אמזון תשיק אתר להשוואה בין ביטוחי הדירה בבריטניה
ענקית הקמעונאות האמריקאית AMAZON דיווחה כי תקים שירות ביטוח בבריטניה. בתוך כך דיווחה החברה כי חתמה כבר על הסכמים עם שלושת ספקיות ביטוחי הבתים הגדולות במדינה – זאת כאשר אמזון פועלת על מנת להפעיל שירותים מסוג זה בכל רחבי הגלובוס.
על פי הדיווח, שלושת החברות הן AGEAS ו-CO-OP כאשר החברה הראשונה נסחרת בשוק הבריטי, ו-LV, זרוע של חברת הביטוח הגרמנית ALLIANZ שנסחרת במינכן. לדברי אמזון – חברות אלו יספקו שירותי צד ג', וכי היא מקווה להוסיף שירותים כאלו ברבעון הראשון של השנה הקרובה.
אמזון הייתה החברה הראשונה שהציגה לעולם את הקמעונאות האינטרנטית, שם שינתה את העולם לעד. אנליסטים רבים מאמינים כי כניסתה של אמזון לשוק נוסף – שוק ביטוחי הדירה – תהוונה איום גדול על שאר החברות שפועלות בשוק.
אתר החברה צפוי לספק למשתמשים בו מגוון רחב יותר של אופציות לבחירה, כך מסר מנכל חברת CO-OP, בעוד שמנכ"ל חברת אגיאס ציין כיצד שוק הביטוח צמא לשינוי בתחום כבר שנים רבות, ושהעובדה כי אמזון תאפשר להפיץ אותו בצורה דיגיטלית תטיב עם השוק מאוד. מצידה, אמזון שקלה כבר משנת 2018 להצטרף לשוק ביטוחי הדירות.
- אופן ווב חתמה על עסקה עם 4 אתרים ב-20 מיליון דולר
- בניית חנות וירטואלית - איך לבנות חנות מנצחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף לאתר, צפויה חנות הביטוח לכלול אזור בו ידרגו הלקוחות את חברות הביטוח השונות, ויפרטו כיצד ותוך כמה זמן פיצתה אותן חברת הביטוח על כל תביעה שהוגשה כנגדה.
מניית חברת הביטוח MONEYSUPERMARKET צנחה קרוב ל-15% לאחר הדיווח. מוניסופרמאקרט מספקת שירותים מסוג דומה, ובתחילת השבוע – כאשר פרסמה החברה את תחזיותיה ליתרת השנה, דיווחה כי היא צופה הכנסות בטווח העליון של התחזיות שלה, זאת כתוצאה מהכלכלה הבריטית שמביאה משקיעים רבים לרצות לחסוך בעלויות רכישת הדירה שלהם. 43% מהחברה קשור לתחום ביטוחי הדירות.
חברות נוספות בתחום, כגון USWITCH, COMPARE THE MARKET ו-GOCOMPARE, אשר מוחזקת על ידי חברת FUTURE, נפלו 3% במסחר בלונדון בעקבות הדיווח. דיווח של חברת האנליטיקה הבריטית GLOBALDATA מצביע על כך שבשנה שעברה, קרוב ל-30% מהצרכנים הבריטים רכשו ביטוח לדירות שלהן דרך אתרים שונים.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
חברות ביטוח רבות חוששות בשנים האחרונות כי חברות הטכנולוגיה הגדולות תגנובנה את העסק מתוך הידיים שלהן – ולכן חברות אלו לא פעם חותמות על הסכמים אל מול לענקיות הללו – כאשר בחוזה מצוין סעיף בו אותן חברות תשלם אחוזים מסוימים לחברות הטכנולוגיה איתן חתמו על החוזה.
הכניסה לבריטניה דרשה מאמזון לשנות במעט את פעולתה, כאשר בשנה שעברה חתמה על הסכם עם החברה האנגלית LLOYD'S SUPERSCRIP על מנת לאפשר לה להציע שירותי ביטוח בגדלים קטנים ובינוניים ללקוחות הבריטים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
