ציפס של מקדונלדס
צילום: pixbay
תחזית

מקדונלדס צפויה לפרסם אזהרת רווח - בסיטי בנק חותכים את מחיר היעד

האינפלציה באירופה שוברת שיאים, והיא עלולה להוות בעיה מרכזית עבור מקדונלד'ס, החשופה בשיעור גבוה לאירופה. בסיטיבנק נותנים מחיר יעד של 246 דולר שמבטא פרמיה של 3% בלבד
עומר רוסו | (4)

אירופה מתמודדת עם אינפלציה גבוהה ששוברת שיאים, וזאת עוד לפני שהחורף החל. בחורף, צפויים מחירי האנרגיה להרקיע שחקים על אף שכבר עכשיו באירופה הם גבוהים במיוחד. מקדונלדס MCDONALDS, חשופה בשיעור גבוה מהכנסותיה לאירופה, ובעקבות היחלשות הצרכן והפלונטר הכלכלי ביבשת, היא צפויה להיפגע גם כן - כך מעריך אנליסט סיטיבנק שטוען שנראה את החולשה כבר בדוחות הקרובים.

האנליסט, ג'ון טאואר, חזר על דירוג ״ניטרלי״ למניות מקדונלד'ס וחתך את מחיר היעד שלו ל-246 דולר מ-275 דולר, מחיר יעד המשקף אפסייד של 3% בלבד על המחיר הנוכחי. האנליסט גם מאמין שמקדונלד'ס עשויה להציג הורדת תחזית של ​​רווחיה בשבועות הקרובים, מה שיוריד את מחיר המניה להערכת סיטי.

"אנו מצפים שאתגרי המאקרו 'ינגסו' בכיסם של הצרכנים האירופים, ככל שאנחנו מתקרבים אל החורף, דבר אשר ישפיע על מקדונלדס ומכירותיה באירופה. סביר להניח שצרכנים אירופאים לא ינהרו למקדונלד'ס כשהזמנים נהיים קשים״ 

יתר על כן, התחזקות הדולר, שמעיב על רווחי החברות שחשופות למכירות מחוץ לארה״ב, צפויה גם לפגוע במקדונלדס ולהוסיף לחץ על המניה. הדולר רשם ביום שני שיא של 20 שנה, בעוד שהמטבעות המתחרים - כולל האירו - לא הצליחו לעמוד בקצב. לטענת האנליסט, וול סטריט עדיין לא תמחרה את מלוא ההשפעה של התחזקות הדולר על מקדונלד'ס שתתמודד עם הבעיה במחצית השנייה של השנה.

תוצאות הדו״ח הקרוב לטענת האנליסט, ימחישו למשקיעים שמקדונלדס מתמודדת מול בעיות רבות ובכך, מקדונלדס תעבור תהליך של תמחור מחדש.

לפני כחודש, דויטשה בנק הוריד את דירוג המניה ל-״החזק״ מ-״קנייה״ כאשר הם מנמקים שהחברה מוערכת יתר על המידה אל מול הבעיות שהיא צפויה להתמודד בשנת 2022. אנליסט דויטשה בנק, בריאן מולן, הוריד את מחיר היעד ואת תחזית הרווחים שלו לשנה הקרובה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    צחי 28/09/2022 13:13
    הגב לתגובה זו
    ריבית ועוד ריבית אינסופית מבית היוצר של פאול האפס.
  • 3.
    7 28/09/2022 08:28
    הגב לתגובה זו
    כל המניות מרוסקות יותר ממחצית מההון בעולם נשרף העשירים והעניים מתרסקים.מי שבחר רק לא טראמפ מקלל את הרגע . ביידן הורס את החלום האמריקאי . פיטורי עובדים סגירת מפעלים ריסוק הנדלן זאת רק ההתחלה ..... הרפובליקנים יקחו בענק .
  • 2.
    הנסדק היה מצויין טבחים בירוק .מחר עליות בחול (ל"ת)
    איתן 28/09/2022 00:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 27/09/2022 22:55
    הגב לתגובה זו
    בשוק היסטרי יש הזדמנויות,אם MCD תרד עוד זו הזדמנות,לא המלצה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.