הרבה מעל הצפי: 467 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בינואר
למרות האומיקרון: 467 אלף משרות שאינן חקלאיות נוספו למשק האמריקאי בינואר, זאת לעומת צפי הכלכלנים לתוספת של 125-150 אלף משרות בלבד. שיעור האבטלה עלה מעט ל-4%, לעומת צפי ל-3.9% (כפי שהיה בדצמבר).
הצפי בשוק הייתה לתוספת נמוכה של משרות וזאת עקב התפשטות ווריאנט האומיקרון. הווריאנט שהחל להתפשט בסוף נובמבר ולכן השפיע פחות על דצמבר, והצפי בשוק היה כי הוא יוביל לפגיעה בתעסוקה. גם בסביבת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהירו בשבוע שעבר כי המספרים עלולים להיות נמוכים בגלל המגיפה - וכעת מתברר שזה לא קרה.
תוספת העובדים הגדולה ביותר בחודש ינואר התרחשה בתחומי הפנאי והאירוח, בהם נוספו 151 אלף עובדים, 108 אלף מתוכם בברים ומסעדות. שירותים מקצועיים ועסקיים הוסיפו 86 אלף משרות והקמעונאות הוסיפה 61 אלף משרות.
שיעור ההשתתפות בכח העבודה בארה"ב עלה ל-62.2%, עליה של 0.3 נקודות אחוז, ומדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז תחילת מגיפת הקורונה, ופער של 1.2% בלבד מאשר לפני המגיפה. בהחלט חדשות טובות למשק האמריקאי.
- מתח בשוק לקראת דו"ח התעסוקה - בכמה יעלה או ירד ה-SP500?
- האטה בצמיחת המשרות בארה"ב באוקטובר: האם יש סיבה לדאגה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיעור האבטלה הרחב (כולל מיואשים) ירדה ל-7.1%, ירידה של 0.2 נקודות אחוז וקצת מעל הרמה שלפני מגיפת הקורונה.
בינתיים מספר המועסקים נמוך ב-1.7 מיליון מאשר בחודש פברואר 2020.
במקביל, בשבועות האחרונים האומיקרון נמצא בירידה בארה"ב, כאשר הממוצע הנע של שבעת הימים האחרונים צנח ביותר מ-50% לעומת השיא של אמצע ינואר.
על פי הדיווח הקודם - בחודש דצמבר, נוספו למשק האמריקאי 199 אלף משרות, אך כעת משרד העובדה מעדכן את המספרים משמעותית כלפי מעלה - ואומר כי בחודש דצמבר נוספו למשק האמריקאי 510 אלף משרות ו-657 אלף משרות נוספו בנובמבר (לעומת 249 אלף בדיווח הקודם). כלומר תוספת בחודשיים של 709 אלף משרות ביחס לעדכון הקודם ותוספת של 1.167 אלף משרות באותם חודשיים.
אתמול פורסם כי מספר תביעות האבטלה בשבוע שעבר בינואר הסתכמו בכ-238,000, מעט מתחת להערכה של האנליסטים לכ-245,000, כך על פי נתוני משרד העבודה האמריקאי. הנתון, משקף ירידה לעומת 261,000 בשבוע שלפני כן. כמות התביעות על בסיס ארבעה שבועות האחרונים, רשמו את הרמה הנמוכה ביותר מאז 1973.
- 7.חמרים 04/02/2022 18:40הגב לתגובה זואחרי עליה לא רציונלית ב2021 הגיע תיקון מתבקשש אולם דבר לא השתנה הגרידיות כאן להישאר ואיך שהשוק יתקן הנסדק יברח חזרה ל16000 מי שספקולנט יפסיד את התיקון והתחתונים
- 6.סם 04/02/2022 17:09הגב לתגובה זוהנתונים הכלכליים לא חופפים לנתונים הפסיכולוגים .
- 5.שוב נתונים מפוברקים של מעצמה שוקעת (ל"ת)דולר/שקר 04/02/2022 16:56הגב לתגובה זו
- 4.מחירי המניות ומחירי הדירות ירדו בחדות, (ל"ת)הריביות והדולר יעלו חזק יותר ממה שציפו 04/02/2022 16:56הגב לתגובה זו
- 3.ירון 04/02/2022 15:55הגב לתגובה זויש מצב אפילו פחות אז עכשיו השער ממש גבוה לעומת סוף השנה ובמילים אחרות תממשו רווחים וצאו מהבורסה
- סמי 04/02/2022 16:10הגב לתגובה זואי אפשר ואסור לנחש היכן הנאסדק יסיים את השנה. יכול גם לעלות.
- האבסורד 04/02/2022 16:06הגב לתגובה זומפלאי התוכנית להדפסת הכסף שהתחילה ב2008
- 2.אנונימי 04/02/2022 15:53הגב לתגובה זוהדרך ל. 325 קרובה
- תגיד לי אתה מדבר על אחוז וחצי? נו באמת!!! (ל"ת)לאנומיני 04/02/2022 17:16הגב לתגובה זו
- דולר ש"ח בשנה הקרובה 3.8 (ל"ת)הדולר יהייה המטבע של השנה 04/02/2022 16:58הגב לתגובה זו
- הדולר בדרך ל3.4-3.5 לפחות ... (ל"ת)אם לא 3.6 אפילו 04/02/2022 16:51הגב לתגובה זו
- 1.ברק 04/02/2022 15:51הגב לתגובה זווסחרו בnft חזרו לעבוד כשהשווקים נופלים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
