אנבידיה עוקפת את הצפי בשורה העליונה והתחתונה ועולה ב-3% באפטר מרקט
יצרנית השבבים הרוויחה 1.17 דולה למניה, לעומת צפי ל-1.1 ד' למניה. ההכנסות עמדו על 7.1 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-6.83 מיליארד ד'. גם התחזית לרבעון הבא היא מעל צפי האנליסטים
יצרנית השבבים NVIDIA COR (NVDA) רושמת רבעון טוב נוסף עם הכנסות ורווחים מעל צפי האנליסטים. החברה הכניסה 7.1 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-6.83 מיליארד דולר. הרווח המתואם הסתכם ב-1.17 דולר למניה, גם כאן מעל הצפי ל-1.1 דולר למניה.
השוק ציפה לנתונים על הכנסות החברה בתחום הגיימינג. החברה רשמה הכנסות בתחום הזה של 3.22 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-3.18 מיליארד דולר ועליה של 42% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הביקוש למשחקי וידאו במחשב פרח ברקע סגרי הקורונה והשאלה כמה הוא יצמח כאשר העולם יחזור לנורמליות. אבל לפחות בכל הנוגע לאנשים ש'מכורים למשחקים' - גיימרים - אפשר להניח שהחברה יכולה להיות רגועה בכל הנוגע לירידה בשימוש.
תחום משמעותי נוסף הוא תחום חוות השרתים, הדאטה סנטרס. החברה עקפה את הציפיות כאשר רשמה הכנסות של 2.94 מיליארד דולר, בעוד השוק ציפה ל-2.69 מיליארד דולר, מדובר בפלח שצומח במהירות, או ב-55% לייתר דיוק, ביחס לרבעון המקביל. חברות צריכות מקום לאחסון הולך וגדל של נתונים, ובדומה לאמזון (חטיבת ה-AWS שלה), אנבידיה גם פועלת בתחום ומאפשרת לשמור אצלה בענן את הנתונים.
אז נכון שעיקר ההכנסות של אנבידיה עדיין מגיעות מתחום המשחקים אבל היא בהחלט הולכת והופכת את זרוע מרכזי הנתונים ליותר ויותר חשוב. היכולת שלה להוביל בתחום מערכות הבינה המלאכותית נובע לא מעט מכח העיבוד שלה והיא גם מתכוונת להפעיל CPU משלה כך שהיא לא תצטרך להשתמש במעבדים של המתחרות שלה.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזית לרבעון הבא - מעל צפי האנליסטים
החברה צופה ברבעון הבא הכנסות של 7.4 מיליארד דולר, וזאת לעומת צפי קונצנזוס האנליסטים ל-6.86 מיליארד דולר.
מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג (Jensen Huang) אמר "הביקוש למוצרי הבינה המלאכותית שלנו גדל, מונע ע"י הסייקל הגדול וכן הרחבת השימוש בכלים שלנו אצל יותר מ-25 אלף חברות. המצאנו מחדש את הגרפיקה הממוחשבת עם מעקב ובינה מלאכותית, ומדובר בשדרוג חשוב עבור השוק הגדל של גיימרים ויוצרים, כמו גם מעצבים ואנשי מקצוע".
מניית החברה זינקה ב-125% בשנה האחרונה, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של 729 מיליארד דולר.
עם זאת, לא הכל וורוד. החברה מתמודדת כעת עם קשיים בהשלמת הרכישה של מפתחת השבבים מאנגליה ARM. גורמים בכירים בממשלת בריטניה יצאו כנגד העסקה, ורגולטור התחרות פתח בחקירה מעמיקה על העסקה, במסגרתה ייבחנו החששות לגבי הגבלים עסקיים ובעיות ביטחון לאומי הקשורות לעסקה.
- 4.קורא נאמן 18/11/2021 12:41הגב לתגובה זוראוי להבהיר בכתבה שגם אם רכישת ARM לא תתבצע, הדבר לא ישפיע על ביצועי אנבידיה, וכי קיומה של החברה אינו תלוי כלל בחברת ARM
- 3.נ.ש. 18/11/2021 11:01הגב לתגובה זוברווחיות שלה היא שנייה למייקרוסופט לא רואה הרבה חברות באזור שלה. רווח של 41% מהמכירות זה הרבה מאד. במכפיל לרווח הנוכחי זה 64 די הרבה יותר מכפול ממייקרוסופט. מנגד היא עדיין לא דגדגה את יכולת הצמיחה שלה. ביחס לטסלה המחיר שלה הרבה יותר מוצדק ביחס לאחרות הרבה פחות
- 2.קלקלן 18/11/2021 07:32הגב לתגובה זועם כל האהבה לקידמה הטכנולוגית של נבידיה. המחיר מגוחך , חברה שמוכרת פחות מ28 מיליארד בשנה ומרוויחה פחות מ28 מיליארד נסחרת במעל 500 מיליארד דולר ... מעניין אם לג'נסן יש הינה מלאכותית שמראה איך בועה מתפוצצת ...
- 1234 18/11/2021 10:11הגב לתגובה זוהמחיר בעיקר משקף תחזיות לעתיד וגידול שנתי משנה לשנה, ולא רק הכנסה נוכחית. אותו דבר עם טסלה. בניגוד למשל לאינטל שלא צומחת ועומדת במקום מבחינת הכנסות, ובהתאם לכך המניה לא עולה.
- 1.שי 17/11/2021 23:44הגב לתגובה זווגם השקעה טובה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
