מחוברים רשת תקשורת פלאפון סלולר
צילום: Istock

מוטרדים ממחיר הגז, לחצי לא אכפת מהמטאוורס, כולם עם אייפון, נייקי הפייבוריטית וקניות זה אמזון - סקר דור ה-Z של פייפר סנדלר

ל-87% יש אייפון וזה יהיה גם המכשיר הבא שלהם; פחות מוכנים להתנסות בתחליפי בשר צמחיים; טיקטוק מובילה ועוקפת לראשונה את סנאפצ'ט; פייפאל מובילה על Afterpay ב-BNPL; אמזון מאבדת נתח שוק - בעיקר אצל הנערות שמשתכרות יותר
איתי פת-יה | (2)

7,100 בני נוער אמריקאיים בגיל ממוצע של 16.2 שנים שהשיבו לסקר של פירמת ההשקעות פייפר סנדלר ככל הנראה מעניינים מאד היום כמה מהחברות הגדולות בוול סטריט מסקטורים שונים: אפנה, פינטק, פרסום דיגיטלי ורשתות חברתיות, אי-קומרס ועוד. כמה כסף הם מוציאים, איך בדיוק הם מוציאים אותו ועל מה? על כל זאת ועוד השיבו במפורט. בין המסקנות: לחצי מהם לא אכפת מהמטאוורס, כולם עם אייפון (ולרוב בטיקטוק); נייקי היא פייבוריטית וקניות זה אמזון.

ל-39% מהנסקרים הייתה עבודה במשרה חלקית, בדומה לנתון בסקר הקודם שבוצע בסתיו. ההוצאות שלהם עלו בחצי השנה החולפת ב-4% ל-2,367 דולר בממוצע (גבוה ב-9% מלפני שנה), ומתוך הסכום 60% מומן על ידי ההורים (לא מדובר בהוצאות מחיה).

71% אמרו שלדעתם הכלכלה האמריקאית מדרדרת – בסקר הקודם רק 56% השיבו ככה, ובזה שלפני שנה 46%. הסוגיה הפוליטית הכי בוערת לפי המשתתפים הייתה המלחמה באוקראינה (13% דירגו אותה במקום הראשון), 11% אמרו שמשבר האקלים והסביבה הם הראשונים במעלה, 10% אמרו שזהו המתח הבין-גזעי באמריקה; 10% מהנשאלים חושבים שהכי מטרידים הם מחירי הגז, ול-4% הכי הרבה הפריעה האינפלציה. כלומר, 14% הוטרדו משני האחרונים – יותר מאלו שדירגו את המלחמה במקום הראשון.

באופן לא מפתיע בהתחשב בגיל המשתתפים מזומן היה שיטת התשלום הפופולרית – 89% השתמשו בו בחודש האחרון להשתתפותם בסקר. אפליקציית התשלום המועדפת עליהם היא אפל פיי – וזאת תולדה של המצב בו ל-87% מהם יש את האייפון של  APPLE (AAPL). במקום השני הייתה אפליקציית ה-Venmo מבית  PAYPAL (PYPL), במקום השלישית נמצאת אפליקציית Cash של בלוק (לשעבר  SQUARE - סימול: SQ).

האפליקציה המועדפת לתשלום בשיטת BNPL (קיצור של Buy Now Pay Later, חלוקה לתשלומים ללא ריבית) היא No. 4 גם כן של פייפאל, ואחריה Afterpay של המתחרה בלוק. יוזכר כי ברשות להגנת הצרכן בארה"ב ביקשו משתיהן וממתחרות נוספות מידע לגבי הקלות בה הן מעמידות אשראי ללקוחות בנקודת המכירה והאופן בו הן מגינות על המידע שלהם.

ועתה לשאלה מה קונים? אם כן הנתח הגדול ביותר מהוצאות המשתתפים היה על מזון – 22%, בדומה לשיעור בסתיו, אך נמוך בנקודה מלפני שנה. ואגב מזון, 43% מהנשאלים אמרו שהם מוכנים לנסות תחליפי בשר צמחיים – ירידה מ-49% בסקר מלפני שנה.

