נטפליקס סטרימינג טלויזיה באינטרנט
צילום: יח"צ

שותפה מפתיעה לנטפליקס לשרות מבוסס הפרסומות שלה

ענקית התוכנה מיקרוסופט לא ידועה בשרותי הפרסום לעומת גוגל או מטא שזה עיקר עיסקם, אך מכניסה כבר כ-3 מיליארד דולר ברבעון בתחום. עתה יקבל הסקטור דחיפה משמעותית מנטפליקס על מיליוני משתמשיה שהעדיפה את מיקרוסופט על פני המתחרות 
משה כסיף | (1)

בחודש אפריל, הפתיעה חברת נטפליקס  NETFLIX  את המשקיעים' כשהודיעה שבקרוב תוצע האפשרות לרכישת מנוי הנתמך בפרסומות. הרציונל היה שהמנויים בתשלום כבר לא מספקים את הצמיחה הנדרשת בהכנסות והחברה צריכה לחפש מנועי צמיחה חדשים. נטפליקס היא לא שחקנית בתחום הפרסומות ולכן אך טבעי היה שהיא תחפש שותפים שיתאימו לפעילות החדשה שהיא רוצה לפתוח.

המועמדת הטבעית הייתה גוגל המתמחית בתחום הפרסום, או חברות וותיקות אחרות מן התחום. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כבר בחודש שעבר כי חברת אלפבית, החברה האם של גוגל GOOGLE  כמו גם  Comcast NBCUniversal (CMCSA), היו המתמודדות המובילות לעבוד עם נטפליקס על השקת אסטרטגיית הפרסום החדשה, אולם למרבה ההפתעה אך אף אחת מהן לא זכתה לבסוף.

כעת נודע כי החברה בחרה דווקא בחברת מיקרוסופט  MICROSOFT  בדרך להשקת שכבת המנויים החדשה. סמנכ"ל התפעול של נטפליקס, גרג פיטרס, כתב אמש כי למיקרוסופט יש יכולת מוכחת בתחום, ושתי החברות יפעלו יחד כדי לבנות הצעה חדשה המבוססת על מודעות.

כאשר דיווח על התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון באפריל, חשף המנכ"ל המשותף של נטפליקס, ריד הייסטינגס, את העובדה שהחברה תלך בעקבות חברות יריבות שכבר פועלות בשיטה הזאת, ותציע אפשרות לרכישת מנוי המבוסס על פרסומות. הפרסום היה מפתיע, משום שהייסטינגס נקט בעבר עמדה נחרצת נגד פרסום בפלטפורמה. ואולם צמיחת המנויים החלשה שהגיעה אפילו לכדי ירידה במספר המנויים ברבעון האחרון, הניעה אותו, ככל הנראה, לשנות את אורח החשיבה שלו. נטפליקס איבדה 200 אלף מנויים נטו ברבעון הראשון, והתחזית שלה לרבעון השני, שהדו"חות שלו ייחשפו בשבוע הבא, היתה אובדן של שני מיליון מנויים נוספים.

גם חברת מיקרוסופט פרסמה פוסט על העסקה

במקביל לפרסומים של נטפליקס, פרסמה גם חברת מיקרוסופט פוסט המתייחס לעסקה. בפוסט נכתב כי משווקים המעוניינים להסתייע במיקרוסופט לצרכי הפרסום שלהם, יקבלו גישה לקהל הלקוחות של נטפליקס. עם זאת, מיקרוסופט חזרה והדגישה את המחויבות שלה לשמירה על הפרטיות ועל המידע של הלקוחות.

בחודש שעבר השלימה מיקרוסופט את רכישת Xandr, פלטפורמת טכנולוגיית פרסום, מחברת AT&T. בהכרזה שלה בשנה שעברה, אמרה חברת מיקרוסופט כי "ככל שהנוף הדיגיטלי מתפתח בעולם שלאחר קובצי Cookie, מיקרוסופט ו-Xandr יחד יעזרו לעצב את שוק הפרסומות הדיגיטליות של העתיד". עוד נכתב בהכרזה כי מייקרוסופט מכבדת את העדפות הפרטיות של הצרכנים, מבינה את מערכות היחסים של בעלי אתרים עם הצרכנים ועוזרת למפרסמים לעמוד ביעדים שלהם.

למרות שאינה שחקנית משמעותית בשוק הפרסום ביחס לאלפבית, מטא META PLATFORMS או אמזון  AMAZON , למיקרוסופט יש עסק פרסום צומח. ברבעון הראשון דיווחה החברה על הכנסות של 2.9 מיליארד דולר בתחום החיפוש והחדשות, עלייה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"גלובל"

פרסום באינטרנט – איך זה עובד

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מעניין. (ל"ת)
    הקורא 15/07/2022 10:29
    הגב לתגובה זו
צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.  

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

פייבר מזנקת 8%, מאנדיי מזנקת 6%; מניות הקוואנטים מזנקות

מערכת ביזפורטל |

מניות הקוואנטים מזנקות על רקע התקדמות בעסקאות מול הממשל.  שתי חברות אמריקאיות הודיעו בימים האחרונים על עסקאות אסטרטגיות עם גורמי ממשל. חברת ריגטי קמפיוטינג (Rigetti Computing 15.62%  ) הודיעה כי זכתה בחוזה של חיל האוויר האמריקאי, בעוד איאון־קיו (IonQ 5.66%  ) חשפה שיתוף פעולה חדש עם משרד האנרגיה. שתי ההודעות דחפו את מניות החברות ואת כלל סקטור הקוונטום לעליות חדות וזה בולט מאוד גם היום.  


מניית פייבר Fiverr International 7.25%  מזנקת ב-8% כשמאז שהיא הודיעה על פיטורים רחבים השוק מתגמל אותה. הנהלת פייבר הפנימה שזירת פרילנסרים בעידן של AI היא סכנה גדולה והיא מנסה לשנות את המודל במקביל להפחתה דרמטית של העלויות. השוק אוהב פיטורים והוא מתגמל את המניה.

  

גם מאנדיי  monday.com 5.92%   מזנקת כשהיא כבר 25% מעל השפל שהגיעה אליו בעקבות הדוחות היחסית חלשים. 


שורט סקוויז? מניית Plug Power Inc 4.05%  ממשיכה לעלות כבר היום. לכאורה אין סיבה לעליות במניה בימים האחרונים - מניית Plug Power מזנקת 60% בשמונה ימים: האם מדובר בשורט סקוויז קלאסי?


אתמול זה היה היום של אינטל, לאחר שקיבלה השקעה מרשימה מהחברה היקרה והיוקרתית ביותר בוול סטריט, אנבידיה. איך אינטל הגיעה למצב שהיא צריכה השקעות ומה יהיה בעתיד - אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה. נזכיר כי הממשל האמריקאי רכש כ-10% מאינטל בהשקעה של כ-9 מיליארד דולר והרוויח מהזינוק במניה בעקבות הצטרפות אנבידיה כמשקיעה - ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש.