רכב מעוקל
צילום: דוברות רשות המסים

סיכום 2021 בגניבת רכב: 80% מהגניבות מתרחשות בעזרת משבש סלולרי

עיקר הגניבות מתרחשות באזור השרון ובמרכז בשעות הלילה או הערב; איזה סוגי רכב אוהבים הגנבים ומהן שיטות הפעולה הפופולריות?
גיא טל | (6)

פוינטר, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים מסכמת את שנת 2021 בגניבות הרכב ומציגה נתונים על סוגי כלי הרכב הנחשקים על ידי הגנבים, שיטות הגניבה הפופולריות, חלוקה למחוזות ודפוסי הפעולה של הגנבים מבחינת שעות הפעילות. ייתכן והמידע יסייע בידינו להתגונן מפני התופעה. 

איזה רכבים גונבים?

כל מי שנוסע בכבישי ארצנו יבחין מיד בפופולריות הגואה של הג'יפונים ורכבי פנאי-שטח. גם הגנבים, כך מסתבר, אוהבים אותם כש-41% מהגניבות מתבצע בסגמנט הזה וזאת בהשוואה ל-36% בשנה שעברה. רכבים פרטיים מהווים 24% מסך הגניבות לעומת 26% בשנה שעברה. רכבים מסחריים סובלים מ-11% מהמקרים לעומת 14% אשתקד. האופנועים מגיעים ל-11% לעומת 9%. שאר המקרים מתחלקים בין כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) ורכבים וכלים נוספים. 

מתי הגנבים עובדים?

כצפוי רוב הגניבות מתרחשות בלילה בין השעות 22:00 ל-5:00 לפנות בוקר. אמנם פוינטר מעירה כי בחודשים האחרונים ישנה מגמה של גניבה במהלך היום בעיקר באזור השרון. אם אתם גרים בתל אביב שימו לב לרכבכם בעיקר בשעות הערב, שהן המובילות בין גנבי תל-אביב. 

היום בשעה 19:00 בקורס ללימודי שוק ההון של ביזפורטל -  האם התמחור של אמזון יקר? למה חשוב להשקיע במניות, איך עושים זאת וגם -  פיקדונות, אגרות חוב או קרנות נאמנות סולידיות - מה עדיף? להצטרפות לשיעור לחצו כאן

איפה עובדים הגנבים?

מחוז השרון סובל מאחוז הגניבות הגבוה ביותר שעומד על 38%, עלייה של 2% משנה שעברה. אזור המרכז אחריו עם 24%, לאחר מכן הדרום עם 17%, השפלה עם 9%, ירושלים עם 7%. מחוז הצפון הוא הבטוח ביותר עם 5% מהמקרים בלבד, אך בחודשיים האחרונים יש עלייה בניסיונות הגניבה באזור חיפה והקריות.

שיבוש סלולרי - אמצעי הסיוע הפופולרי של הגנבים

ב-80% מסך גניבות הרכב נעשה שימוש במשבש סלולרי, דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות. משבש סלולרי הוא מכשיר לא חוקי היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ועל תשדורת GPS ברדיוס מסוים סביבו, ובכך משבש ומעכב את איתור הרכב או קבלת ההתראות ממנו, מה שמקנה לגנבים את הדקות הבודדות הנדרשות להם כדי להשלים את גניבה. 

באיזה שיטות משתמשים הגנבים?

השיטה הפופולרית ביותר היא עדיין שיכפול המפתח שכולל 42% מהגניבות. 39% מהמקרים נובעים מתקיפה אלימה. 10% כוללים גניבת המפתח מבית הבעלים מקרים נוספים הם גניבה בידי מורשה שקיבל את המתפתחות בצורה לגיטימית ושכפל אותם ומה שמקוטלג כ"שוד וגניבת רכב מונע". 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לא מסתדרים לי האחוזים. נראה שסתם הפריחו מספרים לכתבה (ל"ת)
    מתמטיקה ? 05/01/2022 23:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחד העם 05/01/2022 09:57
    הגב לתגובה זו
    אינטרס למנוע גנבות WIN WIN. המשטרה אימפוטנטית מתעסקת בעניני תקשורת, בעל הרכב מפסיד השתתפות עצמית, חברת הביטוח מיקרת את הפוליסה והמדינה הרויחה קניה של רכב חלופי חדש.. והגנבים נוסעים ברכב חדש
  • 2.
    123Gil 30/12/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    ואיתוראן? אם גנבי הרכב עוקפים אותם עם מכשיר משבש, מה משמעות מיליארדי השקלים המשולמים לאורך שנים לאותן חברות שאמורות להגן על הרכבים מפני אותה גניבה?? לא חבל ?
  • חברות הביטוח מכריחות את בעלי הרכבים היקרים במערכת איתור (ל"ת)
    קולולולו 06/01/2022 07:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    YL 29/12/2021 14:21
    הגב לתגובה זו
    מי שגונב רנו מקבל מכות רצח מ הבוס שלו ובנוסף מחיר הביטוח בריצפה
  • ח 16/01/2022 22:16
    הגב לתגובה זו
    פעם בחודש במוסך
טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?

הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית

ליאור דנקנר |

הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל. 

הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.

כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום

טסלה Tesla -0.03%   נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות. 

הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה. 


MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגMGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברג

התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG

לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.

ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח

ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MGS5 MGS6

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.

הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).


MGS5 - קרוסאובר חשמלי C-SUV. צילום רונן טופלברג

ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.

ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.