סיוה הכתה את התחזית עבור ההכנסות והרווח; עולה 2.5% בטרום
חברת סיוה , העוסקת בתכנון רכיבי מוליכים למחצה מדווחת ברבעון הרביעי על הכנסות הסתכמו בכ-34.2 מיליון דולר, מעל לצפי השוק שעמד על 32.63 מיליון דולר, המשקפים צמיחה של 21% ביחס לנתון זה בשנה שעברה.
הרווח הנקי עמד על 5.3 מיליון דולר (שיעורו מההכנסות 15%) וזאת לעומת 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח המדולל עמד על כ-0.22 דולר, מעל לצפי האנליסטים שעמד על כ-0.19 דולר למניה וגידול של 10% על נתון זה בתקופה המקבילה אז עמד הרווח המדולל על כ-0.20 דולר למניה.
הרווח התפעולי עמד על כ-7.24 מיליון דולר, גידול של 8% על נתון זה אשתקד אז עמד על 6.73 מיליון דולר. הרווח הגולמי עמד על 29.6 מיליון דולר, גידול של 14% על נתון זה בשנה שעברה אז הסתכם בכ-26 מיליון דולר. נכון לסוף השנה לחברה מזומנים ושווי מזומנים בשיעור של 154.8 מיליון דולר, זאת לעומת 159.7 מיליון דולר בסוף השנה הקודמת.
בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות, שירותים וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-77% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-21.3 מיליון דולר המהווים כ-63% מהמחזור, ואילו ההכנסות מתמלוגים ירדו ב-21% לעומת הרבעון המקביל ל-11.2 מיליון דולר, כ-37% מסך ההכנסות.
- איירפודס פרו 2: מהפכה טכנולוגית בשוק העזרי שמיעה
- שחקו אותה: מדריך לבחירת ציוד היקפי למחשבי גיימינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מוסרת החברה כי במהלך הרבעון הרביעי חתמה על 20 הסכמים לרישוי טכנולוגיות ותכנון שבבים, מתוכם 4 עם לקוחות חדשים. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות למגוון מוצרים, בהם רשתות דור 5, קישוריות בתקן המתקדם Wi-Fi 7 לנקודות גישה, מעבדי בינה מלאכותית למערכות עזר לנהיגה, מעבדי אודיו לאוזניות בטכנולוגיית D3, וקישוריות בלוטות׳ ו-Wi-Fi למגוון רחב של יישומי IoT.
עבור כל שנת 2021
עבור כל השנה גדלו ההכנסות של סיוה ב-22% והסתכמו בכ-122.7 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, גדל הרווח התפעולי ב-43% ל-22.7 מיליון דולר, והרווח הנקי והרווח למניה הסתכמו ב-15.3 מיליון דולר וב-65 סנט – המשקפים גידול של 11% ו-8% לעומת 2020, בהתאמה.
ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-39% לשיא של 72.8 מיליון דולר, וההכנסות מתמלוגים גדלו ב-4% לשיא של 49.9 מיליון דולר.
תחזיות קדימה
קדימה מעריכה החברה כי הביקוש לטכנולוגיה יימשך וכי פעילות הסכמי רישוי - הבסיס לתמלוגים עתידיים – צפויה להתרחב, בעיקר בתחומי דור 5, Wi-Fi 6+7, מעבדי בינה מלאכותית למוצרי קצה, מכשירים לבישים ואוזניות אלחוטיות. בנוסף, צופה החברה להתרחב בשווקי החלל והביטחון הרווחיים. בנוגע לתמלוגים ב-2022, צופה החברה המשך צמיחה, במיוחד בקטגוריית תחנות הבסיס וה-IoT, שתנטרל את המשך הירידה בהכנסות מסמארטפונים דור 4 של יצרן מוביל.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בסך הכל, צופה סיוה הכנסות של בין 141.5 ל-145.5 מיליון דולר בשנה הקרובה, המשקפות צמיחה של כ-17% לעומת 2021. עלות המכר התפעולי על בסיס Non-GAAP צפויה לגדול בכ-10 מיליון דולר, והוצאות התפעול על בסיס Non-GAAP צפויות לגדול בכ-8 מיליון דולר לעומת 2021 - בעיקר כתוצאה מאיחוד פעילות אינטרינסיקס על בסיס שנתי מלא בהשוואה לתקופה של 7 חודשים ב-2021.
התגמול מבוסס מניות לעובדים צפוי לגדול לכ-16 מיליון דולר, כתמריץ לשימור עובדים בסביבה התחרותית המאפיינת את תעשיית השבבים. הרווח הגולמי המתואם צפוי להסתכם ב-82%-84%. הכנסות המימון צפויות לגדול לכ-0.4 מיליון דולר לרבעון כתוצאה מעלייה צפויה בשיעורי הריבית והשפעת שער החליפין. שיעור המס המתואם צפוי להסתכם בכ-25%, ומספר המניות ב-2022 צפוי לעמוד על כ-24 מיליון.
ברמה רבעונית, הרווח הגולמי המתואם של סיוה ברבעון הראשון של השנה צפוי להסתכם בכ-82%. הוצאות התפעול ברבעון הראשון, בנטרול הוצאה בסך 3.2 מיליון דולר בגין תגמול מבוסס מניות לעובדים צפויות להסתכם ב-20-21 מיליון דולר.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
