ריוואר
צילום: חוליגנוב

הסטארט-אפ Rewire רוכש את Imagen בכמה מיליונים

בחברה מסרבים למסור את הסכום כך שבפועל קרוב לוודאי שמדובר בסכום קטן יחסית. Imagen מפתחת כרטיסים לתשלום שכר שמאפשר למעסיקים להפקיד משכורת ישירות אל כרטיס השכר בדומה לחשבון בנק; 13 העובדים יצטרפו לחברה הרוכשת
נתן טגי |

סטארט-אפ הפינטק Rewire, שפיתח פלטפורמה לשירותים פיננסיים עבור מהגרי עבודה, רוכש את הסטארט-אפ Imagen המתמחה בכרטיסי שכר נטענים חכמים. החברה הנרכשת מפתחת כרטיסים לתשלום שכר (Prepaid Card) שמאפשר למעסיקים להפקיד משכורת ישירות אל כרטיס השכר בדיוק כמו לחשבון בנק. הכרטיס, Kessef Cash Card משמש מעסיקים רבים לתשלום שכר לעובדים חסרי חשבונות בנק בישראל.

הפתרון של Imagen משתלב באפליקציה שפיתחה Rewire המספקת לכ-10,000 מהגרי עבודה בישראל שירותים פיננסיים כמו: העברות כספים ותשלום חשבונות במדינות המקור. באירופה מציעה החברה שירותים נוספים וביניהם: חשבון תשלומים (IBAN), חשבון משפחתי, כרטיס אשראי (debit), העברות כספים מקומיות ובינלאומיות בתוך אירופה, ביטוחים עבור המהגרים ועבור משפחותיהם, חבילת תקשורת והפקדות כספים פיזיות.

Rewire תאפשר למהגרי עבודה המשתמשים באפליקציה שלה לקבל את השכר שלהם מהמעסיקים בכרטיס הנטען, לבצע באופן דיגיטלי את כל הפעולות הפיננסיות המוצעות על ידי האפליקציה בארץ וגם כמובן להשתמש בו ככרטיס חיוב מיידי לכל דבר בעסקאות בארץ ואף בחו"ל. כרטיס השכר הדיגיטלי מתווסף לשיטה הקיימת כיום לביצוע הפקדות ביותר מ-1,000 נקודות הפקדה של Rewire בסניפי סופר פארם, בנק הדואר, ו-GMT.

Rewire משתפת פעולה עם Imagen מזה 3 שנים והכרטיסים הנטענים נבחרו לשימוש על ידי מהגרי עבודה ומעסיקים רבים. בעקבות הרכישה, Rewire תאפשר לכל משתמשי האפליקציה שלה בישראל לעבור לתהליך דיגיטלי מקצה לקצה, יעיל ונוח שיתבצע כולו בסמארטפון. יתירה מזאת, Rewire מקבלת עתה גישה ישירה לעשרות אלפי לקוחות Imagen המהווים פוטנציאל שוק ענק והיא תרחיב בכך את אחיזתה בשוק השירותים הפיננסיים.

  

13 עובדי Imagen ובהם אנשי IT, תמיכה, מכירות ותפעול, מצטרפים עתה לחברת Rewire. מנכ"ל Imagen, סנפיר חייט, יכהן בתפקיד מנהל שירותי הכרטיסים החכמים וידווח ישירות לגיא קשטן, מנכ"ל Rewire.    

גיא קשטן, שותף מייסד ומנכ"ל Rewire: "אחרי 3 שנים משותפות של עבודה מוצלחת ביחד, רכשנו את Imagen בגלל הסינרגיה המושלמת בין הפתרונות הפיננסיים של שתי החברות. הרכישה מוסיפה עוד נדבך חשוב בסל השירותים הפיננסיים שלנו ומאפשרת חוויה דיגיטלית מקצה לקצה. זה הוא צעד נוסף במימוש החזון שלנו לאפשר למהגרי עבודה למצות את הפוטנציאל הפיננסי שלהם ולבנות עתיד טוב יותר להם ולבני משפחותיהם." קשטן הוסיף "אנו מתרגשים לקראת קליטתם של עובדי Imagen  לצוות העובדים שלנו בתל אביב, ומצפים להם בזרועות פתוחות. מפה נמשיך לצמוח ביחד."

סנפיר חייט, מנכ"ל Imagen: "לכבוד הוא לנו להצטרף לחברה עם חזון כה משמעותי המשפיע על העולם לטובה ועוזר לשכבות אוכלוסיה חלשות בעזרת כלים המעניקים להם עצמאות כלכלית. מאז קום Imagen אנו עובדים ישירות עם מעסיקים רבים בשוק המשלמים לעובדיהם משכורת באמצעות הכרטיס הנטען - והקשרים הללו הם בסיס מצוין להמשך התפתחותה של Rewire הן בשוק מהגרי העבודה והן בשוק העבודה הכללי. במסגרת Rewire נמשיך להתמחות בתחום הכרטיסים הנטענים ונשתלב כמרכיב מרכזי בחוויה הדיגיטלית של החברה".  

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.