נטפליקס נופלת 22% באפטר: קיטון במספר המנויים
ענקית הסטרימינג NETFLIX (NFLXׂ) דיווחה ברבעון הראשון על קיטון במספר המנויים של כ-200 אלף איש בעוד תחזית החברה המעודכנת הייתה בכלל לתוספת של 2.8 מיליון מנויים. זהו הקיטון הראשון במנויים מזה עשור.
כך, לעומת 221.84 מיליון מנויים משלמים בכל העולם בסוף הרבעון הרביעי של 2021, הפעם סגרה החברה את הרבעון עם מצבת מנויים של 221.64 מיליון איש. עקב הקיטון הזה - אין גם משמעות לגידול לעומת שנה שעברה, שכן כבר ברבעון הקודם הנתון היה גבוה יותר.
"אנחנו לא צומחים כפי שרצינו", נכתב בדיווח החברה למשקיעים. "בשונה ממה שחשבנו לאורך 2021, ההאטה בצמיחה אינה קשורה לקורונה, אלא בארבעה גורמים אחרים". כאן בין היתר מונים בחברה את מספר משקי הבית שיש להם טלוויזיות חכמות או סטרימרים. נכתב כי זהו נתון שאינו בשליטת החברה, ואכן כך - אך הרמז הוא שבקרב כל ה"מאמצים הטבעיים" של הטכנולוגיות האלה, שאיתנו כבר כמה וכמה שנים - הפוטנציאל כמעט מוצה.
צמיחה יכולה אולי להגיד מהמשך חדירה בגיאוגרפיות החלשות יותר אצל נטפליקס (שחור על גבי לבן, החברה כותבת כי משם תגיעה הצמיחה בטווח היותר ארוך) - או בתלות, כך אפשר לדמיין, בצעירים שיוצאים מבית הוריהם, קונים טלוויזיה - ואין להם כבר מנוי משפחתי.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מאשימה נטפליקס את הלקוחות שחולקים את המנוי (צעד שהיא מבקשת להחריף את המלחמה בו לאחרונה). כך לפי דבריה ישנו אובדן של 100 מיליון לקוחות פוטנציאליים שנהנים ממנוי של חבר, עליו הם לא משלמים.
סיבה ישנה חדשה, היא התחרות המחריפה בשוק הסטרימינג. "חברות בידור מסורתיות הבינו ששם העתיד". בנטפליקס לא מציינים שמות, אבל אפשר להזכיר את HBO של וורנר, פיקוק של NBC, דיסני כמובן ועוד. ישנה אמזון - אך היא אינה חברת בידור. הסיבה הרביעית והאחרונה היא הצמיחה הכלכלית המדשדשת, האינפלציה הגבוהה וכן מתחים גיאופוליטיים ובעיקרם הפלישה הרוסית לאוקראינה.
נטפליקס מנסה להרגיע ולהסביר כי תצמח דרך שיפור מערכת המלצות התוכן עליו היא עמלה, וכן השקעות בתוכן. בתוך כך מצויין המעין "סופר לייק" שהחברה אפשרה למנויים לסמן, כך שתוכל לאמן עוד יותר את האלגוריתם (וכן את החלטות ההשקעה בתוכן).
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
הרבעון הנוכחי, השני של השנה, מושפע מעונתיות באופן כזה שבו תוספת המנויים אינה גדולה. אשתקד רק 1.5 מיליון מנויים חדשים נוספו ברבעון השני. ואכן, נטפליקס צופה כי למרות כל שיפור ההמלצות והמלחמה במנויים שחולקים את המנוי - הבריחה תמשיך גם ברבעון הנוכחי, בו מצבת המנויים עתידה לרדת ב-2 מיליון איש לכ-219.64 מיליון. ההכנסות עתידות לצמוח בכ-10% ל-8.7 מיליארד דולר. הרווח למניה צפויה להסתכם ב-3 דולר (1.35 מיליארד בסך הכל) בשנה כולה השוליים התפעוליים צפויים להיות 19-20%.
עוד בדוחות שפורסמה זה עתה, החברה עקפה את תחזיות הרווח של האנליסטים אך פספה בשורה העליונה כשהיא מדווחת על רווח של 3.53 דולר למניה (כ-1.6 מיליארד בסך הכל) והכנסות בסך 7.868 מיליארד דולר. בשוק ציפו כי תרוויח 2.89 דולר למניה ותכניס 7.93 מיליארד דולר. בשורת ההכנסות זהו גידול של 9.8% לעומת הרבעון המקביל. הרווח בזמנו היה 3.75 דולר למניה, כך שבהיבט זה נרשם קיטון.
בנטפליקס אומרים כי היעד שלהם הוא לשמר צמיחה דו ספרתית וגידול מהיר עוד יותר ברווח התפעולי (קרי, הרחבת השוליים שלו). יעד נוסף הוא הגדל תזרים המזומנים החופשי. אך בימים אלה, מסבירה החברה, של צמיחה איטית יותר, המטרה היא לשמר את רמות הרווחיות כך ששולי הרווח התפעולי לא ירדו מאותם 19-20% מההכנסות. רק לאחר שהחברה תחזור להציג האצה בקצב הצמיחה - אז גם תשאף להרחיב את הרווחיות התפעולית.
- 6.שאול 20/04/2022 15:39הגב לתגובה זוצמיחה אפס - לא לשכוח את התחרות - אין הצדקה להחזיק בנייר - כואב הלב על המחזיקים.
- 5.dw 20/04/2022 11:06הגב לתגובה זומציע להסביר לקוראים שאם הצמיחה מואטת זה די סביר שהמניה תרד למכפיל צנוע יותר וזה לא שהירידה של ה 25% הצפויה היום היא כשל שוק, כדי שלא יחשבו שאם מניה יורדת היא בהכרח צריכה לעלות בחזרה.
- 4.מהרגע שהוסיפו את "סיפורי פלשתין" , מצידי שיפשטו רגל .. (ל"ת)שפירול 20/04/2022 10:23הגב לתגובה זו
- 3.99% מהחומר בנטפליקס - שווה לתחת; רמה 0. (ל"ת)שיתחילו משם 20/04/2022 09:26הגב לתגובה זו
- 2.הרווח יפה.ואנשים חזרו לעבודה (ל"ת)פז 20/04/2022 09:03הגב לתגובה זו
- 1.שמיל 20/04/2022 01:02הגב לתגובה זועם התירוצים שהם מספקים בכל דוח אי אפשר לכסות אפילו שעת זמן אוויר ברשת סלולארית
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
