מחוברים רשת תקשורת פלאפון סלולר
צילום: Istock

מוטרדים ממחיר הגז, לחצי לא אכפת מהמטאוורס, כולם עם אייפון, נייקי הפייבוריטית וקניות זה אמזון - סקר דור ה-Z של פייפר סנדלר

ל-87% יש אייפון וזה יהיה גם המכשיר הבא שלהם; פחות מוכנים להתנסות בתחליפי בשר צמחיים; טיקטוק מובילה ועוקפת לראשונה את סנאפצ'ט; פייפאל מובילה על Afterpay ב-BNPL; אמזון מאבדת נתח שוק - בעיקר אצל הנערות שמשתכרות יותר
איתי פת-יה | (2)

7,100 בני נוער אמריקאיים בגיל ממוצע של 16.2 שנים שהשיבו לסקר של פירמת ההשקעות פייפר סנדלר ככל הנראה מעניינים מאד היום כמה מהחברות הגדולות בוול סטריט מסקטורים שונים: אפנה, פינטק, פרסום דיגיטלי ורשתות חברתיות, אי-קומרס ועוד. כמה כסף הם מוציאים, איך בדיוק הם מוציאים אותו ועל מה? על כל זאת ועוד השיבו במפורט. בין המסקנות: לחצי מהם לא אכפת מהמטאוורס, כולם עם אייפון (ולרוב בטיקטוק); נייקי היא פייבוריטית וקניות זה אמזון.

ל-39% מהנסקרים הייתה עבודה במשרה חלקית, בדומה לנתון בסקר הקודם שבוצע בסתיו. ההוצאות שלהם עלו בחצי השנה החולפת ב-4% ל-2,367 דולר בממוצע (גבוה ב-9% מלפני שנה), ומתוך הסכום 60% מומן על ידי ההורים (לא מדובר בהוצאות מחיה).

71% אמרו שלדעתם הכלכלה האמריקאית מדרדרת – בסקר הקודם רק 56% השיבו ככה, ובזה שלפני שנה 46%. הסוגיה הפוליטית הכי בוערת לפי המשתתפים הייתה המלחמה באוקראינה (13% דירגו אותה במקום הראשון), 11% אמרו שמשבר האקלים והסביבה הם הראשונים במעלה, 10% אמרו שזהו המתח הבין-גזעי באמריקה; 10% מהנשאלים חושבים שהכי מטרידים הם מחירי הגז, ול-4% הכי הרבה הפריעה האינפלציה. כלומר, 14% הוטרדו משני האחרונים – יותר מאלו שדירגו את המלחמה במקום הראשון.

באופן לא מפתיע בהתחשב בגיל המשתתפים מזומן היה שיטת התשלום הפופולרית – 89% השתמשו בו בחודש האחרון להשתתפותם בסקר. אפליקציית התשלום המועדפת עליהם היא אפל פיי – וזאת תולדה של המצב בו ל-87% מהם יש את האייפון של  APPLE (AAPL). במקום השני הייתה אפליקציית ה-Venmo מבית  PAYPAL (PYPL), במקום השלישית נמצאת אפליקציית Cash של בלוק (לשעבר  SQUARE - סימול: SQ).

האפליקציה המועדפת לתשלום בשיטת BNPL (קיצור של Buy Now Pay Later, חלוקה לתשלומים ללא ריבית) היא No. 4 גם כן של פייפאל, ואחריה Afterpay של המתחרה בלוק. יוזכר כי ברשות להגנת הצרכן בארה"ב ביקשו משתיהן וממתחרות נוספות מידע לגבי הקלות בה הן מעמידות אשראי ללקוחות בנקודת המכירה והאופן בו הן מגינות על המידע שלהם.

