ג'יי פי מורגן בהמלצת מכירה למניית רובינהוד: "הצמיחה אינה בת קיימא"
"ההתמקדות של רובינהוד ROBINHOOD MARKETS בחשבונות של משקיעי ה"ריטייל" עשויה למנוע מהפלטפורמה לייצר שולי רווח תחרותיים לאורך זמן, כך קובעים האנליסטים של בנק ג'יי פי מורגן". משקיעי הריטייל הם אותם צעירים שישבו בבית בזמן סגרי הקורונה וגילו את הבורסה והחלו להשקיע - או יותר מדויק להמר - ולהריץ מניות ספציפיות (ואגב כך לאבד הרבה כסף).
האנליסט קנת' וורת'ינגטון ממשיך להמליץ על מכירת המניה ומוריד את הצפי שלו למחיר המניה ל-7 דולר במהלך 12 החודשים הקרובים. מדובר במחיר שהוא נמוך ממחיר היעד הקודם, שעמד על 11 דולר. המניה אגב נסחרת בסביבות ה-7.23 דולר למניה, כך שלא מדובר כאן על בשורה, ולמעשה הוא סבור שהמניה פשוט לא תעלה.
>>> היום בשעה 19:00 ייערך מפגש שוק הון עם אבישי עובדיה על החלטת הפד, הסיכונים בשווקים ותתפלאו - גם הסיכויים ואירועים נוספים מהשבוע החולף... (לינק למפגש).
על פי תוצאות החברה לרבעון הראשון של השנה, יתרות הביטחונות ירדו בכמעט 20%, והסתכמו ב-4.2 מיליארד דולר. מספר המשתמשים הפעילים החודשיים של רובינהוד ירדה ל-14.6 מיליון, ירידה של כ-40% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מעבר לכך, ההכנסות שלה התרסקו ב-44% ועמדו על 300 מיליון דולר, לעומת 522 מיליון אשקתד. החברה רשמה ההפסד נקי של 392 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.4 מיליארד ברבעון המקביל. "בעוד שהמייסדים מינפו חדשנות, אומץ ותנאי שוק אידיאליים כדי לבנות ברוקר קמעונאי מוביל בארה"ב, איננו רואים את הצמיחה כבת קיימא", אמר וורת'ינגטון. מנגד, וורת'ינגטון נותן לרובינהוד קרדיט על שיפור עודפי הנזילות שלה.
- הפסד משפטי נוסף לגוגל: תאלץ לפתוח את מכשירי האנדרואיד לחנויות אפליקציות מתחרות
- קמפיין חדש של סמסונג: "עשו את זה חכם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוקדם יותר החודש דיבר יו"ר הרשות לניירות ערך, גארי גנסלר, על רפורמה במסחר במניות לטובת משקיעים קטנים. גנסלר רוצה שהסוכנות תשקול לשנות את נהלי השוק הנוכחיים, שבהם ברוקרים כמו רובינהוד וצ'ארלס שוואב (SCHW) שולחים רבות מההזמנות של לקוחותיהם לסיטונאים.
בכנס פייפר סנדלר שנערך לאחרונה, הגיב המנהל המשפטי הראשי של רובינהוד, דן גלאגר, להערה של גנסלר ואמר: "זה אקלים ממש טוב למשקיעי ריטייל"
מיהי רובין הוד ומה היא עושה
רובין הוד היא פלטפורמת מסחר שמעניקה שירותים פיננסיים. החברה מעניקה שירותי ברוקר דילר באמצעות אפליקציה, מה שאמור לסייע לסוחרים בוול סטריט לצמצם את עלויות המסחר שלהם. חלק משמעותי מלקוחות החברה הם ילידי דור ה-Y, ומשתמשים באפליקציה של החברה לעיתים קרובות לצורת מסחר בוול סטריט.
- 7.שחר 16/06/2022 06:23הגב לתגובה זועד אז, קשה לקרוא להם "בנק השקעות"
- 6.אריק 15/06/2022 20:10הגב לתגובה זוקחו בערבון מוגבל
- 5.לרון 15/06/2022 17:37הגב לתגובה זונזכיר גם את אזהרותי מהקנאביס מהקריפטו והיום מתעוררים?
- 4.לרון 15/06/2022 17:35הגב לתגובה זושיגיד שאני הצבעתי על הסיכון מן ההתחלה,אהה אין מי שמזכיר,טוב אז לא נותרה ברירה אני אזכיר והזהרו להבא תוך הערכת סיכון
- 3.יוני 15/06/2022 17:03הגב לתגובה זומכיר את הוויז'ן עוד שהתחילו לפני כמה שנים וראיתי שכבר עלו בחנויות אפל וגוגל, נראה לי יותר מתאים לשחקני ריטייל
- 2.לקנות נסדק ודאקס לונג הכל יטוס (ל"ת)טינו 15/06/2022 16:31הגב לתגובה זו
- 1.היתה פה באתר המלצה לקנות כשהם היו 500% יותר (ל"ת)מבין2 15/06/2022 16:29הגב לתגובה זו
- רק מראה לך כמה הכל פה פייק!! (ל"ת)ממש מפתיע 15/06/2022 16:39הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית
ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור
שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.
הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ
קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.
ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".
המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- שר האנרגיה של אבו דאבי יכהן גם כמנכ"ל זרוע ההשקעות הבינלאומית של אדנוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלפי מקומות עבודה חדשים
האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים
הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.
