לאומי פרטנרס משקיעה כ-50 מיליון שקל בקבוצת מעוף
קבוצת מעוף עוסקת במתן שירותים מנוהלים ובתפעול פרויקטים מקצה לקצה, וכן בגיוס והשמת עובדים ומרכזי הכוון וקידום תעסוקתי במגזר הפרטי והציבורי/ בשנתיים הקרובות מתכננת קבוצת מעוף לצאת להנפקה לציבור, אשר במסגרתה תנפיק לעובדיה אופציות לרכישת מניות.
מעוף הוקמה בשנת 1999' ומונה כיום 9 חברות שהיקף ההכנסות השנתי שלהן עומד על למעלה מחצי מיליארד ש"ח. הקבוצה פועלת באמצעות למעלה מ-70 סניפים, יחידות תפעוליות ומכרזי הכוון תעסוקתי, ומועסקים בה למעלה מ-10,000 עובדים. בעלי השליטה בקבוצה הם המייסדים יניב נדלר (50%) ועמית רשף (50%). מנכ"ל הקבוצה הוא אבי חיימוף.
תחומי הפעילות העיקריים של מעוף
תחום הפעילות הראשון של מעוף הינו משאבי אנוש, גיוס והשמת עובדים, ניהול מרכזי הכוון (בין היתר עבור אוכלוסיות יחודיות) וניהול הכשרות מקצועיות לעובדים. פעילויות אלו מסתמכות, בין היתר, על מאגרי המידע של החברה ועל קשרי העבודה העמוקים מול אלפי מעסיקים שונים מהסקטור הפרטי והציבורי.
תחום הפעילות השני מתמקד בשירותים מנוהלים, ניהול ותפעול פרויקטים מקצה לקצה, במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי. עם הפרויקטים הקיימים נמנים: ניהול מערך בחינות התיאוריה עבור משרד התחבורה, ניהול מערך המורים המחליפים עבור משרד החינוך, ניהול התפעול בנמל חיפה, ניהול מחלקות ייצור ואריזה במספר מפעלים גדולים בתעשייה, ניהול דיילים דיגיטלים בבנקים השונים ושירותים נוספים.
- סבב מינויים בלאומי: איל אפרת מונה לראש החטיבה הבנקאית
- מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנהל ההשקעות הראשי של לאומי פרטנרס, יובל זעירא: "מגמת הביקוש הגובר למשאב האנושי ולשירותים בניהול חיצוני צפוייה להערכתנו ללוות אותנו גם בעתיד הנראה לעין".
אחד ממייסדי קבוצת מעוף, עמית רשף: "אנו בטוחים שהעסקה תוביל לצמיחה ולשדרוג פתרונותינו בעתיד למען המשק. יחד, נוכל לקחת חלק בקפיצת המדרגה של תחום משאבי האנוש בישראל".
מטעם לאומי פרטנרס הובילו את העסקה מנהל ההשקעות הראשי, יובל זעירא ועידו רוסנסקי, מנהל השקעות בכיר.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

הממשלה הכריעה: גלי צה״ל תיסגר
גלי צה״ל תיסגר עד מרץ 2026: הצעת שר הביטחון ישראל כ״ץ אושרה פה אחד, בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה; המיונים לתחנה נעצרו מיידית, חיילי היחידה ישובצו מחדש, וגלגלצ תיבחן בנפרד
אחרי דיונים ארוכים, המלצות ועתירות, הממשלה קיבלה הבוקר החלטה דרמטית בנוגע לאחת התחנות המזוהות ביותר עם המרחב הציבורי בישראל. שרי הממשלה אישרו פה אחד את הצעת שר הביטחון ישראל כ"ץ לסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה״ל, במהלך שצפוי להסתיים עד 1 במרץ 2026. ההחלטה כוללת צעדים מיידיים בשטח, ובראשם עצירת המיונים לתחנה ושיבוץ מחדש של החיילים המשרתים בה, והיא מתקבלת בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שהזהירה מפני פגיעה בשידור הציבורי ובחופש הביטוי.
"תחנה צבאית עם פוליטיקה אינה מודל דמוקרטי"
בדבריו בישיבת הממשלה הציג שר הביטחון את הקו שלו. לשיטתו, עצם קיומה של תחנה צבאית המשדרת תכני אקטואליה ופוליטיקה הוא חריג ואינו מקובל בדמוקרטיות מערביות. כ״ץ טען כי גלי צה״ל חרגה לאורך השנים מהמנדט שניתן לה, והפכה מגוף שנועד לשרת את חיילי צה״ל ומשפחותיהם לבמה לדעות פוליטיות, שחלקן כוללות ביקורת ישירה ולעיתים חריפה על הצבא עצמו, מפקדיו ופעילותו.
לדבריו, העיסוק הפוליטי פוגע באחדות הצבא ובמורל הלוחמים, בעיקר בתקופה של מלחמה מתמשכת, ואף יוצר בלבול מסוכן בזירה החיצונית. כ״ץ ציין כי אויבי ישראל עלולים לפרש מסרים המשודרים בתחנה כעמדה רשמית של צה״ל, בשל היותה יחידה צבאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לעמדה הזו וחיזק אותה, כשהדגיש כי המצב הקיים אינו סביר ואינו מתאים למדינה דמוקרטית, ואף השווה אותו למודלים הנהוגים במשטרים שאינם רלוונטיים לישראל.
שרים נוספים בדיון העלו טענות משלימות, ובהן היעדר תשתית חוקית מוצקה להפעלת התחנה. לטענתם, האישור המקורי שניתן לגלי צה"ל בשנת 1950 היה זמני ומוגבל, ומאז לא עוגן בהחלטת ממשלה מסודרת או בחקיקה. כ״ץ הסתמך גם על עמדות של בכירי צבא בעבר ובהווה, כפי שהוצגו בפני ועדות מקצועיות, שלפיהן יש קושי מובנה בכך שיחידה צבאית פועלת כגוף תקשורת עצמאי עם חופש עריכה מלא.
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- גנץ לאחר סערת ברדוגו: "אין מקום לתחנה צבאית בישראל"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התנגדות משפטית ועתירות לבג"ץ
לצד ההכרעה העקרונית, הממשלה אישרה שורה של צעדים אופרטיביים שנכנסים לתוקף באופן מיידי. שר הביטחון הנחה לעצור לאלתר את כלל המיונים לגלי צה״ל, הן לשירות סדיר והן לשירות מילואים, ולהפסיק שיבוץ של חיילים חדשים בתחנה. החיילים המשרתים כיום בגלי צה״ל צפויים לעבור תהליך הדרגתי של שיבוץ מחדש ביחידות צה״ל השונות, תוך מתן עדיפות לתפקידי לוחמה ותפקידי תומכי לחימה.
