טסלה איקס
צילום: טסלה

כמה תעלה בארץ טסלה מודל S?

900 אלף שקל ויש לכם טסלה מודל S  או מודל Y; וגם - מה המיסוי על טסלות?
נושאים בכתבה טסלה

הדגמים הגדולים של טסלה, מודל S ומודל X, מגיעים לישראל. ההזמנות נפתחו וההגעה תהיה בתחילת 2023 - כך מוסרת החברה. שני הדגמים שיגיעו לישראל הם בגרסת פלייד (Plaid) עם 1,020 כ"ס משלושה מנועים חשמליים.

מודל S מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 2.1 שניות ומודל X ב-2.6 שניות. טווח הנסיעה הוא 600 ק"מ למודל S פלייד ו-528 ק"מ למודל X בגרסת פלייד. ישווקו גם גרסאות חלשות יותר מבחינת כ"ס והן גם יהיו זולות יותר.השיווק שלהן יתחיל בעוד 4-5 חודשים.

מודל S של טסלה הוא מכונית סדאן גדולה ומודל X הוא קרוסאובר. שני המודלים מבוססים על אותה הפלטפורמה. הקרוסאובר עם אפשרות לשבעה מושבים, מצויד בדלתות שנפתחות החוצה-הצידה ("כנפי שחף").

המחירים בהזמנה כבר מחושבים לפי המיסוי ב-2023 שיעלה ל-20% לעומת 10% ב-2022. אלו שיקבלו את הרכבים עוד השנה יקבלו אותו במיסוי של 10%. מדוןבר באנשים שהזמינו בשנתיים האחרונות. 

ומה יהיה המחיר? טסלה מודל S ללא מסים עולה קרוב ל-500 אלף שקל, עם מסים 830 אלף שקל. מודל X ללא מסים - 506 אלף שקל ועם מסים 850 אלף שקל. זה לךפני תוספות. עם תוספת המחיר של הדגמים האלו יהיה מעל 900 אלף שקל.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    זה לא טסלה זה סטלה ,זה רכב לסטלנים (ל"ת)
    קולולולו 27/12/2022 07:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אריאל 23/12/2022 21:09
    הגב לתגובה זו
    אפשר בכלל לנצל רכב כזה בארץ הקודש ?
  • 5.
    כמה מיסים אין להם גבול ממשלות מסריחות. (ל"ת)
    רוני 11/09/2022 10:54
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מודאג 11/09/2022 09:51
    הגב לתגובה זו
    מי יכול לקנות המחיר כזה??????
  • 3.
    ברוך השם 11/09/2022 08:44
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שכל היבואנים יפרסמו מחירים ללא מס וללא מע"מ וככה צריך להיות בכל המוצרים גם בסופר גם במכולת גם בקולנוע וגם במסעדות רק ככה האזרח יפנים מי העושק האמיתי במדינה הזו
  • 2.
    mozes 11/09/2022 03:02
    הגב לתגובה זו
    .
  • 1.
    ש.מ 11/09/2022 00:12
    הגב לתגובה זו
    נשמ כמו מחירי דירות של פעם
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5