לוסיד רכב חשמלי
צילום: Lucid Motors- אתר החברה

כצפוי לוסיד החלה למסור דגם נוסף, אך האם החדש שנחשף יעזור למניה?

המשקיעים לא הופתעו מהחדשות לגבי דגם ה-Grand Touring, אך בצדו נחשף מודל ה-Performance בסדרה, לטענת החברה עם טווח הנסיעה הגבוה בעולם. זה אמור להיות מושק כבר בקיץ, אך תחזית המסירות, שנחתכה בדוח הקודם, לא עודכנה מעלה. האם תהיה קניבליזציה? בלוסיד רומזים שלא
איתי פת-יה | (4)
נושאים בכתבה טסלה לוסיד

משקיעי חברת הרכב החשמלי  LUCID GROUP (LCID) אמנם קיבלו אתמול בשורה חיובית, אך כזו שציפו לה. כשהמדדים עוד עלו, חרף האינפלציה הגבוה עליה דווח (8.5% במרץ בארצות הברית), המניה עלתה יותר – כשהם עברו לרדת, גם כן ירדה יותר. ומה היה בלב הדיווח? תחילת מסירות של דגם ה-Lucid Air Grand Touring, לא נאמר באיזה היקף. המניה ירדה ב-1.9% ל-21.29 דולר, שמשקפים שווי חברה של 35.1 מיליארד דולר. ה-S&P והדאו ג'ונס נחלשו בכ-0.3%.

הדגם האמור הוכרז זה מכבר, והיה צפוי כי יגיע מתישהו לשלב המסירות, חרף העיכובים. מה שעשוי לתמוך עוד יותר במכירות קדימה, הוא הדגם המשודרג יותר, שנחשף רק זה עתה, Lucid Air Grand Touring Performance. כח סוס של 1,050 ומנוע כפול יהיו לו, ובחברה טוענים כי יהיה זה הרכב החשמלי החזק ביותר זמין לרכישה בצפון אמריקה. טווח הנסיעה בין טעינות יהיה 446 מייל, גם כן הגבוה ביותר בעולם לדבריהם.

מודל ה-Performance יוכל להאיץ מ-0 ל-60 מייל לשעה תוך 2.6 שניות. המחיר ההתחלתי יעמוד על 179 אלף דולר ותחילת המסירות מוערכת ביוני השנה. לאחר מכן יושק בקנדה באוגוסט במחיר התחלתי של 242 אלף דולר קנדי.

כמובן שישנה שאלת הקניבליזציה – האם עבור קהל היעד לא מדובר ב"או-או", כלומר מכירות של הדגם המשופר על חשבון אלה של דגם הבסיס בסדרה. לפי הודעת החברה, זה לא המצב. המנכ"ל וסמנכ"ל הטכנולוגיות פיטר רולינסון אמר "דגם ה-Performance עונה על הביקושים החזקים שאנחנו ממשיכים לראות למודלים החזקים יותר בסדרת ה-Lucid Air. הביצועים בו הושגו הודות לורטיקליות של העסק שלנו ויכולת הייצור העצמי של הסוללה".

מודל ה-Grand Touring הבסיסי שכבר החל במסירות כאמור, ממשיך את המהדורה המוגבלת שנמכרה כבר כולה של ה-Lucid Air Dream, ממנו יוצרו 520 "חתיכות" בלבד. בלוסיד לא עדכנו על תוספת לתחזית הייצור שפרסמו בעבר בעקבות חשיפת הדגם החדש. התחזית ההיא עמדה על 13,000 אלף מכוניות (אמצע טווח היעד, שהיה 12-14 אלף). בשונה מחלק מיצרניות הרכבים המסורתיות שפיתחו גם דגמים חשמליים, חברות הרכב שנולדו כמוכוונות לשוק החשמלי נתפשות ככאלה שפונות לשוק היוקרה.

חלק גדול מהן אכן כאלה, ולא בכדי TESLA INC (TSLA) נדמית כסמל סטטוס. את האופן בו זו פעלה, של השקת דגמים יקרים תחילה ורק לאחר מכן כאלה במחיר נגיש יותר (זה עדיין לא רכב עממי), אפשר לראות כעת גם אצל לוסיד, שכרגע נמצאת בחלק הראשון של התכנית – השקת רכבי יוקרה.

ברבעון האחרון של 2021 החברה פספסה את צפיה האנליסטים וחתכה את תחזיות הייצור. לוסיד דיווחה על הפסד של 0.64 דולר למניה על הכנסות של 26.4 מיליון דולר ברבעון בעוד אנליסטים ציפו לנתונים של 0.26 דולר ו-36.7 מיליון דולר, בהתאמה. תחזית הייצור הקודמת הייתה 20 אלף רכבים, ואז הורדה ל-12-14 אלף כפי שצוין.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ברבעון הראשון של השנה בוול סטריט מצפים לראות הפסד של 3 סנט למניה על הכנסות של 53.54 מיליון דולר, נתון שישקף קצב הכנסות שנתי של מעל 210 מיליון דולר.

בסוף 2021 לחברה היו מזומנים ושווי מזומנים בסך 6.2 מיליארד דולר, מה שאמור לעזור לה לצלוח את השנה, בה היא צופה לתזרים מזומנים שלילי של 2.8 מיליארד דולר – שיעמיק ל-3.3 מיליארד דולר בשנה הבאה (בסך הכל שריפת מזומנים של 6.1 מיליארד דולר בשנתיים).

בלוסיד אמרו כי השנה יחלו במסירות גם לאירופה. דגם נוסף, Lucid Gravity תוכנן להשקה בסוף 2023 אך מאז הצפי נדחה למחצית הראשונה של 2024, כך שגם ההכנסות ממנו תתעכבנה. עוד נכונות לחברה השקעות במתקן הייצור שהיא מעוניינת להקים בסעודיה. לפי תחזיות החברה, תוך 15 שנה הערך שייצר לה המפעל נאמד ב-3.4 מיליארד דולר. קצב הייצור בו אמור להיות 150 אלף מכוניות בשנה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שמיל 14/04/2022 21:49
    הגב לתגובה זו
    המשקיעים הצביעו גם ברגליים
  • 3.
    עיצוב אנמי (ל"ת)
    שמפו 14/04/2022 08:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רון 13/04/2022 12:35
    הגב לתגובה זו
    הבורד מביא צפיות הזויות ואז מתקן כלפי מטה בצפי שלהם למסירת המכוניות.. לא חברה שלדעתי אפשר לסמוך עליה. מבאס..
  • 1.
    לא מעניין - רכב יקר מאד (ל"ת)
    משתתף 13/04/2022 12:25
    הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5