אלי גליקמן נשיא ומנכל צים
צילום: איתי רפפורט, חברת החדשות הפרטית

צים משקיעה 6 מיליון דולר בחברת הבינה המלאכותית DSG

עסקת רכישה בסכום קטן יחסית לשווי המזומנים של צים בקופה (5 מיליארד דולר עד סוף השנה) עד עדיין רכישה; DGS עוסקת בפיתוח מוצרים, פתרונות ומודלים מבוססי AI לעסקים
נתן טגי | (5)

חברת הספנות צים מודיעה על כי סגרו סבב גיוס במניות בכורה A של DSG בהיקף של 6 מיליון דולר, במסגרתו ביצעה צים השקעה בהון המניות של DSG. זוהי השקעת ההון המשמעותית הראשונה ב-DSG מיום הקמתה.

חברת DSG (Data Science Consulting Group) עוסקת בפיתוח מוצרים, פתרונות ומודלים מבוססי AI לעסקים. החברה הוקמה ב- 2015 על ידי ד"ר אילן ששון, ד"ר גדעון רוזנטל, ושאול אברגיל, על מנת לספק לחברות גלובליות את כלי הלמידה העמוקה (DL) ולמידת המכונה (ML) מתקדמים להפקת ערך עסקי ויתרון תחרותי - באופן היעיל.

בשנים האחרונות DSG ממקדת את עיקר פעילותה במתן פתרונות לניהול סיכונים של מערכות מבוססות AI בסביבות עסקיות עתירות מודלים. בחברה, הממוקמת בתל אביב, מועסקים כשלושים ושבעה עובדים, חוקרים, מהנדסים ומדעני נתונים. בימים אילו החברה מקימה מרכז מצוינות במלבורן אוסטרליה בשיתוף ותמיכה של ממשלת ויקטוריה.

חברת הבינה המלאכותית תשתמש בהון שגויס, בין היתר, על מנת להעמיק את הפיתוח של פלטפורמת ה- e-volve שלה, המשמשת בעיקר לצורך תחזוקה, ניטור, שליטה ובקרה של מערכות AI. בנוסף, ההשקעה תשמש להרחבת פעילותה ונוכחותה של DSG בשווקים נוספים ברחבי העולם. 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים, ציין: "מרכז המצוינות שיזמנו עם DSG הוא דוגמה מצוינת נוספת לשותפות פורה שצים ייסדה עם סטארט-אפ ישראלי, ולפיתוח ויישום מוצלחים של כלי בינה מלאכותית (AI) לשיפור ההחלטות העסקיות של צים. לאחר שעבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם הצוות של DSG, אנו בטוחים ביכולתם לתמוך באקוסיסטם שלנו ושמחים לבצע את ההשקעה הזו, שתאפשר להם להאיץ עוד יותר את צמיחתם".

אייל בן עמרם, סמנכ"ל מערכות המידע של צים הוסיף: "קיים ביקוש הולך וגובר ברחבי העולם ובתעשייה שלנו לפתרונות מבוססי בינה מלאכותית (AI) שיכולים לשפר, בין היתר, את ניהול שרשרת האספקה ​​ואת הדיוק של כלי החיזוי. התוצאות החיוביות של שיתוף הפעולה שלנו עם DSG במהלך השנה האחרונה, לצד הניסיון המגוון וההבנה של DSG בתחום ה-AI, שכנעו אותנו להמשיך ולהשקיע במערכת היחסים שלנו עם DSG והצוות שלה".

ד"ר אילן ששון, מנכ"ל DSG ציין: "אנו גאים בהצבעת האמון שמייצגת ההשקעה של צים ב-DSG. הפיכתו של לקוח למשקיע מהווה אינדיקציה לנכסים הטכנולוגיים שאנו שואפים לספק ללקוחותינו ולסוג הקשרים שאנו שואפים לטפח. השקעה זו תאפשר לנו להמשיך ולפתח את הפתרונות והטכנולוגיות שלנו ולהרחיב את טביעת הרגל הבינלאומית שלנו בשווקים כמו אוסטרליה, יפן ועוד".

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    (ל"ת)
    28/06/2022 06:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מניה שאמורה להיות בשער של 327 $ אבל זה בסדר מחלקת 28/06/2022 06:15
    הגב לתגובה זו
    מניה שאמורה להיות בשער של 327 $ אבל זה בסדר מחלקת רווחים כל רבעון ובסוף שנה מחלקת סוכריה גדולה, שאפו לגליקמן והסובבים אותו, גליקמן חלק בסוף שנת 2022 כפול משנת 2021 אתה יכול תותח
  • 3.
    עומר 22/06/2022 05:53
    הגב לתגובה זו
    ענק (עבדתי איתם בעבר)
  • 2.
    עפר 21/06/2022 18:53
    הגב לתגובה זו
    אלי גליקמן קצין וגנטלמן ראוי להערכה גדולה!! שאפו...
  • 1.
    היתה צריכה לטוס כמו גוגל .זבלים (ל"ת)
    מיקי 21/06/2022 18:12
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.