ועתה לשאלה מה קונים? אם כן הנתח הגדול ביותר מהוצאות המשתתפים היה על מזון – 22%, בדומה לשיעור בסתיו, אך נמוך בנקודה מלפני שנה. ואגב מזון, 43% מהנשאלים אמרו שהם מוכנים לנסות תחליפי בשר צמחיים – ירידה מ-49% בסקר מלפני שנה.

7% מהזמן שהמשתתפים בילו בקניות מוקדש לכאלה מיד שניה – 46% מהנשאלים רכשו מוצר משומש ו-56% מכרו כזה. ההוצאות של הנערות עלו ב-9% בשנה החולפת – 15% יותר על ביגוד ו-16% על הנעלה. הוצאות הליבה בתחום הביוטי (איפור, מוצרי טיפוח לעור, בשמים) הסתכמו ב-264 דולר בממוצע בבשנה – גידול של 10% בשנה (על בשמים – עלייה של 33%). מוצרי טיפוח העור היו אצלם בעדיפות עליונה, ועליהם הוציאו 107 דולר. על איפור ההוצאות הסתכמו ב-94 דולר ועל מוצרים לשיער 90 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

60 מהנסקרות אמרו שקראו את המרכיבים של מוצרי הביוטי ו-88% מהמשתתפות אמרו שישלמו עוד עבור מוצרים "נקיים". 58% מוכנות לשלם יותר על מוצרים שמבוססים על פיתוח ש"מגובה במדע".

53% השיבו ש-  AMAZON (AMZN) היא הרשת המועדפת עליהם ברכישות מקוונות – ירידה של 3 נקודות משיעור המשיבים לפני שנה. בקרב הנערות בעלות השכר הגבוה יותר מבין הנשאלים, שיעורן של אלה שהציבו את אמזון במקום הראשון ירד ל-35% מ-47% שנה קודם לכן. Shein הסינית במקום השני.

המותג  NIKE (NIKE) הוא עדיין האהוב ביותר על בני דור ה-Z האמריקאיים לפי הסקר, שיעור המשיבים שאמרו שמבחינתם זו  LULULEMON ATHLTCA INC (LULU) עלה ב-3 נקודות תוך שנה. נייקי היא גם מספר אחד אצלם בתחום ההנעלה, כשהפעם שיעור המשיבים כך היה גדול ב-4 נקודות מזה לפני שנה. שיעורם של אלה שבתשובה לשאלה זו הזכירו מותג מתחום אפנת הספורט/הנוחות היה 44% - הגבוה ביותר בסקר של פייפר סנדלר.

חברת הנעליים  CROCS INC (CROX) עלתה בדירוג מותגי ההנעלה ממקום 8 בפופולריות ל-6. Hey Dude נשארת בעשירייה הפותח זה 10 סקרים ברצף. שיעורם של אלה שאמרו שואנס היא מותג הנעליים האהוב עליהם ביותר ירב ב-4 נקודות, ובקרב אלה עם ההכנסה הגבוה יותר, ב-6 נקודות.

ובגזרת הטכנולוגיה, באפל ישמחו לדעת מעבר לדומיננטיות המובהקת של משתמשי האייפון בקרב פלח האוכלוסיה הזה, שכל אלה גם אמרו שהם חושבים שהמכשיר הבא שיקנו יהיה גם כן של אייפון. ל-72% מהם יש גם את האזניות האלחוטיות איירפודס.

בסטרימינג, 30% מהזמן בו המשתתפים צופים בוידאו ביממה נעשה מול תכנים של  NETFLIX (NFLX) ויוטיוב. צוין כי HBO Max העלתה את נתח השוק שלה. ברשתות החברתיות, במקום הראשון אצל הנסקרים מדורגת טיקטוק (33% מהמשיבים) – שלראשונה עקפה את  SNAP INC (SNAP). אינסטגרם של  FACEBOOK (FB) במקום השלישי פעם נוספת (22%). למרות של-26% מבני הנוער שנשאלו היה בבית מכשיר מציאות מדומה – רק 5% באמת עושים בו שימוש יומי. 48% אמרו שאו שאינם בטוחים כיצד להשיב – או שהמטאוורס פשוט לא מעניין אותם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מעניין. (ל"ת)
    הקורא 08/04/2022 03:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד סקר מטומטם ומהנדס תודעה (ל"ת)
    הנוכל בנט 07/04/2022 15:55
    הגב לתגובה זו
וול סטריט,  Photo by Keenanוול סטריט, Photo by Keenan

וול-סטריט בדרך לסיים את 2025 בשיא - מה האנליסטים צופים?

