קובי מרנקו arbe ארבה
צילום: Arbe

דוחות ראשונים לארבה: זינוק בהוצאות ובהפסדים אבל מזנקת ב-10%

הכנסות קלות של 0.6 מיליון דולר הרחק מתחת לתחזיות האנליסטים של 4 מיליון דולר והפסד מתואם למניה של 1.35 דולר, לעומת הצפי להפסד של 0.06 דולר למניה. החברה מאשררת תחזית הכנסות של 312 מיליון דולר בשנת 2025 - מישהו יזכור עוד 5 שנים שזה מה שהבטיחה?
גיא טל | (2)
נושאים בכתבה Arbe ארבה

חברת ארבה רובוטיקס המפתחת פתרונות רדאר לתחום הרכב האוטונומי ושואפת לפתח טכנולוגיה שתאפשר נהיגה אוטונמית לחלוטין פרסמה דוחות כספיים ראשונים לאחר המיזוג לספאק שהושלם בתחילת אוקטובר השנה. בדומה לרבות מחברות הספאק שהונפקו השנה, ובפרט בתחום הרכבים, החברה לא מדווחת על הכנסות משמעותיות, כשמנגד ההפסדים מעמיקים - אבל אף אחד לא ציפה בינתיים שהחברה תציג הכנסות ולכן המניה מתעלמת מכך ומתייחסת בעיקר לדיווחים על התקדמות בפעילותה.

>>>המומחים של ביזפורטל ילמדו אותך השקעות (ללא עלות) - להרשמה לקורס

במקביל החברה מאשררת את התחזית השאפתנית למכירות של 312 מיליון דולר בשנת 2025, גם כאן, כמו חברות ספאק רבות אחרות, מדובר בתחזית גבוהה מאוד ולא ברור שהחברות יוכלו לעמוד בתחזיות הללו. אך בינתיים לא מפריע להן לנקוט במספרים הללו ואף אחד לא מונע זאת מהן. גם סביר שאף אחד לא יזכור את ההבטחות הללו בעוד 5 שנים, כי כולם כבר יסתכלו על הביצועים בפועל.

ובחזרה לדוחות, החברה מדווחת על בחירה בארבה לפרויקט של התמצאות במרחב על בסיס רדאר הדמיה על ידי "חברת רכב מובילה" (לא צוין איזה חברה). בנוסף, דווח על התחלת שלב הפיילוט של מערכת הרדאר של Weifu המבוססת על השבבים של ארבה וצפויה להגיע לייצור מלא עד שנת 2022. עם זאת, לא נמסר צפי הכנסות מהפרויקט. גם קבוצת BAIC הודיעה כי הטכנולוגיה של ארבה תוטמע בדגמים המסחריים שהיא מייצרת.

עוד כולל הדו"ח הודעה על השתתפות בפרויקט שיפור בטיחות של יונדאי והתקדמות בניסוי עם "אחת מחמש חברות הרכב המובילות בעולם" לקראת בחירה טכנולוגית ב-2022 והתקדמות לפי לוח הזמנים המתוכנן בייצור לטובת AutoX.  אף אחד מהדיווחים הנ"ל לא כולל תחזית קונקרטית להכנסות או רווחים מהפרויקטים שבפיתוח. 

הכנסות של 600 אלף דולר, הפסד לש 1.35 דולר למניה

החברה מדווחת על מכירות בהיקף של 0.6 מיליון דולר בלבד הרבה מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 4 מיליון דולר ברבעון. הוצאות תפעוליות הגיעו ל-8.5 מיליון דולר לעומת 3.4 מיליון בשנה שעברה. הוצאות המחקר ופיתוח זינקו ל-7.4 מיליון דולר לעומת 2.9 מיליון אשתקד. ההפסד המתואם למניה עומד על 1.35 דולר, גבוה גם הוא מהצפי להפסד של 0.06 דולר למניה. צבר הזמנות החברה עומד על 2 מיליון דולר, המזומנים ושווי המזומנים שבידי החברה הגיעו ל-4 מיליון דולר בסוף ספטמבר לפני המיזוג. 

במיזוג הספאק שהושלם ב-7 לאוקטובר גייסה החברה 118.3 מיליון דולר והיא נסחרת לפי שווי של 636 מיליון דולר (לפני הזינוק היום של 10%).

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    רון 07/12/2021 21:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תחזית הכנסות לעוד 5 07/12/2021 21:13
    הגב לתגובה זו
    עושים צחוק מהמשקיעים
טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?

הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית

ליאור דנקנר |

הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל. 

הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.

כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום

טסלה Tesla -0.03%   נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות. 

הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה. 


MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגMGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברג

התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG

לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.

ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח

ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MGS5 MGS6

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.

הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).


MGS5 - קרוסאובר חשמלי C-SUV. צילום רונן טופלברג

ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.

ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.