"הפוטנציאל בתחום התחבורה וההיסעים ענק. אלקטרה תהיה דומיננטית בתחום"
חברת אלקטרה אלקטרה 1.06% הפועלת בפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, פרסמה דוחות טובים ברבעון השני כשתחום התחבורה (אפיקים ואגד תעבורה) אחראי על הגידול בפעילות וברווחים. הכנסות אלקטרה ברבעון צמחו ב-17.8% לכ-2.6 מיליארד שקל; הרווח הנקי הוכפל ל-134.3 מיליון שקל, אך בנטרול רווח הון, מדובר על עלייה צנועה ברווח לכיוון ה-80-85 מיליון שקל.
ה-EBITDA של החברה ברבעון עלה ב-48.4% ל-306.7 מיליון שקל. צבר העבודות של קבוצת אלקטרה מסתכם ל-28.3 מיליארד שקל – גידול של 20% ביחס לצבר בסוף 2021.
"זהו הרבעון הטוב ביותר אי פעם של אלקטרה", אומר, איתמר דויטשר, מנכ"ל החברה, "כמעט כל חברות הבת שלנו רשמו צמיחה ניכרת ברבעון השני. גם בארצות הברית אנחנו חוזרים להיקפי הפעילות שלנו טרם תקופת הקורונה. מבחינת יזמות, אנחנו מוכרים דירות בקצב גבוה, ישנה עליית מחירים וטרם ראינו ירידת מחירים בפרויקטים שלנו. לפני מספר שבועות השקנו את הפרויקט שלנו בפארק אפעל ואנחנו עדים לעשרות הרשמות וחוזים, ככה שבסך הכל אצל כל החברות שלנו אנחנו רואים צמיחה".
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראינו ירידה בפעילות החברה בחו"ל - זו ירידה נקודתית או משהו מעבר לזה? למה זה קרה?
"הירידה בחו"ל נובעת בעיקר מהפעילות שלנו בארה"ב. החברות שלנו שם עובדות בעיקר עם המגזר הפדרלי והן נפגעו מאוד כאשר הצבר ירד בתקופת הקורונה ולהבדיל מההתאוששות בארץ שהייתה יותר מהירה, לגופים בארה"ב לוקח יותר זמן. צבר ההזמנות עבר כעת את ה-400 מיליון דולר אבל יקח לנו לדעתי עוד רבעון אחד עד שנתחיל לראות חזרה את התוצאות ברווחיות בניו יורק שראינו טרום הקורונה וכמובן שאנחנו רוצים להמשיך ולצמוח שם. מבחינת הצבר והמחזורים אנחנו כבר חזרה במסלול. אנחנו לא מודאגים, זה היופי באלקטרה ששאר הזרועות שלנו מציגות פעילות ענפה וצבר הזמנות גבוה".
נכנסתם לתחום התחבורה עם אפיקים ואגד תעבורה. למה בעצם?
"האסטרטגייה שלנו היא - ליזום, להקים, לתפעל. אנחנו יוזמים אנחנו יוזמים בתחום התשתיות והבניין, אנחנו מקימים דרך עשרות חברות הבת שלנו ואנחנו גם מפעילים. עם זאת, היה לנו תחום אחד שבו יזמנו והקמנו כבישים ומנהרות אבל לא נכנסנו לתפעול. אפיקים יהפכו אותנו גם למפעילים בתחום התחבורה וישלימו לנו את החוליה החסרה בשרשרת האסטרטגיה שלנו בתחום התחבורה. אנחנו רוצים לתפעל בכל תחום בו אנחנו יוזמים כולל בתחום התחבורה, גם אם זה היסעים. הרכישות של אפיקים ואגד תעבורה משלימים לנו את העניין התפעולי בתחום התחבורה".
ללא פעילות התחבורה, שיעור הצמיחה ברווחיות מעט קטן יותר, האם זו אחת הסיבות שנכנסתם לתחום?
"את הרווחיות היום באלקטרה ניתן לחלק לארבעה מגזרים: נדל"ן שבו הרווחיות יחסית גבוהה, קבלנות שבו הרווחיות יחסית נמוכה אך בהיקפים גדולים ללא צורך בהשקעות הוניות ויש את מגזר הניהול שהוא מעט גבוה יותר מהקבלנות וגם הוא בהיקפים גדולים. המגזר האחרון הוא מגזר הזכיינות שבו יש מימושים המנהלים את הרווחיות ויש את השוטף.
