לאחר מיזוג הספאק: Arbe תחל להיסחר ביום שישי בשווי מקוצץ של 664 מיליון דולר

החברה תחל להיסחר בנאסד"ק ביום שישי תחת הסימול ARBE, לאחר שגייסה 118 מיליון דולר - גם הפעם רוב המשקיעים בחרו לצאת מוקדם
נתנאל אריאל |

חברת ארבה (Arbe Robotics) הישראלית שעוסקת בפתרונות הדור הבא לרדארי הדמיה תחל להיסחר בנאסד"ק ביום שישי הקרוב, 8 באוקטובר, תחת הסימול ARBE ולפי שווי מקוצץ, זאת לאחר שהיא תשלים מחר (חמישי) את המיזוג עם חברת הספאק Industrial Tech Acquisitions. 

החברה רצתה לגייס לפי שווי של 723 מיליון דולר אך תאלץ להסתפק בשווי קטן יותר בכ-60 מיליון דולר, כלומר כ-664 מיליון דולר, לאחר שכ-75% המשקיעים בחרו לצאת מוקדם, כפי שקרה בתקופה האחרונה לחברות רבות שגייסו באמצעות מיזוג אם חברת SPAC - חברה ללא פעילות עם מזומנים שמוקמת כדי להתמזג עם חברה אחרת, במה שנתפס כמו כניסה לבורסה בדלת האחורית.

כתוצאה מהמיזוג תכניס Arbe 118 מיליון דולר, 18 מיליון דולר במזומן מהספאק ו-100 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים ובהם G&M, Varana Capital, iAngels, Texas Ventures, אייל ולדמן ועוד. 

יצוין כי החברה תכננה לגייס 76 מיליון דולר באמצעות ה-SPAC, לצד ה-100 מיליון מהמוסדיים אך כאמור רוב המשקיעים לא המשיכו איתה והחליטו למשוך את כספם.

מטרת החברה היא לספק ביצועים טובים בכל תנאי הסביבה, מזג האוויר והתאורה, כאשר היא מאמינה שרדאר יהיה מסוגל לסייע לאלגוריתמים של תפיסת המרחב של הרכב, זאת כאשר הרדאר הופך לחיישן בעל יכולות מתקדמות. לדברי החברה, ההדמיה שלה משדרגת את התפקיד של הרדאר להטמעה במערכות סיוע לנהג ADAS וברכבים אוטונומיים.

   

קובי מרנקו, מנכ"ל Arbe: "ההנפקה ממחישה היתרון שלנו כחלוצים ומובילים בשוק, תוך שאנחנו ממשיכים להוות ראש חץ במהפכת הרדאר שאנו מובילים. אנחנו ממשיכים לראות ביקוש יפה לערכות השבבים שלנו אצל לקוחותינו, כשהם מודעים היטב לעליונות הטכנולוגית של המוצרים וליתרונות שהם מגלמים בחיסכון בעלויות. הנפקת החברה תסייע לנו להגשים את היעדים שהצבנו, כשגיוון מקורות ההון נותן רוח גבית לחדשנות המוצרית ומקדם את אסטרטגיית השיווק והמכירות שלנו". 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.