נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock

לקראת דוחות נטפליקס: הגידול במספר המנויים יקבע את תגובת המשקיעים

הרבעון השני מציג היסטורית עליה נמוכה במספר המנויים המצטרפים; האנליסטים אופטימיים לגבי מחיר המניה וצופים מחצית שנייה חזקה ב-2022 למרות צפי לירידה בצמיחת המנויים
נתן טגי | (1)

נטפליקס  NETFLIX (NFLXׂ) צנחה בכ-22% מאז דיווחה בינואר האחרון על תוצאות  הרבעון הרביעי של 2021. גולת הכותרת והסיבה לירידות בשלושה החודשים האחרונים הייתה התחזית המאכזבת לצמיחת המנויים של נטפליקס ברבעון הראשון. נטפליקס דיווחה על צפי גדילה במספר המנויים חדשים של 2.5 מיליון ברבעון הראשון, נמוך מתחזיות האנליסטים שעמדו על 5.7 מיליון, כמו כן התחזיות עודכנו ל-2.8 מיליון מנויים אך המספר עליו נטפליקס עתידה לדווח אמור להיות נמוך גם מזה.

חברת הסטרימינג תדווח מחר (שלישי) לאחר סגירת המסחר. בשורה העליונה הצפי הוא להכנסות של 7.95 מיליארד דולר, עלייה של 11% מהרבעון המקביל (בו הצמיחה הייתה 24% על פני זה של 2020), ובשורת הרווח למניה (EPS) נתון של 2.91 דולר על בסיס GAAP.

כאמור המפתח לתגובת המשקיעים לדיווח החברה הוא הצפי שתיתן בגידול במספר המנויים החדשים ברבעון השני של 2022. הרבעון השני הוא חלש היסטורית בחברה, בשנה שעברה החברה הוסיפה רק 1.5 מיליון מנויים חדשים בלבד הנמוך ביותר בשנה. ביטול הפעילות ברוסיה בעקבות המלחמה עם אוקראינה עלולה לגרום גם היא לירידה במספר המנויים החדשים ברבעון השני של השנה.

אנליסט מונס קרספי הארדט בריאן ווייט, נותן דירוג ניטרלי למניה ואומר: כי הצמיחה האיטית של החברה תמשיך להכביד על ביצועי המניה. האנליסט של J.P. Morgan דאג אנמות' נשאר עם אפסייד של 50% למניה ונתן מחיר יעד של 605 דולר למניה שנסחרת כיום ב-341 דולר. צפי הבנק הוא רק למיליון מנויים נוספים בלבד ברבעון השני. בנוסף לחולשה עונתית בחודשים מרץ-יוני, "ישנם סימנים לגידול בפעילות הצרכנית מחוץ לבית ברבעון הנוכחי, דבר שעלול לעמעם את הצמיחה", הוא אומר. הצמיחה נטו עשויה להיות מופחתת גם על ידי עליות המחירים האחרונות בארה"ב, קנדה, בריטניה ואירלנד.לכן, הצפי למיליון תוספות נטו עשוי להיות אופטימי מדי לטעמו. למרות זאת הוא נשאר שורי לטווח הארוך, ומצפה לשיפור בצמיחה במחצית השנייה.

עוד בגזרת האנליסטים, בשבוע שעבר, אנליסט BMO Capital, דניאל סלמון, קיצץ את תחזית המנויים שלו לרבעון הראשון ל-1.76 מיליון מ-2.48 מיליון, בעיקר כדי לשקף את אובדן המנויים הרוסים של החברה. הוא גם הוריד את יעד המחיר שלו עבור המניה ל-640 דולר מ-650 דולר. הערכות תזרים המזומנים החופשי שלו הן מעל הקונצנזוס. אנליסט נוסף, תומס צ'מפיון מפייפר סנדלר, צופה 2.3 מיליון מנויים נוספים נטו ברבעון הראשון, ו-1.9 מיליון ברבעון השני. גם שומר על דירוג תשואת יתר ומחיר יעד של 562 דולר על המניה, ומציין שתזרים המזומנים החופשי אמור להיות חיובי ב-2022.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא באמת משנים הדוחות, שוק דובי כל פרסום יוביל לירידות (ל"ת)
    ציון קובסי 19/04/2022 07:48
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.