- ה"תכנית אסטרטגית" של אוגווינד נחשפת: הנפקה בדיסקאונט למנהלים
- אלטשולר שחם בדרך לעסקת בעלי עניין: הפעילות הפרטית עשויה להימכר לחברה הציבורית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
מגזר התחבורה פוצל לשניים כאשר חציו בתחום של ההפעלה של ההיסעים בעיקר לחברות עסקיות וגופים ציבורים ששם רווחיות היא דומה יחסית לרווחיות שלנו בשאר התחומים. מגזר הזכיינות הביא אכן רווחיות גבוהה יותר".
מה הפוטנציאל של תחום התחבורה מבחינתכם? אתם מתכננים הנפקה?
"הפוטנציאל הוא גדול יחסית. בתחום התחבורה הציבורית יש המשך הפרטות, כל שנה יוצאים לא מעט אשכולות. בתחום ההיסעים השמיים הם הגבול, אנחנו יחסית בהיקף בינוני, הפוטנציאל בשוק הוא ענק, יש תהליך גדול מאוד של מעבר לטכנולוגיה שמחברת היום היסעים, מוניות, קורקינטים ורכבות שיתגברו עם הפעלת הקו האדום התל אביב ואנחנו נהיה דומיננטים בתחום".
אנחנו לא מתכננים הנפקה. אלקטרה לא יכולה להחזיק חברה ציבורית. אנחנו חברת בת של אלקו ואם ננפיק הרי שכבר יהיה מדובר בחברה שלישית - דבר שחוק הריכוזיות אינו מאפשר. לכן הגיוסים הם לתוך החברות הבנות ואין כרגע איזושהי הנפקה מתוכננת".
התוצאות ברבעון - המשך עלייה בפעילות וברווח
הכנסות אלקטרה ברבעון השני צמחו כאמור ב-17.8% לכ-2.6 מיליארד שקל; הרווח הנקי הוכפל ל-134.3 מיליון שקל, אך בנטרול רווח הון, מדובר על עלייה צנועה ברווח לכ-80-85 מיליון שקל. ה-EBITDA של החברה ברבעון עלה ב-48.4% ל-306.7 מיליון שקל. צבר העבודות של קבוצת אלקטרה מסתכם ל-28.3 מיליארד שקל – גידול של 20% ביחס לצבר בסוף 2021.
תוצאות המגזרים: ההכנסות במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל עלו ברבעון ב-18.7% ל-1.3 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעלייה בהיקפי הביצוע בתחום קבלנות ראשית לבניה ובתחום התקנת מערכות אלקטרו- מכניות. הרווח התפעולי במגזר עלה ב-79.7% ל-39.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-21.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר הפעלה, שירות ואחזקה עלו ההכנסות בתקופה ב-18.2% ל-627.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-530.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מעלייה בהכנסות במספר תחומי פעילות במגזר זה. הרווח התפעולי עלה ל-48.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-47.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.
במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל עלו ההכנסות ב-29.1% ל-414.4 מיליון שקל, בהשוואה ל-320.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. הגידול נבע בעיקר מגידול בהיקפי הפעילות של הקבוצה בתחום התקנת מערכות אלקטרו-מכאניות באירופה. הרווח התפעולי הסתכם ב-6 מיליון שקל, בהשוואה ל-9.7 מיליון שקל ברבעון המקביל
במגזר פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום הסתכמו ההכנסות ב-99.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-127.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת הרווח התפעולי במגזר עלה בכ-21% לכ-17.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-14.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר הזכיינות רשמה החברה גידול של כ-30% בהכנסות ל-258.4 מיליון שקל. עיקר הגידול בהכנסות נבע מאיחוד תוצאות פעילות התחבורה הציבורית של אלקטרה אפיקים תחבורה 2021 (לשעבר אגד תעבורה), אשר לא נכללו בתקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה רווח תפעולי במגזר של כ-99.2 מיליון שקל, לעומת כ-28.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אלא שהרווח נובע מרווח הון - רווח ממכירת החזקות החברה בזכיין בפרויקט אגירה שאובה בגלבוע.