המדדים המובילים נסחרים ברמות שיא לקראת סיום השנה, ה-S&P 500 מתקרב ל-7,000 נקודות, והמשקיעים בוחנים את המשך מדיניות הריבית של הפד לצד מעבר הדרגתי מהובלת מניות הטכנולוגיה לסקטורים אחרים

שוק המניות האמריקאי מתקרב לסיום 2025 כשהוא בשיאים היסטוריים, והציפייה בקרב המשקיעים היא לנעילה חיובית של השנה. המדדים המובילים נסחרים סמוך לרמות שיא, לאחר שהתאוששו מתנודתיות מוקדמת יותר בדצמבר, שנבעה בעיקר מחולשה במניות הטכנולוגיה על רקע חששות מהיקף ההשקעות בבינה מלאכותית. 


מדד S&P 500 רשם שיא חדש לפני חג המולד, והוא נמצא במרחק של כ־1% בלבד מרמת 7,000 נקודות, רף סמלי שמעולם לא נפרץ. אם המגמה הנוכחית תימשך, זה יהיה החודש השמיני ברציפות של עליות במדד, רצף העליות החודשי הארוך ביותר מאז השנים 2017–2018. גם מדד נאסד"ק, המוטה לטכנולוגיה, מסכם שנה חזקה עם עלייה דו־ספרתית.


מדיניות הפד במוקד

על רקע סיום השנה, תשומת הלב של השווקים מופנית בעיקר למדיניות הפדרל ריזרב. הבנק המרכזי הוריד את הריבית המצטברת ב־75 נקודות בסיס בשלושת ישיבותיו האחרונות, לרמה של 3.50%–3.75%, אך ההחלטה האחרונה התקבלה ברוב דחוק, והתחזיות של חברי הוועדה לגבי המשך השנה הקרובה אינן אחידות. פרסום פרוטוקול הישיבה הקרובה עשוי לשפוך אור על חילוקי הדעות בתוך הבנק.


נושא נוסף שמרחף מעל השווקים הוא זהות יו"ר הפד הבא. כהונתו של ג'רום פאוול מסתיימת במאי, והמשקיעים ממתינים להודעת הנשיא דונלד טראמפ על מועמדותו להחלפה. כל רמז להחלטה צפוי להשפיע על המסחר בטווח הקצר, במיוחד בתקופה של נזילות נמוכה.


למרות העליות במדדים, הרכב העליות בשוק השתנה בחודשים האחרונים. מניות הטכנולוגיה, שהיו המנוע המרכזי של העליות בשנים האחרונות, רשמו ביצועי חסר מאז נובמבר, בעוד שסקטורים אחרים תפסו את מקומן כמובילי השוק. מניות פיננסים, תחבורה, בריאות וחברות קטנות הציגו תשואות עודפות, תופעה שבוול-סטריט מגדירים כרוטציה של משקיעים לעבר תחומים שבהם רמות התמחור נמוכות יחסית והחשיפה לסיכונים בענף הטכנולוגיה מוגבלת יותר.


טראמפ ומאסק (X)טראמפ ומאסק (X)

מי אנשי השנה שלי בוול סטריט?

