סטרטסיס עקפה את התחזיות: ההכנסות צמחו ל-167 מיליון דולר ברבעון
חברת הדפסת התלת מימד סטרטסיס מדווחת על הכנסות של 167 מיליון דולר, בהשוואה ל-142.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ומעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 164.8 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 0.01 דולר למניה, בהשוואה לרווח של 0.13 דולר למניה רבעון המקביל אשתקד. קונצנזוס האנליסטים ציפה להפסד של 0.01 דולר למניה.
"הביצועים והתוצאות החזקות לרבעון הרביעי נבעו מצמיחה לכל אורכו של קו המוצרים והטכנולוגיות שלנו בכל אזורי הפעילות שלנו בעולם", אמר ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס. ״ההכנסות עלו בכ-17%, מהלך שהונע על ידי גידול של 26% במכירת מערכות הדפסה בתלת מימד – שיא של מכירות של שלוש השנים האחרונות, ורבעון שישי ברציפות של תזרים מזומנים תפעולי חיובי״.
"חיזקנו את מעמדנו כמובילי השוק והרחבנו את היצע קו המוצרים שלנו בהדפסת תלת מימד פולימרית. ראינו גם מספר גדל והולך של תעשיות שמאמצות בחום את הייצור התוספי ומשלבות אותו בפסי הייצור התעשייתי שלהם, עם המאזן הפיננסי החזק בתעשייה ומיקוד בלתי פוסק בהוצאה לפועל, אנו בהחלט ממוצבים כיום היטב להמשך בנייה של המומנטום החזק שיש לנו גם בשנת 2022״.
תחזית פיננסית
בהתבסס על תנאי השוק הנוכחיים ובהנחה שהשפעות הקורונה או עלויות שרשרת האספקה העולמית לא יעכבו עוד יותר את הפעילות הכלכלית, החברה מספקת את התחזית הבאה לשנת 2022: הכנסות בשנה כולה של 680 מיליון דולר עד 695 מיליון דולר.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צמיחת ההכנסות ברבעון הראשון צפויה לגדול בין 17% ל- 19% לעומת הרבעון הראשון של 2021. בהתבסס על עלויות התפעול הלוגיסטיות ועלויות החומרים, הרווח הגולמי לשנה כולה יהיה דומה עד מעט גבוה יותר ביחס לשנת 2021, עם שיפור בצמיחה משנה לשנה במחצית השנייה של 2022.
הרווחיות הגולמית ברבעון הראשון צפויה להיות דומה לרבעון הראשון של 2021. יעד של למעלה מ- 50% רווחיות גולמית בטווח הארוך.
הוצאות תפעוליות לשנה כולה גבוהות בבין 20 ל-25 מיליון דולר מאלה שבשנת 2021, בעיקר בשל השקעות מתמשכות במוצרים חדשים כדי להגדיל את ההכנסות.
רווח תפעולי Non-GAAP לשנה כולה קצת מעל 2%, עם הפסד קטן במחצית השנה הראשונה ורווחיות במחצית השנה השנייה. יעד של למעלה מ- 10% רווחיות תפעולית NON-GAAP בטווח הארוך
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
