לוסיד רכב חשמלי
צילום: Lucid Motors- אתר החברה

כצפוי לוסיד החלה למסור דגם נוסף, אך האם החדש שנחשף יעזור למניה?

המשקיעים לא הופתעו מהחדשות לגבי דגם ה-Grand Touring, אך בצדו נחשף מודל ה-Performance בסדרה, לטענת החברה עם טווח הנסיעה הגבוה בעולם. זה אמור להיות מושק כבר בקיץ, אך תחזית המסירות, שנחתכה בדוח הקודם, לא עודכנה מעלה. האם תהיה קניבליזציה? בלוסיד רומזים שלא
איתי פת-יה | (4)
נושאים בכתבה טסלה לוסיד

משקיעי חברת הרכב החשמלי  LUCID GROUP (LCID) אמנם קיבלו אתמול בשורה חיובית, אך כזו שציפו לה. כשהמדדים עוד עלו, חרף האינפלציה הגבוה עליה דווח (8.5% במרץ בארצות הברית), המניה עלתה יותר – כשהם עברו לרדת, גם כן ירדה יותר. ומה היה בלב הדיווח? תחילת מסירות של דגם ה-Lucid Air Grand Touring, לא נאמר באיזה היקף. המניה ירדה ב-1.9% ל-21.29 דולר, שמשקפים שווי חברה של 35.1 מיליארד דולר. ה-S&P והדאו ג'ונס נחלשו בכ-0.3%.

הדגם האמור הוכרז זה מכבר, והיה צפוי כי יגיע מתישהו לשלב המסירות, חרף העיכובים. מה שעשוי לתמוך עוד יותר במכירות קדימה, הוא הדגם המשודרג יותר, שנחשף רק זה עתה, Lucid Air Grand Touring Performance. כח סוס של 1,050 ומנוע כפול יהיו לו, ובחברה טוענים כי יהיה זה הרכב החשמלי החזק ביותר זמין לרכישה בצפון אמריקה. טווח הנסיעה בין טעינות יהיה 446 מייל, גם כן הגבוה ביותר בעולם לדבריהם.

מודל ה-Performance יוכל להאיץ מ-0 ל-60 מייל לשעה תוך 2.6 שניות. המחיר ההתחלתי יעמוד על 179 אלף דולר ותחילת המסירות מוערכת ביוני השנה. לאחר מכן יושק בקנדה באוגוסט במחיר התחלתי של 242 אלף דולר קנדי.

כמובן שישנה שאלת הקניבליזציה – האם עבור קהל היעד לא מדובר ב"או-או", כלומר מכירות של הדגם המשופר על חשבון אלה של דגם הבסיס בסדרה. לפי הודעת החברה, זה לא המצב. המנכ"ל וסמנכ"ל הטכנולוגיות פיטר רולינסון אמר "דגם ה-Performance עונה על הביקושים החזקים שאנחנו ממשיכים לראות למודלים החזקים יותר בסדרת ה-Lucid Air. הביצועים בו הושגו הודות לורטיקליות של העסק שלנו ויכולת הייצור העצמי של הסוללה".

מודל ה-Grand Touring הבסיסי שכבר החל במסירות כאמור, ממשיך את המהדורה המוגבלת שנמכרה כבר כולה של ה-Lucid Air Dream, ממנו יוצרו 520 "חתיכות" בלבד. בלוסיד לא עדכנו על תוספת לתחזית הייצור שפרסמו בעבר בעקבות חשיפת הדגם החדש. התחזית ההיא עמדה על 13,000 אלף מכוניות (אמצע טווח היעד, שהיה 12-14 אלף). בשונה מחלק מיצרניות הרכבים המסורתיות שפיתחו גם דגמים חשמליים, חברות הרכב שנולדו כמוכוונות לשוק החשמלי נתפשות ככאלה שפונות לשוק היוקרה.

חלק גדול מהן אכן כאלה, ולא בכדי TESLA INC (TSLA) נדמית כסמל סטטוס. את האופן בו זו פעלה, של השקת דגמים יקרים תחילה ורק לאחר מכן כאלה במחיר נגיש יותר (זה עדיין לא רכב עממי), אפשר לראות כעת גם אצל לוסיד, שכרגע נמצאת בחלק הראשון של התכנית – השקת רכבי יוקרה.

ברבעון האחרון של 2021 החברה פספסה את צפיה האנליסטים וחתכה את תחזיות הייצור. לוסיד דיווחה על הפסד של 0.64 דולר למניה על הכנסות של 26.4 מיליון דולר ברבעון בעוד אנליסטים ציפו לנתונים של 0.26 דולר ו-36.7 מיליון דולר, בהתאמה. תחזית הייצור הקודמת הייתה 20 אלף רכבים, ואז הורדה ל-12-14 אלף כפי שצוין.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ברבעון הראשון של השנה בוול סטריט מצפים לראות הפסד של 3 סנט למניה על הכנסות של 53.54 מיליון דולר, נתון שישקף קצב הכנסות שנתי של מעל 210 מיליון דולר.

בסוף 2021 לחברה היו מזומנים ושווי מזומנים בסך 6.2 מיליארד דולר, מה שאמור לעזור לה לצלוח את השנה, בה היא צופה לתזרים מזומנים שלילי של 2.8 מיליארד דולר – שיעמיק ל-3.3 מיליארד דולר בשנה הבאה (בסך הכל שריפת מזומנים של 6.1 מיליארד דולר בשנתיים).

בלוסיד אמרו כי השנה יחלו במסירות גם לאירופה. דגם נוסף, Lucid Gravity תוכנן להשקה בסוף 2023 אך מאז הצפי נדחה למחצית הראשונה של 2024, כך שגם ההכנסות ממנו תתעכבנה. עוד נכונות לחברה השקעות במתקן הייצור שהיא מעוניינת להקים בסעודיה. לפי תחזיות החברה, תוך 15 שנה הערך שייצר לה המפעל נאמד ב-3.4 מיליארד דולר. קצב הייצור בו אמור להיות 150 אלף מכוניות בשנה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שמיל 14/04/2022 21:49
    הגב לתגובה זו
    המשקיעים הצביעו גם ברגליים
  • 3.
    עיצוב אנמי (ל"ת)
    שמפו 14/04/2022 08:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רון 13/04/2022 12:35
    הגב לתגובה זו
    הבורד מביא צפיות הזויות ואז מתקן כלפי מטה בצפי שלהם למסירת המכוניות.. לא חברה שלדעתי אפשר לסמוך עליה. מבאס..
  • 1.
    לא מעניין - רכב יקר מאד (ל"ת)
    משתתף 13/04/2022 12:25
    הגב לתגובה זו
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.