כרגיל עם סיומה של השנה האזרחית, מגיע מבול הערכות לגבי "איש השנה" בוול סטריט, מי השפיע הכי הרבה על התנהגות השוק וכיכב הכי הרבה בכותרות. ברשימה שלי זו השלישייה המנצחת: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אילון מאסק וג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה שהוביל את מהפכת ה-AI


שלמה גרינברג |

"אנחנו אוהבים לחשוב שהבאנו חדשנות לעסקי החדשות, אבל יש דברים שאי אפשר להמציא מחדש וסקירת סוף השנה היא אחד מהם," כתבה ליז הופמן, עורכת Semafore ולשעבר עיתונאית בכירה בניו יורק טיימס. ברוח צנועה זו, הופמן מונה את תשעת הסיפורים העסקיים הגדולים לשנת 2025, ביניהם היווצרות בועת ה-AI, הקפיטליזם המדיני של הנשיא טראמפ, התפתחות כלכלת הקזינו ועוד. אזקק מכאן את הסיפורים הגדולים שלהם יש אימפאקט משמעותי על השוק גם השנה וגם לשנים הבאות.

ראשית כל, נראה כי למרות אופן הדיבור שלו, המדיניות של טראמפ בכול התחומים מצליחה, כאשר לדעתי הטענה הזו תאומת יותר במהלך שנת  2026 שעומדת בפתח וגם במזרח התיכון. טראמפ הוא ללא ספק האדם המשפיע ביותר על העולם הכלכלי שוול סטריט בתוכו.

הופמן מדייקת כשהיא כותבת כי "המכסים של הנשיא דונלד טראמפ היו או תיקון הכרחי לשנים של מדיניות סחר קלוקלת או מס מיותר ומעוות שוק על האמריקאים. מה שהם לא היו, להפתעתם של כלכלנים ומשקיעים רבים שציפו לכך, זה אסון כלכלי. עסקים הסתגלו, המחירים עלו מעט, ומנהלים, שקראו נכון את הקהל, מיהרו לעצב מחדש את סדרי העדיפויות שלהם כביטחון לאומי. "יום השחרור" (השם שהעניק טראמפ ליום הטלת המכסים) היה מטח הפתיחה של שכתוב גורף של המדיניות הכלכלית של ארה"ב, שראה את הממשלה מפנה משאבי מדינה הן לתעשיות לאומיות חיוניות והן למופעי צד שהעשירו את המעגל הפנימי של הנשיא. גם הרפובליקנים וגם הדמוקרטים עוסקים כעת בבחירת מנצחים ומפסידים ודוחפים את ארה"ב לעבר מודל ממשלתי שמדינות אחרות, בעיקר באסיה ובמזרח התיכון, מתרחקות ממנו".

 

ג'נסן הואנג אינבידה (רשתות)
ג'נסן הואנג מנכ"ל אנבידיה - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


עם אילון מאסק וג'נסן הואנג הסיפור הוא שונה וסנסציוני, מאחר והשניים הללו משנים את העולם באמצעות מהפכת הטכנולוגיה. הואנג, יליד טייוואן שהיגר לארה"ב, סיים את לימודיו באוניברסיטת סטאנפורד והקים את אנבידיה ב-1993 אותה הוא מוביל מאז. הוא הצליח למזג את הבינה המלאכותית לתעשייה, הרבה קודם לתחזיות ושינה לחלוטין את כלכלת העולם. אין שום ספק שהתואר "הארכיטקט של ה-AI" שניתן לו ע"י מגזין Time מוצדק וכך גם הערך המטורף שהשוק מעניק לחברה שלו. כל זה ללא קשר להחלטה שלו להקים מרכז פיתוח בישראל, החלטה שמלמדת אותנו גם לקח, לפיו אם נפסיק להתעסק או לבכות על מר גורלנו ובמקום זאת נמשיך בדרך שהתוו מנהיגי הציונות, מבלי לחשוד בכל אחד שהוא נגדנו, אז המילים "אור לגויים" לא יהוו סיסמה בלבד, אלא הן יהיו למציאות.