חבר המושבעים בניו יורק נגד טבע: עודדה התמכרות לאופיואידים
חברת התרופות הישראלית טבע -1.91% עודדה התמכרות לאופיואידים, כך לפי החלטת חבר המושבעים בניו יורק. עבור החברה מדובר בכישלון, בזמם שהיא עדיין עומדת בפני אלפי תביעות נוספות הקשורות לפרשת האופיואידים ברחבי ארצות הברית.
פסק הדין, שבא בעקבות משפט שנמשך כמעט שישה חודשים בבית המשפט של מדינת ניו יורק בתיק שהוגש על ידי המדינה, אינו כולל בשלב זה פיצויים, שייקבעו בהמשך. חבר המושבעים התלבט יותר משמונה ימים לפני שהגיע לפסק הדין.
התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, כינתה את ההחלטה "יום משמעותי" עבור המדינה ועבור "כל משפחה וקהילה שנקרעה בגלל האופיואידים". גם ג'יין קונרוי והאנטר שקולניק, המייצגים שני מחוזות במדינה, הגדירו את ההחלטה כ"ניצחון מאסיבי".
מנגד בחברה דחו את הטענות ואמרו, כי היא "מתנגדת בתוקף לקביעת חבר המושבעים, ונערכת להגשת ערעור במהרה, וזאת בנוסף לעמידתה על הבקשה לפסילת ההליך, כפי שהוגשה טרם התכנס חבר המושבעים לדון בסוגיה. בניו יורק, התובעים לא סיפקו ראיות לקיומם של מרשמים מיותרים מבחינה רפואית, הזמנות חשודות או מוטות, שום ראיה לאספקת יתר - או אף אינדיקציה לגבי היקף האספקה ההולם – ולא ביססו קשר סיבתי בין שיווק לנזק".
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טרם הדיון של חבר המושבעים, טבע הגישה בקשה לפסילת ההליך לאור מידע שגוי שמסרה המדינה לחבר המושבעים, שטען כי כמות האופיואידים שהופצה בניו יורק עמדה על פי 500 מהכמות שניטלה בפועל".
באחרונה טבע רשמה ניצחון במדינת קליפורניה ,לאחר ששופט בית המשפט העליון במחוז אורנג' בקליפורניה, פיטר ווילסון, פסק לטובת יצרנית התרופות הגנריות הישראלית, כמו גם לטובתן של שלוש יצרניות נוספות ג'ונסון אנד ג'ונסון JOHNSON & JOHNSON , אנדו ENDO INTERNATIONAL ואבווי ABBVIE , ולא הרשיע אותן בפרשת האפיואידים.
- 10.מושבעים מפגרים (ל"ת)אדם 16/02/2022 09:28הגב לתגובה זו
- 9.סתם אחד 16/02/2022 08:42הגב לתגובה זוהכתבה ומה שנכתב בה היו נכונים למועד שפורסמה. כעת שלושה חודשים אחרי מדוע היא עדיין מופיעה במקום מרכזי אצלכם ולא בארכיון שם היא תהיה רלוונטית למי שמחפש "היסטוריה" ולא אקטואליה. אלה חדשות מאוד מאוד ישנות ומקומם בארכיון אלה אם לכותב או לאתר יש אינטרס להשחיר את החברה או המניה?!
- 8.אחד שמבין 31/12/2021 11:16הגב לתגובה זובסוף יחתמו לכאן או לכאן טבע תשלם אבל תכריז שהיא כופרת בהאשמות .הכל עניין של מחיר .ואז יבואו הגדולים וירכשו אותה בנזיד עדשים לא יחסלו אותה לא כלכלי
- 7.בן 31/12/2021 09:46הגב לתגובה זולא להאמין איך לא הביאו עד היום את פושעי טבע לדין. קיבלו מיליונים והביאו את חברה ועובדיה לסף פשיטת רגל. מחדל אחר מחדל אותם מנהלים עדיין חופשיים ועשרים.
- 6.מאיר 31/12/2021 06:00הגב לתגובה זולא להאמין מניית טבע היתה 70 דולר היום 7.90 כ- 90% נפילה. פרוטליקס היתה 550 דולר היום פחות מדולר אחד פלוריסטם נשקה ל- 300 דולר יום כ- 1.5 דולר.כל זה מיקרי או הבטחות ריקות ???מאחל לטבע לרדת לדולר אחד .
- 5.זיוכוסברה 31/12/2021 04:10הגב לתגובה זובמעמד ושיטת המושבעים בנושא רפואי ואינני בטוח דחסר כאן סממן אנטי ישראלי יהודי בהתאמה לשלטון המפלגה הדמוקרטית.
- 4.רוברט 31/12/2021 00:46הגב לתגובה זואת האחרונים נושכים הכלבים ! טבע לא הסכימה לפשרה, אז שתסביר למשקיעים שאיבדו את התחתונים, זבל של ניהול, לקחו חברה מעולה והרסו אותה אם הקניות דל חברות מפוקפקות ואכדוו מתעקשים להיות זאן דארק של בתי המשפט !
- 3.דורון כהן 30/12/2021 23:57הגב לתגובה זולמה רודפים את החברה כבר שנים שחררו אותה לנפשה.
- 2.Yl 30/12/2021 23:04הגב לתגובה זוכ שיטה קבוע אצל האמריקאים לאיים על חברות עם חבר מושבעים של אזרחים שהבנתם בתחום שואפת ל אפס ונכון לכן חברות כלכליות מפחדות ומשלמות דמי שתיקה יפה עשה מנכל טבע ש עומד מול השיטה האמריקאית הבזויה
- 1.שגיא 30/12/2021 22:19הגב לתגובה זועכשיו צריך להגיע להסדר חדש .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
