"חשבנו שהתחזית הקודמת של אינמוד שמרנית - ועדיין הופתענו מהחדשה"
יצרנית המכשור הרפואי לטיפולים אסתטיים לא פולשניים, אינמוד , ממשיכה לקפוץ בוול סטריט בכ-12% לשווי שוק של כ-6.5 מיליארד דולר, לאחר שפרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי שהסתיים לאחרונה וכן תחזיות לשנה. החברה מצפה לרווח על בסיס Non-GAAP בסך 0.53-0.54 דולר למניה בדילול מלא (1.06-1.08 דולר בתחשיב קודם לביצוע הספליט ביחס של 2 ל-1 בסוף ספטמבר) – רמת שיא עבורה. ההכנסות עתידות להסתכם ב-93.5-94 מיליון דולר. מתחילת השנה הוסיפה מניית אינמוד, שבסיסה ביוקנעם, 286%. אתמול קפצה ב-8.5% ובצד ההתחזקות היום במסחר, מדובר בעלייה של למעלה מ-20% בתוך יומיים.
גם צפי ההכנסות וגם צפי הרווח גבוהים מאלה שצופים לחברה בשוק, קודם לדיווח. תחזית הקונצנזוס לשורה התחתונה היא לרווח של 0.47 דולר למניה, ובזו העליונה הכנסות ברמה של 82.76 דולר למניה. מדובר בהכאת התחזית ברמה של 49% (ברווח) ו-25%. החברה עקפה את תחזיות ההכנסה בשמונת הרבעונים שחלפו מאז הנפקתה.אנליסט הפירמה Needham, מייק מטסון, שנותן למניה המלצת "קנייה" כתב בסקירה למשקיעים בעקבות הפרסום כי "על אף שחשבנו שתחזית החברה הקודמת ל-2021 היא שמרנית, עדיין הופתענו משיעור הכאתה בדיווח החדש".
באשר לתחזית השנתית, באינמוד מדברים על הכנסות בסך 343-347 מיליון דולר, בעוד שבפרסום הקודם חזו 305-315 מיליון דולר שיכניסו השנה. גם כאן מדובר בצפי הגבוה מהתחזיות בשוק, שהן בממוצע להכנסות של 334.98 מיליון דולר.
הכנסות שכאלה ישקפו צמיחה של 66-68% בהכנסות. מטסון ציין לחיוב את השקת פעילויות בתחום הגניקולוגיה והעיניים והזכיר כי "זה אף יותר טוב מהצמיחה טרום הקורונה, שהייתה 57% ב-2019, וגם יותר טוב מהצמיחה ב-2020, שהייתה בשיעור 31.5%".
- אינמוד חותכת את תחזית הרווח; המניה נופלת ב-12%
- אינמוד מורידה תחזיות לשנת 2024; המניה יורדת ב-11%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד בתחזית החדשה, שיעור רווחיות גולמית Non-GAAP של 84-86%. ברבעון השני אכן הציגה שולי רווח בקצה העליון של הטווח הזה והתקווה היא שלא תרד מהם. מדובר ברווחיות גבוהה, שיצוין כי בין היתר מושפעת לחיוב משיעור המס הנמוך מכח החוק לעידוד השקעות הון (שעוד קודם לאמנת המס הגלובלי המינימלי בשיעור 15% יש הקוראים לבטלו).
כמו כן, לפי תוצאות לא מבוקרות אלה של החברה, הגידול ברווח יהיה פי כארבעה וחצי לכל הפחות (קצה התחתון של הטווח), מנתון של 0.24 דולר למניה בתקופה המקבילה שאשתקד. הפעילות, שעיקרה מכשיר לייזר להצערת העור, אינה מושפעת מעונתיות, שכן הלקוחות רוצים להצעיר את העור כל השנה – אלה לא בגדי ים שיש להם "עונת רחצה". מכאן, שהציפייה היא שתצמח גם בין רבעונים. ואם ברבעון השני הציגה רווח של 0.43 דולר למניה, אזי שבמינימום לפי דבריה, תדווח על גידול בכ-146.5% על פני הנתון הזה ברבעון השלישי.
- 1.דניאל 13/10/2021 21:28הגב לתגובה זוהחברה פועלת בשני מגזרים, פרוצדורות חוזרות של דרמטולוגיה וציוד להליכי דרמטולוגיה. מוצריו כוללים לייזר אקסייזר XTRAC ומנורות VTRAC המשמשות לטיפול בפסוריאזיס, ויטיליגו, אטופיק דרמטיטיס, אקזמה והפרעות עור אחרות. החברה מפיצה את מוצריה בינלאומיים באמצעות מפיצים, ובפנים ישירות לרופאים נמצאת בשליטת קרן אקסלמד (Accelmed) של מורי ארקין נחום שמיר דירקטור בחברה ורכש מניות בשוק בחודש שעבר צוות הנהלה נהדר עם הסטוריה של אקזיטים ! נסחרת בשווי של 65 מיליון$ בלבד עם פוטנציאל ענק דוח אחרון שיפור מדהים בכל הפרמטרים https://finance.yahoo.com/quote/SSKN?p=SSKN
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
