן רכשה 144 אלף מניות - מה שמצביע על כך שייתכן שמדובר במסע רכישה.

רכישות אלו מסמנות את הפעם הראשונה שבה מנהל ההשקעות בעל הפרופיל הגבוה המתמקד בצמיחה קנה את מניות רובינהוד מאז מאי, אז נסחרה המניה בסביבות 10.6 דולר. מניית רובינהוד עולה מעט כעת במסחר בארה"ב ונסחרת תמורת 11.8 דולר המבטא שווי שוק של כ-9.8 מיליארד דולר. מתחילת השנה ירדה מניית החברה בכ-36%.

קרן הדגל של קאת'י ווד, ARK INNOVATION ETF (ARKK), התפוררה ב-60% בשנת 2022, כאשר ARKF ו-ARKW ירדו שניהם ב-62%. העלייה הדרמטית בריבית השנה הביאה לביקוש לסוג ההימורים בעלי הצמיחה הגבוהה. שיעורים גבוהים יותר הופכים את התשואות של הימורים מסוכנים יותר להרבה פחות אטרקטיביים למשקיעים.

רובינהוד אמורה לדווח על תוצאות רבעוניות ביום חמישי לאחר נעילת המסחר - ואחרי עונת דוחות מטלטלת עד כה, המשקיעים אמורים להיות מוכנים לתנודתיות במחיר המניה לאחר פרסום התוצאות. בעוד שרובינהוד צפויה לרשום הפסד של 31 סנט למניה, יש סיבה להאמין שזה יכול להיות גרוע אף יותר. החברה נקלעה ללחץ עז השנה על רקע השפל בשוק המניות שדחק את קהל המשקיעים הקמעונאי שלה לשוליים. רובינהוד, כמו ברוקרים אחרים המתמקדים בקמעונאות, מסתמכת על הכנסות הקשורות לעסקאות בודדות, כך שהאטה במחזורי המסחר עלולה לגרום לצביטה גדולה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נשאר לה עוד כסף של אחרים להמר עליו? (ל"ת)
    02/11/2022 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חי 01/11/2022 12:04
    הגב לתגובה זו
    במידה והיא אכן חושבת שהיא קוראת נכון את השוק, אז את המהלכים שלה עושים בשקט ובשושו נגד המגמה ולא מפרסמים לכל הציבור.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.