7% מהזמן שהמשתתפים בילו בקניות מוקדש לכאלה מיד שניה – 46% מהנשאלים רכשו מוצר משומש ו-56% מכרו כזה. ההוצאות של הנערות עלו ב-9% בשנה החולפת – 15% יותר על ביגוד ו-16% על הנעלה. הוצאות הליבה בתחום הביוטי (איפור, מוצרי טיפוח לעור, בשמים) הסתכמו ב-264 דולר בממוצע בבשנה – גידול של 10% בשנה (על בשמים – עלייה של 33%). מוצרי טיפוח העור היו אצלם בעדיפות עליונה, ועליהם הוציאו 107 דולר. על איפור ההוצאות הסתכמו ב-94 דולר ועל מוצרים לשיער 90 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

60 מהנסקרות אמרו שקראו את המרכיבים של מוצרי הביוטי ו-88% מהמשתתפות אמרו שישלמו עוד עבור מוצרים "נקיים". 58% מוכנות לשלם יותר על מוצרים שמבוססים על פיתוח ש"מגובה במדע".

53% השיבו ש-  AMAZON (AMZN) היא הרשת המועדפת עליהם ברכישות מקוונות – ירידה של 3 נקודות משיעור המשיבים לפני שנה. בקרב הנערות בעלות השכר הגבוה יותר מבין הנשאלים, שיעורן של אלה שהציבו את אמזון במקום הראשון ירד ל-35% מ-47% שנה קודם לכן. Shein הסינית במקום השני.

המותג  NIKE (NIKE) הוא עדיין האהוב ביותר על בני דור ה-Z האמריקאיים לפי הסקר, שיעור המשיבים שאמרו שמבחינתם זו  LULULEMON ATHLTCA INC (LULU) עלה ב-3 נקודות תוך שנה. נייקי היא גם מספר אחד אצלם בתחום ההנעלה, כשהפעם שיעור המשיבים כך היה גדול ב-4 נקודות מזה לפני שנה. שיעורם של אלה שבתשובה לשאלה זו הזכירו מותג מתחום אפנת הספורט/הנוחות היה 44% - הגבוה ביותר בסקר של פייפר סנדלר.

חברת הנעליים  CROCS INC (CROX) עלתה בדירוג מותגי ההנעלה ממקום 8 בפופולריות ל-6. Hey Dude נשארת בעשירייה הפותח זה 10 סקרים ברצף. שיעורם של אלה שאמרו שואנס היא מותג הנעליים האהוב עליהם ביותר ירב ב-4 נקודות, ובקרב אלה עם ההכנסה הגבוה יותר, ב-6 נקודות.

ובגזרת הטכנולוגיה, באפל ישמחו לדעת מעבר לדומיננטיות המובהקת של משתמשי האייפון בקרב פלח האוכלוסיה הזה, שכל אלה גם אמרו שהם חושבים שהמכשיר הבא שיקנו יהיה גם כן של אייפון. ל-72% מהם יש גם את האזניות האלחוטיות איירפודס.

בסטרימינג, 30% מהזמן בו המשתתפים צופים בוידאו ביממה נעשה מול תכנים של  NETFLIX (NFLX) ויוטיוב. צוין כי HBO Max העלתה את נתח השוק שלה. ברשתות החברתיות, במקום הראשון אצל הנסקרים מדורגת טיקטוק (33% מהמשיבים) – שלראשונה עקפה את  SNAP INC (SNAP). אינסטגרם של  FACEBOOK (FB) במקום השלישי פעם נוספת (22%). למרות של-26% מבני הנוער שנשאלו היה בבית מכשיר מציאות מדומה – רק 5% באמת עושים בו שימוש יומי. 48% אמרו שאו שאינם בטוחים כיצד להשיב – או שהמטאוורס פשוט לא מעניין אותם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מעניין. (ל"ת)
    הקורא 08/04/2022 03:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד סקר מטומטם ומהנדס תודעה (ל"ת)
    הנוכל בנט 07/04/2022 15:55
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.