אלון אגינסקי
צילום: אילן בשור

דן וקבוצת סמלת מקימים קרן להשקעה בתחבורה חכמה ב-50 מיליון שקל

קרן ההשקעות, המובלת על ידי אלון אגינסקי, תקרא מוביליטק קפיטל ותנסה לגיוס 100 מ' שקל נוספים. היא תפעל בתחום התחבורה החכמה, אנרגיה ועוד; הקרן כבור השקיעה בשתי חברות ובחנה כ-100 חברות נוספות
גיא טל |

קבוצת דן, הפועלת בתחום התחבורה והתשתיות, וקבוצת סמלת, יבואנית מותגי רכבי שטח ויוקרה, מקימות את קרן מוביליטק קפיטל להשקעות בתחבורה חכמה ואנרגיה לתחבורה.

הקרן תובל על ידי אלון אגינסקי, נשיא ושותף בעל רקע בתחום היזמות, מני מאור, שותף מנהל, ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל זרוע השקעות הסיד של GE ויו"ר במספר חברות הזנק מתחום האנרגיה והתחבורה, ואורלי גרופר, שותפה, שעד לאחרונה שימשה כמנכ״לית אקומושן ויזמת בעברה.

הקרן הוקמה בהשקעה של כ-50 מיליון ש״ח (50% קבוצת דן ו-50% קבוצת סמלת) והיא עתידה להשלים סבב גיוס נוסף בהיקף 100 מיליון ש״ח מגופים מוסדיים מובילים. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

קרן מוביליטק קפיטל תאתר ותשקיע בסטרטאפים טכנולוגיים בתחומי התחבורה החכמה, אנרגיה, תחבורה שיתופית, מיקרו מוביליטי ועוד. הקרן תעניק לחברות הפורטפוליו שלה ליווי מקצועי ואסטרטגי וגישה לידע ותשתיות לניסוי ומסחור.

אלון אגינסקי נשיא ושותף בקרן: "אנו מאמינים שהפלטפורמות האסטרטגיות של דן וסמלת הם בדיוק מה שסטארטפים בתחום צריכים, מעבר לכסף בבניית המודל הטכנולוגי והעסקי שלהם. אנחנו כמנהלי הקרן נתמוך בחברות בהן נשקיע בחיבורים ישירים לכל האקו סיסטם של השוק הלוהט הזה גם בארץ וגם בעולם. ביצענו כבר שתי השקעות ואנחנו ממשיכים לחפש את היוניקורנים הבאים בתחום המוביליטי בקצב מהיר. בחנו עד היום קרוב ל 100 חברות ובקרוב נכריז על השקעות חדשות".

אופיר קרני, מנכ״ל קבוצת התחבורה דן: ״הקמת הקרן מהווה נדבך נוסף בהפיכתה של דן גורם מוביל בתחומי החדשנות התחבורתית. השקעה בטכנולוגיות חדשות שמתכתבות עם ליבת העשייה של דן, תביא בשורה לתחום שנמצא בקצב צמיחה מהיר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5