טסלה איקס
צילום: טסלה

כמה תעלה בארץ טסלה מודל S?

900 אלף שקל ויש לכם טסלה מודל S  או מודל Y; וגם - מה המיסוי על טסלות?
נושאים בכתבה טסלה

הדגמים הגדולים של טסלה, מודל S ומודל X, מגיעים לישראל. ההזמנות נפתחו וההגעה תהיה בתחילת 2023 - כך מוסרת החברה. שני הדגמים שיגיעו לישראל הם בגרסת פלייד (Plaid) עם 1,020 כ"ס משלושה מנועים חשמליים.

מודל S מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 2.1 שניות ומודל X ב-2.6 שניות. טווח הנסיעה הוא 600 ק"מ למודל S פלייד ו-528 ק"מ למודל X בגרסת פלייד. ישווקו גם גרסאות חלשות יותר מבחינת כ"ס והן גם יהיו זולות יותר.השיווק שלהן יתחיל בעוד 4-5 חודשים.

מודל S של טסלה הוא מכונית סדאן גדולה ומודל X הוא קרוסאובר. שני המודלים מבוססים על אותה הפלטפורמה. הקרוסאובר עם אפשרות לשבעה מושבים, מצויד בדלתות שנפתחות החוצה-הצידה ("כנפי שחף").

המחירים בהזמנה כבר מחושבים לפי המיסוי ב-2023 שיעלה ל-20% לעומת 10% ב-2022. אלו שיקבלו את הרכבים עוד השנה יקבלו אותו במיסוי של 10%. מדוןבר באנשים שהזמינו בשנתיים האחרונות. 

ומה יהיה המחיר? טסלה מודל S ללא מסים עולה קרוב ל-500 אלף שקל, עם מסים 830 אלף שקל. מודל X ללא מסים - 506 אלף שקל ועם מסים 850 אלף שקל. זה לךפני תוספות. עם תוספת המחיר של הדגמים האלו יהיה מעל 900 אלף שקל.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    זה לא טסלה זה סטלה ,זה רכב לסטלנים (ל"ת)
    קולולולו 27/12/2022 07:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אריאל 23/12/2022 21:09
    הגב לתגובה זו
    אפשר בכלל לנצל רכב כזה בארץ הקודש ?
  • 5.
    כמה מיסים אין להם גבול ממשלות מסריחות. (ל"ת)
    רוני 11/09/2022 10:54
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מודאג 11/09/2022 09:51
    הגב לתגובה זו
    מי יכול לקנות המחיר כזה??????
  • 3.
    ברוך השם 11/09/2022 08:44
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שכל היבואנים יפרסמו מחירים ללא מס וללא מע"מ וככה צריך להיות בכל המוצרים גם בסופר גם במכולת גם בקולנוע וגם במסעדות רק ככה האזרח יפנים מי העושק האמיתי במדינה הזו
  • 2.
    mozes 11/09/2022 03:02
    הגב לתגובה זו
    .
  • 1.
    ש.מ 11/09/2022 00:12
    הגב לתגובה זו
    נשמ כמו מחירי דירות של פעם
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.