סייבר ישראלי בוול סטריט: המצליחות והמתרסקות
בחודשים האחרונים נרשמת האטה בתחום ההייטק בעולם על רקע הקשיים המאקרו כלכליים והמתחים הגאו-פוליטיים. מחירי המניות צונחים, נרשמים פיטורים שהולכים ומתגברים ומגיעים גם לישראל, וכן האטה בגיוסים.
אולם יש תחום אחד שדווקא נהנה מהמתח הזה, ונראה שלא נרשמת בו האטה, לפחות לא בנושא הגיוסים. המתחים הגיאופליטיים והתגברות האיומים הטכנולוגיים מדגישים יותר מאי פעם את חשיבות תחום הסייבר. התוצאה היא שחברות הסייבר הישראליות גייסו מתחילת השנה סכום שיא של 2.9 מיליארד דולר - יותר מאשר בכל שנת 2021, שאף היא נחשבה לשנה טובה בתחום. נראה שהחברות הישראליות מובילות את העולם כולו. הגיוסים של החברות הישראליות מהווים 41% מסך הכספים שגויסו על ידי חברות אבטחת סייבר ברחבי העולם, והוא פי שלושה מהסכום שגויס בתקופה המקבילה אשתקד. יותר משליש מחדי הקרן בתחום אבטחת סייבר ברחבי העולם הם ישראלים.
אז הסטארט אפים הישראלים בתחום הסייבר לא כל כך שמעו על מיתון או האטה, אולם, חלק מהחברות שכבר חצו את הרוביקון והפכו לציבוריות סובלות מהסנטימנט השלילי הכללי בשוק ההון ובפרט בקרב חברות צמיחה וחברות טכנולוגיה ומציגות ירידות שערים. להלן סקירה של החברות הישראליות הציבוריות המרכזיות בתחום הסייבר:
צ'ק פוינט - חברת אבטחת המידע של גיל שויד עושה חיל בוול סטריט כאשר מתחילת השנה הצליחה להכות את השוק, בזמן שמדד הסנופי יורד ב-18%, צ'ק פוינט הישראלית עלתה ב-6%. החברה נסחרת בשווי שוק של 16 מיליארד דולר ומדורגת במקום השני בגודלה מבין החברות הישראליות בוול סטריט לאחר סולאראדג' . היא חזרה לעקוף את פאגאיה (שקפצה לרגע למקום הראשון לאחר הטירוף של השבוע האחרון).
- סקר ההייטק: 37% מהעובדים המנוסים חוששים לעידם המקצועי בגלל ה-AI
- הגיוסים בהייטק חוזרים, אבל לא בתחום התוכנה; שיעור האבטלה 3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנה האחרונה הכניסה החברה 2.2 מיליארד דולר, מה שמשקף מכפיל מכירות גבוה של 7. הרווח התפעולי עומד על 900 מיליון דולר ומייצג שולי רווח תפעוליים של 40% - מעל הממוצע בקרב חברות הסייבר. הרווח הנקי עומד על 800 מיליון דולר ומייצג מכפיל רווח של 21. האנליסטים צופים צמיחה של 10% ברווחים בשנת 2023, ההכנסות צפויות לצמוח ב-5% נתון שעדיין ישאיר אותה במכפיל הכנסות גבוהה מאוד.
סנטינל וואן - חברת הגנת המידע של תומר ויינגרטן שהונפקה ביוני 2021, וגייסה 1.2 מיליארד דולר לפי שווי של 10.5 מיליארד דולר. היא הוכרזה כהנפקה הגדולה ביותר על ידי חברת אבטחת סייבר ונפגעה - כמו כל החברות שנכנסו בטיימינג לא נכון לעונת ההנפקות בוול סטריט. המניה ירדה ב-51% מתחילת השנה.