אלקטרה היא החברה המרכזית בקבוצת אלקו של הזלקינדים. לצד אלקטרה יש בקבוצה את אלקטרה צריכה שמחזיקה בשורה של פעילויות עסקיות לרבות בתחום המזגנים, והקמעונאות ואת אלקטרה נדל"ן שמחזיקה במקצבי דיור בארה"ב. בשנה האחרונה רכשה אלקו גם נתח משמעותי (שליטה משותפת עם צחי נחמיאס) בדיסקונט השקעות שמחזיקה בנכסים ובניין-גב ים וסלקום.

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע 1.08% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

ה"תכנית אסטרטגית" של אוגווינד נחשפת: הנפקה בדיסקאונט למנהלים
אחרי זינוק ביותר מ-50% בעקבות ההבטחות והראיון על "פרק חדש" אוגווינד מודיעה על הנפקה פרטית בדיסקאונט של 30% ובדילול של 42% בהון - המשקיעים הקטנים נשארים בחוץ, וההנהלה "מביעה אמון בחברה" במחיר מבצע; אישור הגיוס תלוי בבעלי המניות - אל תהיו פרייארים!
מתחילת נובמבר אוגווינד זינקה יותר כ-57%, בעקבות הבאזז סביב ה“תוכנית האסטרטגית” וגם ההבטחות שהיו"ר יפתח רון-טל והמנכ"ל טל רז נתנו לנו שעכשיו זו כבר לא חברת מו״פ, אלא “שחקן אנרגיה יזמי באירופה”. אבל היום מתברר מה באמת מסתתר מאחורי כל ההצהרות האחרונות,
דבר שעצוב לומר היה כתוב על הקיר לכל אורך הדרך - גיוס הון בדיסקאונט למקורבים ולבעלי עניין, כשהציבור נשאר בחוץ. כשפורסמה התכנית ניתחנו אותה - מה מסתתר
מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד? כבר בחודש הקודם כתבנו לכם שהחברה לא באמת מתקדמת לשלב מסחרי, אלא מכינה את הקרקע לגיוס הון נוסף. כבר אז כתבנו שאוגווינד מנסה לצייר חזון על התרחבות לאירופה, אבל בפועל זה איתות לשוק שהיא צריכה כסף כדי לשרוד. והנה זה הגיע.
אוגווינד הודיעה כי ועדת הביקורת אישרה הנפקה פרטית של 14.3 מיליון מניות במחיר של 3.5 שקלים למניה יחד עם 14.3 מיליון אופציות במחיר מימוש של 5 שקלים עד סוף 2028. אם לוקחים בחשבון את כל האופציות, זה משקף דילול של כמעט
42% מההון. בשוק המניה נסחרת סביב 4.96 שקלים, כך שהמשתתפים בהנפקה יקבלו את המניות בכ-30% הנחה למחיר המניה בשוק ערב ההנפקה, ובחישוב אפקטיבי קרוב ל-2 שקלים למניה, כלומר דיסקאונט של יותר מ-50%.
בזמן שהמשקיעים
הקטנים רכשו מניות בשערים גבוהים, בזמן שהמשקיעים הסכימו לתת לאוגווינד שאכזבה לא פעם ולא פעמיים - צ'אנס נוסף. אוגווינד חוזרת על הדפוס, ההנהלה תקבל אופציות ומניות במחירי רצפה. ואם זה לא מספיק, החברה גם מודיעה על כוונה לגייס עד
30 מיליון שקל נוספים ממוסדיים באותם תנאים שפירטנו.
לפי ההודעה לבורסה זה עדיין לא סופי ותלוי באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות. לכאורה זה בקשה מוגזמת מהמשקיעים שקנו מניות במחיר מלא. להנהלה לא מגיעה כזאת מתנה לפני שיש בכלל הכנסות משמעותיות
שלא לדבר על רווחים, כשכל מה שנראה הוא שהתכנית האסטרטגית בסופו של דבר מדללת את המשקיעים בחיר נמוך.
- יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שהובטח ומה שבאמת קרה
כשדיברנו עם ההנהלה בתחילת החודש, גם אנחנו רצינו להאמין. רצינו לחשוב שאולי הפעם באמת יש שינוי אמיתי, שאוגווינד עברה
שלב. הם דיברו על “פרק חדש באירופה”, על פרויקטים של מאות מיליוני אירו, על מימון מוסדי חכם ועל שלב מסחרי שמתחיל סוף-סוף לקרום עור וגידים - יפתח רון-טל:
“אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
