דוחות ראשונים לארבה: זינוק בהוצאות ובהפסדים אבל מזנקת ב-10%
חברת ארבה רובוטיקס המפתחת פתרונות רדאר לתחום הרכב האוטונומי ושואפת לפתח טכנולוגיה שתאפשר נהיגה אוטונמית לחלוטין פרסמה דוחות כספיים ראשונים לאחר המיזוג לספאק שהושלם בתחילת אוקטובר השנה. בדומה לרבות מחברות הספאק שהונפקו השנה, ובפרט בתחום הרכבים, החברה לא מדווחת על הכנסות משמעותיות, כשמנגד ההפסדים מעמיקים - אבל אף אחד לא ציפה בינתיים שהחברה תציג הכנסות ולכן המניה מתעלמת מכך ומתייחסת בעיקר לדיווחים על התקדמות בפעילותה.
>>>המומחים של ביזפורטל ילמדו אותך השקעות (ללא עלות) - להרשמה לקורס
במקביל החברה מאשררת את התחזית השאפתנית למכירות של 312 מיליון דולר בשנת 2025, גם כאן, כמו חברות ספאק רבות אחרות, מדובר בתחזית גבוהה מאוד ולא ברור שהחברות יוכלו לעמוד בתחזיות הללו. אך בינתיים לא מפריע להן לנקוט במספרים הללו ואף אחד לא מונע זאת מהן. גם סביר שאף אחד לא יזכור את ההבטחות הללו בעוד 5 שנים, כי כולם כבר יסתכלו על הביצועים בפועל.
ובחזרה לדוחות, החברה מדווחת על בחירה בארבה לפרויקט של התמצאות במרחב על בסיס רדאר הדמיה על ידי "חברת רכב מובילה" (לא צוין איזה חברה). בנוסף, דווח על התחלת שלב הפיילוט של מערכת הרדאר של Weifu המבוססת על השבבים של ארבה וצפויה להגיע לייצור מלא עד שנת 2022. עם זאת, לא נמסר צפי הכנסות מהפרויקט. גם קבוצת BAIC הודיעה כי הטכנולוגיה של ארבה תוטמע בדגמים המסחריים שהיא מייצרת.
עוד כולל הדו"ח הודעה על השתתפות בפרויקט שיפור בטיחות של יונדאי והתקדמות בניסוי עם "אחת מחמש חברות הרכב המובילות בעולם" לקראת בחירה טכנולוגית ב-2022 והתקדמות לפי לוח הזמנים המתוכנן בייצור לטובת AutoX. אף אחד מהדיווחים הנ"ל לא כולל תחזית קונקרטית להכנסות או רווחים מהפרויקטים שבפיתוח.
הכנסות של 600 אלף דולר, הפסד לש 1.35 דולר למניה
החברה מדווחת על מכירות בהיקף של 0.6 מיליון דולר בלבד הרבה מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 4 מיליון דולר ברבעון. הוצאות תפעוליות הגיעו ל-8.5 מיליון דולר לעומת 3.4 מיליון בשנה שעברה. הוצאות המחקר ופיתוח זינקו ל-7.4 מיליון דולר לעומת 2.9 מיליון אשתקד. ההפסד המתואם למניה עומד על 1.35 דולר, גבוה גם הוא מהצפי להפסד של 0.06 דולר למניה. צבר הזמנות החברה עומד על 2 מיליון דולר, המזומנים ושווי המזומנים שבידי החברה הגיעו ל-4 מיליון דולר בסוף ספטמבר לפני המיזוג.
במיזוג הספאק שהושלם ב-7 לאוקטובר גייסה החברה 118.3 מיליון דולר והיא נסחרת לפי שווי של 636 מיליון דולר (לפני הזינוק היום של 10%).
- 2.חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)רון 07/12/2021 21:31הגב לתגובה זו
- 1.תחזית הכנסות לעוד 5 07/12/2021 21:13הגב לתגובה זועושים צחוק מהמשקיעים
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
