סיוה הכתה את התחזית עבור ההכנסות והרווח; עולה 2.5% בטרום
חברת סיוה , העוסקת בתכנון רכיבי מוליכים למחצה מדווחת ברבעון הרביעי על הכנסות הסתכמו בכ-34.2 מיליון דולר, מעל לצפי השוק שעמד על 32.63 מיליון דולר, המשקפים צמיחה של 21% ביחס לנתון זה בשנה שעברה.
הרווח הנקי עמד על 5.3 מיליון דולר (שיעורו מההכנסות 15%) וזאת לעומת 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח המדולל עמד על כ-0.22 דולר, מעל לצפי האנליסטים שעמד על כ-0.19 דולר למניה וגידול של 10% על נתון זה בתקופה המקבילה אז עמד הרווח המדולל על כ-0.20 דולר למניה.
הרווח התפעולי עמד על כ-7.24 מיליון דולר, גידול של 8% על נתון זה אשתקד אז עמד על 6.73 מיליון דולר. הרווח הגולמי עמד על 29.6 מיליון דולר, גידול של 14% על נתון זה בשנה שעברה אז הסתכם בכ-26 מיליון דולר. נכון לסוף השנה לחברה מזומנים ושווי מזומנים בשיעור של 154.8 מיליון דולר, זאת לעומת 159.7 מיליון דולר בסוף השנה הקודמת.
בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות, שירותים וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-77% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-21.3 מיליון דולר המהווים כ-63% מהמחזור, ואילו ההכנסות מתמלוגים ירדו ב-21% לעומת הרבעון המקביל ל-11.2 מיליון דולר, כ-37% מסך ההכנסות.
- איירפודס פרו 2: מהפכה טכנולוגית בשוק העזרי שמיעה
- שחקו אותה: מדריך לבחירת ציוד היקפי למחשבי גיימינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד מוסרת החברה כי במהלך הרבעון הרביעי חתמה על 20 הסכמים לרישוי טכנולוגיות ותכנון שבבים, מתוכם 4 עם לקוחות חדשים. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות למגוון מוצרים, בהם רשתות דור 5, קישוריות בתקן המתקדם Wi-Fi 7 לנקודות גישה, מעבדי בינה מלאכותית למערכות עזר לנהיגה, מעבדי אודיו לאוזניות בטכנולוגיית D3, וקישוריות בלוטות׳ ו-Wi-Fi למגוון רחב של יישומי IoT.
עבור כל שנת 2021
עבור כל השנה גדלו ההכנסות של סיוה ב-22% והסתכמו בכ-122.7 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, גדל הרווח התפעולי ב-43% ל-22.7 מיליון דולר, והרווח הנקי והרווח למניה הסתכמו ב-15.3 מיליון דולר וב-65 סנט – המשקפים גידול של 11% ו-8% לעומת 2020, בהתאמה.
ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-39% לשיא של 72.8 מיליון דולר, וההכנסות מתמלוגים גדלו ב-4% לשיא של 49.9 מיליון דולר.
תחזיות קדימה
קדימה מעריכה החברה כי הביקוש לטכנולוגיה יימשך וכי פעילות הסכמי רישוי - הבסיס לתמלוגים עתידיים – צפויה להתרחב, בעיקר בתחומי דור 5, Wi-Fi 6+7, מעבדי בינה מלאכותית למוצרי קצה, מכשירים לבישים ואוזניות אלחוטיות. בנוסף, צופה החברה להתרחב בשווקי החלל והביטחון הרווחיים. בנוגע לתמלוגים ב-2022, צופה החברה המשך צמיחה, במיוחד בקטגוריית תחנות הבסיס וה-IoT, שתנטרל את המשך הירידה בהכנסות מסמארטפונים דור 4 של יצרן מוביל.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בסך הכל, צופה סיוה הכנסות של בין 141.5 ל-145.5 מיליון דולר בשנה הקרובה, המשקפות צמיחה של כ-17% לעומת 2021. עלות המכר התפעולי על בסיס Non-GAAP צפויה לגדול בכ-10 מיליון דולר, והוצאות התפעול על בסיס Non-GAAP צפויות לגדול בכ-8 מיליון דולר לעומת 2021 - בעיקר כתוצאה מאיחוד פעילות אינטרינסיקס על בסיס שנתי מלא בהשוואה לתקופה של 7 חודשים ב-2021.
התגמול מבוסס מניות לעובדים צפוי לגדול לכ-16 מיליון דולר, כתמריץ לשימור עובדים בסביבה התחרותית המאפיינת את תעשיית השבבים. הרווח הגולמי המתואם צפוי להסתכם ב-82%-84%. הכנסות המימון צפויות לגדול לכ-0.4 מיליון דולר לרבעון כתוצאה מעלייה צפויה בשיעורי הריבית והשפעת שער החליפין. שיעור המס המתואם צפוי להסתכם בכ-25%, ומספר המניות ב-2022 צפוי לעמוד על כ-24 מיליון.
ברמה רבעונית, הרווח הגולמי המתואם של סיוה ברבעון הראשון של השנה צפוי להסתכם בכ-82%. הוצאות התפעול ברבעון הראשון, בנטרול הוצאה בסך 3.2 מיליון דולר בגין תגמול מבוסס מניות לעובדים צפויות להסתכם ב-20-21 מיליון דולר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
