קוינבייס coinbase
צילום: NASDAQ

קוינבייס מתכוננת ל"חורף הקריפטו" - תפטר 18% מכוח העבודה

החברה שרחוקה ב-85% מהשיא שנרשם בנובמבר האחרון הגיעה למסקנה שהעסיקה יותר מדי עובדים בתקופת השוק השורי וכעת נאלצת לצמצם את כוח העבודה לנוכח החשש ממיתון והירידה בנפח המסחר בקריפטו; יורדת במסחר
גיא טל | (2)

חברת קוינבייס הציבורית מנהלת זירת מסחר לנכסים דיגיטלים. החברה נהנתה מההייפ של התחום בסוף שנת 2021, אך מאז התרסקת יחד עם שוק הקריפטו עצמו, ונסחרת במרחק של 86% מהשיא. 

כעת מודיעה החברה שלנוכח תנאי השוק היא נאלצת לפטר 18% מכוח העבודה העובד במשרה מלאה בחברה, אך לפי מייל שנשלח לעובדים. לחברה ישנם כ-5000 עובדים במשרה מלאה, כך שמדובר ביפטורי כ-1100 עובדים. מניית החברה מגיבה בירידה של כ-2% לידיעה.

מנכ"ל החברה בריאן ארמסטרונג הצביע על מיתון אפשרי כמו גם הצורך להגביר את יעילות החברה ולמתן את קצב שריפת המזומנים. הוא גם אמר שהחברה גדלה במהירות רבה מדי. במהלך השוק השורי. 

"נראה שאנו נכנסים למיתון לאחר בום כלכלי שנמשך יותר מ-10 שנים. מיתון יכול להוביל לעוד "חורף קריפטו", ויכול להימשך תקופה ארוכה". לדבריו בפעמיים האחרונות שנכנסו ל"חורף קריפטו" (תקופה של ירידות חדות בשוק הקריפטו) נרשמה ירידה חדה בנפח המסחר. "בעוד קשה לחזות את הכלכלה או את השווקים, אנו תמיד מתכוננים לגרוע ביותר כך שנוכל להפעיל את העסק בכל סביבה". 

תחילה הודיעה החברה על הקפאת גיוסי עובדים חדשים. לפני שבועיים היא הודיעה שהיא מרחיבה את תקופת ההקפאה "בעתיד הנראה לעין", זאת לעומת 2000 משרות שהתכוונה החברה להוסיף מוקדם יותר השנה. 

עוד אמר המנכ"ל: "עלות העובדים שלנו גבוה מדי בכדי לנהל בצורה יעילה את השוק הלא בטוח הנוכחי. בעוד אנו עושים ככל יכולתנו לעשות את זה בצורה הנכונה ביותר, במצב הנוכחי זה די ברור שאנו מעסיקים יותר מדי עובדים". 

נשיאת החברה ומנהלת התפעול אמילי צ'וי אמרה לגבי הפעילות שתושפע מהפיטורים: "אם יהיו איזה שהם קיצוצים בשטח המוצרים, זה יהיה יותר סביב יוזמות ניסיוניות, שלמרות שאנו מאד שוריים לגביהן, איננו רוצים להשקיע בהן בשלב הזה של הסייקל. נמשיך להשקיע ביוזמות מדהימות של הקריפטו שאנו חושבים שיצמחו בטווח הארוך, אך קרוב לוודאי שאנו נעשה זאת בצורה יותר מדודה בסוג כזה של סביבה עסקית". 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 14/06/2022 19:42
    הגב לתגובה זו
    כל מי שאמר שלא הייתה בועה לפני שנה ויש צורך טכנולוגי אמיתי בחברות ההייטק אוכל את הכובע כעת99 אחוז מהן בועה
  • 1.
    בר הזהב 14/06/2022 17:45
    הגב לתגובה זו
    ההונאה הפיננסית הגדולה ביותר של המאה ה21
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social