"המתכון לשרוד את התקופה - מניות רפואה, תשתיות, חברות גדולות ולא יקרות"
"אם אנחנו מאמינים שהכלכלה בסופו שלדבר תתגבר על כל המהמורות שמעיקות עלינו ונראה איזושהי התאוששות לאט לאט בהדרגה, הדרך הטובה ביותר להיות חשופה לשוק זה דרך מניות הערך, מניות מחזוריות, כלומר אותן חברות שנהנות מהתאוששות בצמיחה, מחזרה לשגרה, משהו שהכרנו כשנפתחנו מהקורונה, כשיצאנו מהמשבר היינו באותם האפיקים. מבין האזורים הגיאוגרפיים, דווקא השוק האירופי נותן משקל יותר גבוה לאותם סקטורי-ערך מחזורי, חברות אנרגיה, חומרי גלם, תעשייה במידה מסוימת, אז אנחנו כן רואים שם יתרון", כך אומרת רינת אשכנזי, מנהלת מחקר מדדים, קסם קרנות נאמנות. "אם אנחנו רואים שהפד לא מצליח להעלות את הריבית במינון הנכון, הכלכלה נחלשת ושיעור הצמיחה הולך ומתמתן מרבעון לרבעון, אז כנראה נעדיף אפיקים יותר דפנסיביים, שזה רפואה, תשתיות, חברות שמצליחות לשלם דיבידנדים גבוהים. אנחנו בפירוש נחפש על פני הסקטורים והאזורים הגיאוגרפיים חברות גדולות, יציבות שמתומחרות יחסית לא יקר ביחס לעצמן, ביחס לסקטור, עם שולי רווח גדולים ויציבים. זה המתכון לשרוד את התקופה הזאת".
-אנחנו מתחילים לראות התקררות בתחום האינפלציה בארה"ב, אחרי שהייתה ירידה ראשונה, אך קלה בשיעור האינפלציה ל-8.3%?
"אז כן, בנתיים היה לנו רק מדד אחד שהיה טיפה טיפה יותר נמוך מהשיא. זה עוד מוקדם להכריז שניצחנו את האינפלציה. אנו עוקבים בשקיקה אחרי הנתונים ומאד רוצים לראות שהמגמה נמשכת. מאד מעניין מה יהיה קצב הירידה בהתחממות הזאת. מוקדם להכריז על ניצחון, אבל אם יש אינדיקטור אחד שהוא סופר חשוב - אז אני חושבת שזה זה. גם התנודתיות באינפלציה וגם האינפלציה עצמה - עד כמה מהר נראה את ההשפעה של כל מה שקורה מסביב על הביקושים, על האינפלציה, אנחנו צריכים לראות התקררות.
"אני רוצה לחדד שאנחנו דוגלים בהשקעה לטווח ארוך ולכן מאמינים שאי אפשר לחזות את נקודת התחתית, ולכן מתישהו כן צריך להחליט שאתה משקיע לטווח ארוך. חשוב להיות בשווקים. המשקיעים בפאניקה, יושבים על הגדר. יש כאלה בוול-סטריט שחושבים שזו נקודת כניסה". צפו בראיוןTV
.
- 8.Sassi6 24/05/2022 07:16הגב לתגובה זורינת אשכנזי אומרת: "חשוב להיות בשווקים, המשקיעים בפאניקה, יושבים על הגדר, אממה ומה היא לא אומרת? היא לא אומרת את זה ...שנחסכו הירידות למשקיעים בפאניקה היושבים על הגדר
- 7.יוסף 23/05/2022 15:45הגב לתגובה זובגדול אם יש לך תיק מפוזר אש השנה שעברה נתנה כ 10% רווח ממוצע ואחרי מספר שנים של רווחים שנעו בין 4% ל 6% לשנה היה ברור למבינים שכנראה בשנה הזו תהיה התחשבנות ותיקון אבל לא מפולת ומאחר וקש לתזמן אז התקפלתי באוגוסט שעבר והסתפקתי ב 6% שגם זה לא רע אם אין לך עיניים גדולות ההורדות מראשית שנה זו עד היום הם בסביבות 0.6% לחודש בתיק סולידי וזה ניסבל ולהערכתי הירידות ימשיכו עד אוקטובר ב 0.3% ממוצע לחודש כדי שנגיע לתחתית הסינוסאידה ולהתישר לקראת עליות קבועות הדרגתיות של 0.3% עד 0.6% לחודש עד שהמשוגעים עוד פעם יחזרו לשוק ויתחילו לבלוע את הלוקשים שמספרים להם הדייגים יום יום במדיה ובזמן הזה לחזור לעחות על הסירה ששטה בזרם שנוצר ובהצלחה למבינים
- 6.למה תוקעים לנו פרסומות באמצע ? זה מוריד את הרמה והענין (ל"ת)רפי 23/05/2022 11:18הגב לתגובה זו
- 5.לרון 23/05/2022 10:35הגב לתגובה זואזי אנחנו כבר למעשה ב 10-12%
- 4.לרון 23/05/2022 10:33הגב לתגובה זוהיום ההמלצה היא הטווח הארוך,מה קרה התעוררתם /תן ל"שעת אפס"??
- 3.לרון 23/05/2022 10:32הגב לתגובה זוכל "רינת" היתה רינה,"ליאור" ליאורה,"דניאל" דניאלה וכן הלאה והלאה
- 2.פוקסי 23/05/2022 09:55הגב לתגובה זוירדה 70% מאז...
- 1.לא יאומן 23/05/2022 09:21הגב לתגובה זולנו יש טבע ההזויה . פלוריסטים הכושלת . והנכה אבוגן . וכל מניות הרפואה והפיתוח כישלון וגזל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
