"הסכם של פעם בדור": ה-OECD הודיע על מס גלובלי של 15%
ארגון המדינות המפותחות, ה-OECD, הודיעו כי הגיעו להסכמה על השתת מס מינימום גלובלי של 15%. "ההסכם התקדימי הוסכם על ידי 136 מדינות, שמייצגות למעלה מ-90% מהתמ"ג העולמי, יגרום לאלוקציה של 125 מיליארד דולר מהמדינות העשירות ביותר ליתר המדינות, תוך הבטחה שהחברות ישלמו מס הוגן בכל מקום בו הן פועלות", נמסר מה-OECD.
תחילה, אירלנד והונגריה התנגדו להסכם וזו הייתה מכשלה ברצון להשיג קונצנזוס סביב היוזמה, בשל העובדה שהמיסוי התאגידי נמוך במיוחד. עם זאתף שינויים בנוסח, כמו העובדה שהחוק לא ייכנס לתוקף לפני 2023, כמו גם לא יפגע בעסקים קטנים ובינוניים, הביאו לשינוי העמדה. כמו כן, כחלק מהחוק, החברות יצטרכו לשלם מס מקומי על הפעילות הכלכלית המקומית שלהן.
הגעה להסכם חתומה על הנשיא ג'ו ביידן, שהחל לקדם את החוק כשנכנס לתפקידו בינואר השנה וזהו כנראה אחד מההישגים הדיפלומטיים הכי משמעותיים בעשורים האחרונים של הממשל האמריקאי, שהצליח לגייס סביבו כמות כזו של מדינות
- 4.ישעיהו 11/10/2021 08:47הגב לתגובה זוהרי ידוע שהסכם כל כך מסובך וטעון דיפלומטית נסגר תוך חצי שנה בלבד ובטח שטראמפ הרשע הזה לא התחיל אותו לפני. כתבים רמה נמוכה.
- 3.[email protected] 10/10/2021 12:39הגב לתגובה זולא כולל חברות מתחת ל 750 מיליארד מבטל את מס ה DST שהפריע להמון ארגונים לא כולל מס ל IP שנשאר 6% בערך. כותרת של פוליטקאים. העשירים ישארו עשירים
- 2.תמים 09/10/2021 01:03הגב לתגובה זוהכסף מהמס של 15% ילך למושחתים ולגנבים.
- 1.ישראלי 08/10/2021 21:36הגב לתגובה זובישראל מס הסיגריות בין הגבוהים בעולם . אם כבר מס אז ניתן לעשות ממוצע של ה-OECD . יש מקומות בעולם כמו יפן או ארה"ב שהמס נמוך מאוד . אבל אפשר להתאים את המס לנהוג בבריטניה -צרפת -גרמניה . שגם שם המס גבוהה אבל בפחות 10 % . אי אפשר שישראל תהפוך לדרקונית מיסים בנושא סיגריות . זה לא מידתי .
- מעשן פסיבי 09/10/2021 19:25הגב לתגובה זואי אפשר שהמעשנים יזהמו את הסביבה והלא מעשנים יסבלו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
