איירון סורס שוב רוכשת ומוכיחה את מה שכתבנו: הישראליות רוכשות אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה
איירון סורס מכה שנית (כלומר - רוכשת שוב חברה בזמן קצר, לאחר שרק לפני שבועיים רכשה את Tapjoy העוסקת בפרסום דיגיטלי ב-400 מיליון דולר) ומוכיחה את הטענה שהצגנו כאן לפיה החברות הישראליות שרוצות לצמוח גם אם אינן צומחות אורגנית, רוכשות חברות כדי להציג צמיחה.
איירון סורס דיווחה כעת כי היא רוכשת את חברת התוכנה השיווקית בידאלגו (Bidalgo) בסכום שאותו אמנם החברה סירבה למסור אך על פי גורמים בשוק מדובר על כ-150-200 מיליון דולר.
הטכנולוגיה של Bidalgo מאפשרת למשווקי אפליקציות להציג נראות ושליטה על השקעות השיווק שלהם, כאשר במקום אחד ניתן יהיה ליצור, לנתח ולנהל את היבטי השיווק בתשלום של המשווקים. על פי איירון סורס, היא תוכל להציע מגוון רחב יותר של מוצרים ממוקדי שיווק, מה שיגדיל את הערך שלה למשווקי אפליקציות, כאשר הציבור יוכל לנהל הכל במקום אחד, כולל יצירת מודעות, דרך ניהול קמפיינים ואופטימיזציה שלהם.
בשתי החברות מסבירים כי כדי להצליח לגדול, חשוב שמפתחי אפליקציות יוכלו למדוד, לשלוט, ולהקצות כספים ביעילות גם בערוצי שיווק שונים.
מבחינת איירון סורס מדובר בהעמקת הנוכחות בשוק, וזאת באמצעות מאגר הלקוחות של בידאלגו, באפליקציות מעבר למשחקים, כולל אפליקציות של היכרויות ומסחר אלקטרוני שמשתמשות בטכנולוגיה של בידאלגו לניהול וייעול הוצאות השיווק. שתי החברות עובדות במקביל עם רבים מאותם לקוחות, ולכן מדובר בעצם בקונסולידציה.
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי המידע שנמסר מהחברות, בידאלגו מנהלת למעלה ממיליארד דולר. לדברי מייסד החברה פלאי בארי: "עם השינויים בתעשייה, זיהינו את חשיבות הניתוח היצירתי במתן נראות ובקרה רבה יותר למשווקים, והצגנו כלים חדשים לפלטפורמת הבינה השיווקית שלנו, אשר כיום עוקבת אחר מנהלי תקשורת מדי שנה ומנהלת למעלה ממיליארד דולר".
נציין כי איירון סורס דיווחה כי ההכנסות ברבעון השני זינקו ב-83% ל-135 מיליון דולר, מול 74 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח בתקופה על בסיס Non-GAAP הוכפל ויותר לכ-40 מיליון דולר (4 סנט למניה בדילול מלא) מול 17.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (2 סנט למניה בדילול מלא). הרווח על בסיס GAAP לעומת זאת נחתך בחצי לכ-10 מיליון דולר (0.1 דולר למניה בדילול מלא) מרמה קודמת של 23.2 מיליון דולר.
באיירון סורס פרסמו תחזית לרבעון השלישי של השנה - ההכנסות יסתכמו ב-125-130 מיליון דולר, כלומר ירידה של עד 3.7% לעומת הרבעון שקדם לו, השני, עליו דיווחה כעת. יובהר כי הכנסות החברה אינן מושפעות מעונתיות, וכן כי ירידה זו מפתיעה במידת מה ביחס להודעות החברה על השקות של פיצ'רים חדשים במערכת שלה ועל הרחבת שיתוף הפעולה עם סמסונג בגרמניה. ביחס לרבעון המקביל, השלישי של 2020 התחזית תשקף צמיחה של 42-48%. ה-EBITDA המתואם יהיה ברמה של 43-45 מיליון דולר לפי החברה, עם שוליים של 33-36%.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
תחזית ההכנסות לשנה כולה הועלתה ב-20 מיליון דולר לטווח של 510-520 מיליון דולר, כלומר צמיחה שנתית של 54-575. תחזית ה-EBITDA המתואם הועלתה מ-150-155 מיליון דולר עם שוליים של 31% ל-173-178 מיליון דולר עם שוליים של 33-35%.
קודם להנפקתה חשפה כי ברבעון הראשון ההכנסות יעמדו על 120 מיליון דולר, כך, בצירוף הרבעון השני, מדובר בסכום מצטבר של 255 מיליון דולר במחצית. היות והתחזית ל-2021 כולה מניחה הכנסות של 510-520 מיליון דולר, המשמעות היא שבמחצית השנייה לא תציג צמיחה ביחס לזו הראשונה - ואם כן, היא תהיה בשיעור לא גבוה.
ולכאן בדיוק מתחברות הרכישות - תוספת של 80 מיליון דולר פלוס מהרכישה הקודמת, מעל 20 מיליון דולר ברבעון, פלוס הרכישה הנוכחית שתסדרת לה עוד עשרות מיליונים, מסדרת לאיירון סורס שלא צומחת אורגנית - צמיחה.
- 2.מרק אופברג 26/10/2021 08:45הגב לתגובה זואין מה לעשות. דיגיטל טורבין הוא האלוף האמיתי!
- 1.ודים 25/10/2021 23:55הגב לתגובה זומזל טוב ניר אקרמן!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