החברה נסחרת כעת בשווי שוק של 6.8 מיליארד דולר. בשנה האחרונה הכניסה החברה רק 245 מיליון דולר, מה שמשקף מכפיל מכירות עצום של 27. ההפסד התפעולי עומד על 300 מיליון דולר. מאז הנפקתה החברה לא הייתה רווחית, וכשההוצאות התפעוליות שלה עומדות על 451 מיליון דולר, זה כנראה גם לא יגיע בקרוב. אנליסטים צופים הפסד למניה של 80 סנט בשנת 2023, ושיפור שנתי של 43% בשנת 2024, אז יעמוד ההפסד למניה על 50 סנט. ההכנסות צפויות לצמוח ב-100% השנה, וב-67% בשנת 2024, נתון שיעמיד את הכנסותיה על 670 מיליון דולר בעוד שנה וחצי.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
ריסקיפייד - היא חברה ציבורית ישראלית, המספקת תוכנה כשירות (SaaS) למניעת הונאה וביטול חיוב במסחר מקוון. החברה הוקמה בסוף שנת 2012 על ידי עידו גל ואסף פלדמן. הטכנולוגיה של ריסקיפייד משתמשת בבינה מלאכותית, ניתוח התנהגות, קישור גמיש, איתור פרוקסי ולמידת מכונה כדי לאתר ולמנוע הונאה. המודל העסקי שלה מבדיל אותה משאר חברת הסייבר הישראליות. גם היא בדומה לסנטיננטל וואן לא הנפיקה בטיימינג טוב, ונחתכה מאז ההנפקה ב-80%. מתחילת השנה נחתך שווי החברה בחצי.
החברה נסחרת על פי שווי של 666 מיליון דולר. בשנה האחרונה הכניסה החברה 236 מיליון דולר, המהווה מכפיל מכירות אטרקטיבי של 3. ההפסד התפעולי עומד על 84 מיליון דולר. לחברה יש 456 מיליון דולר במזומן נטו במאזן. אנליסטים צופים צמיחה בהכנסות של 10% השנה, ו-22% בשנת 2023.
סייבר ארק - בניגוד לסנטיננל וריסקיפייד, מניותיה של חברת אבטחת המידע זינקו בכ-87% ביום ההנפקה, אך הוא היה אי שם ב-2014, שהיה נוח להנפיק. החברה של אהוד מוקדי רשמה מאז ההנפקה תשואה של 338%, ושווי השוק שלה כעת עומד על 5.3 מיליארד דולר. יחד עם זאת, מתחילת השנה החברה לא התחמקה מהירידות בשווקים כמו צ'ק פוינט ונמצאת בירידה של 23%.
517 מיליון דולר הכניסה החברה ב-12 החודשים האחרונים, המשקפים מכפיל הכנסות של 11. החברה רווחיות כמעט לאורך כל הדרך ואף ב-2014 רשמה רווחים בסך של 63 מיליון דולר, בשנת 2021, לעומת זאת רשמה החברה הפסד שיא של 83 מיליון דולר. החברה משקיעה על מחקר ופיתוח 150 מיליון דולר. אנליסטים צופים חזרה לרווחיות ברבעון הרביעי של השנה, וצמיחה שנתית של 88% ברווחים בשנת 2023. כמו כן צפויה צמיחה של 18% בהכנסות שנת 2022, שצפויים לעמוד על 591 מיליון דולר בסוף השנה.
פאלו אלטו - היא חברת אבטחת מידע אמריקאית, אך עם זיקה ישראלית בעקבות המייסד ניר צוק. החברה עוסקת בייצור פלטפורמות אבטחת מידע לעסקים הכוללות מוצרי אבטחת רשתות, וכחלק מכך קו מוצרי Firewall (חומת אש) מתקדמים, מוצרי אבטחה מבוססי טכנולוגיות ענן ומוצרי הגנה. החברה רוכשת סטארטאפים וחברות ישראליות רבות כמו - פיורסק, טוויסטלוק וברידג'לוק.
החברה גדולה בכל בקנה מידה ובעלת שווי שווי שוק של 46 מיליארד דולר. בשנה האחרונה החברה הכניסה 5 מיליארד דולר, המשקף מכפיל מכירות של 9. בעוד שהכנסות החברה צומחות משנה לשנה, רווחי החברה מתכווצים והחברה לא מצליחה בשנים האחרונות לייצר שנה רווחיות. בשנה האחרונה, הפסידה החברה 389 מיליון דולר. מאז ההנפקה סיפקה מניית החברה תשואה אדירה של 773%. מתחילת השנה, לעומת זאת, מניית החברה ירדה ב-14% - ירידה אמנם, אבל פחות מירידת השוק.
- 2.נחמיאס ברוך 04/08/2022 20:21הגב לתגובה זוכתבה מעניינת ומועילה אך למה לא נותנים את שם המניה בסימון הלועזי המקוצר שנוכל לעקוב. תודה.
- 1.בקרוב האב סקיוריטי אם המיזוג יצא לפועל (ל"ת)ש 28/07/2022 14:50הגב לתגובה זו
- נחום 28/07/2022 17:31הגב לתגובה זו?
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
