אפל לקראת הדוח
צילום: Pixabay
דוחות

אפל מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה; המניה עולה באפטר

ענקית הטכנולוגיה הציגה הכנסות של כ-123.9, לצד רווח של כ-2.1 דולר למנייה ברבעון הרביעי של 2021, למרות המחסור בשבבים והלחצים בשרשרת האספקה; ההכנסות ממכירת אייפונים, צמחו ב-9% ועמדו על כ-71.63 מיליארד דולר
איתן גרסטנפלד | (6)
נושאים בכתבה 2021 דוחות כספיים

ענקית הטכנולוגיה APPLE פרסמה את תוצאותיה לרבעון האחרון של 2021, בהן היא הצליחה להכות את צפי האנליסטים כמעט בכל הפרמטרים. למרות העיכובים בשרשרת האספקה והמחסור בשבבים, ההכנסות צמחו בכ-11%, והרווח הנקי טיפס ל-2.1 דולר למניה.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי, עמדו על כ-123.9, גידול של 11% בהשוואה לכ-114.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל צפי האנליסטים להכנסות של 118.38 מיליארד דולר. זאת, למרות אתגרי האספקה ​​וההשפעות המתמשכות של המגיפה.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של כ-2.1 דולר למנייה, ביחס לכ-1.68 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 1.88 דולר למניה.

ההכנסות ממכירת אייפונים, עמדו על כ-71.63 מיליארד דולר, עלייה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ולעומת צפי האנליסטים להכנסות של 68.34 מיליארד דולר. ההכנסות ממכירת מחשבים עמדו על 10.85 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לכ-9.52 מיליארד דולר, ועלייה של 25% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת אייפדים הגיעו לכ-7.25 מיליארד דולר, ירידה של 14% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ומתחת לצפי האנליסטים למכירות של 8.18 מיליארד דולר.

תחום השירותים, הכולל את iCloud, Apple Music, ו-App Store, המשיך לצמוח חזק, עם הכנסות של 19.52 מיליארד דולר, עלייה של 25%, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. תחום השירותים הוא הענף הרווחי ביותר של אפל, והעלייה במכירות שלו תרמו לרווח הגולמי הגבוה מהצפוי.

המכירות בקטגוריית המוצרים האחרים של אפל, הכוללת את ה-Apple Watch ו-AirPods, עלו ב-13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ברבעון שכלל את המכירות של השעון האחרון של החברה, ו-AirPods חדשים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אהוד 28/01/2022 08:59
    הגב לתגובה זו
    ממש מפלצת פיננסית!
  • 3.
    מניית אפל בדרך ל 220$ למניה ..זה הזמן לקנות והרבה (ל"ת)
    זכרוני 28/01/2022 08:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנליסט 28/01/2022 00:03
    הגב לתגובה זו
    החברה הטובה בעולם נקודה .
  • 1.
    מי לעזאזל קונה כ"כ הרבה כל רבעון ??? (ל"ת)
    בן 27/01/2022 23:46
    הגב לתגובה זו
  • אהוד 28/01/2022 09:01
    הגב לתגובה זו
    אתה צריך להיות באחת החנויות שלהם בארה"ב (וכנראה בכל מקום אחר בעולם) כדי להבין את המספרים האלו ולקבל תשובה ברורה לשאלה שלך. זו ממש כת של מאמינים שאתה לא יכול להזיז אותה לשום חברה אחרת.
  • כל העולם !!! (ל"ת)
    יובל 28/01/2022 08:04
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.