דיויד מאייר מנכל פינרגי
צילום: יחצ

פינרג'י קופצת ברקע אפסייד של 85% מלידר שוקי הון

בפירמה משיקים סיקור על המניה בהמלצת קניה במחיר יעד של 13.5 שקל. להערכת הכותבים, השלב השני בפיילוט עם אריקסון יושלם בהצלחה, בשוק האגירה יהיה מקום גם לפתרון שלה, ועסקת בזק פותחת בפניה שוק חדש. מנגד: מהם הסיכונים ואי-הוודאויות?
איתי פת-יה | (2)

מניית חברת האנרגיה המתחדשת פינרג'י 4.79% , שמפתחת טכנולוגיה לגיבוי ואגירת אנרגיה  והנעת רכבים חשמליים באמצעות שילוב בין חמצן מהאוויר ומתכות מסוג אלומיניום ואבץ, עולה במסחר בכ-10%. זאת, ברקע אפסייד של 85% שקיבלה מהפירמה לידר שוקי הון, שהשיקה סיקור על המניה עם המלצת קניה במחיר יעד של 13.5 שקל.

"אנו מתרשמים לחיוב מתפקוד ההנהלה ומהתקדמות החברה בחודשים האחרונים ומעריכים, כי המחיר הנוכחי אינו משקף את הפוטנציאל הגלום", כך לפי הכותבים עמית קופפרשמיד וסבינה לוי. "לדעתנו, הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה החברה, מגיעה לשווקים בדיוק בזמן הנכון, עם שינוי המגמה הגלובלי שרק צפוי להתרחב בשנים הבאות, ואנו מעריכים, כי הקפיצה המשמעותית בתוצאות העסקיות של החברה תקרה במהלך השנים 2022-2023, לאחר השלמת הקמת המפעל החדש".

"כמו כן, ראוי לציין, כי מהדיווחים של החברה ניתן ללמוד שהחברה עומדת במחויבויות

שלקחה על עצמה במסגרת ההנפקה", הם ממשיכים, "זאת לרבות התחלת הקמת המפעל והעברת המעבדות למבנה החדש של החברה, קידום הפיילוט עם דוראל אנרגיה -2.99% על מערכות אגירת האנרגיה של החברה, הרחבת פעילות השיווק הבינלאומית וכיו"ב".

אותו מתקן ייצור שהוזכר נמצא בשלבי הקמה כאמור, ולו כושר ייצור של 20 מגה-וואט (פי 20 מהקיים כיום). הייצור באופן מלא אמור להתחיל במחצית השניה של 2022. להערכת לידר, ההשקעות לא יפסקו שם כי אם יתבצעו כאלה נוספות לצורך הגדלת כושר הייצור "כבר בשנים הקרובות, על מנת לתת מענה לביקושים הגדולים בשוק גיבוי האנרגיה, שרק צפוי להמשיך ולצמוח".

ובעוד המפעל מוקם, הכותבים מציינים את שיתופי הפעולה עליהם דיווחה בינתיים החברה. "פינרג'י עשתה בחודשים האחרונים כברת דרך משמעותית, ודיווחה על מספר התפתחויות חשובות לרבות, שיתופי פעולה עם שחקנים מרכזיים בשווקי הליבה, כולל אינדיאן אויל, אריקסון, Tata motors, אחת מחמשת חברות הענן הגדולות בעולם ומספר פיילוטים מוצלחים בתחום מערכות גיבוי האנרגיה. התפתחויות אלו עשויות להמחיש את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה שפיתחה החברה ומחזקות את רמת הבטחון שלנו ביכולתה של החברה לצמוח בעתיד".

עוד מסבירים השניים כי באשר לעלייה בביקושים שתיארו, זו תנבע מהמגמה "לצמצום ייצור האנרגיה ממקורות מזהמים, לצד הצמיחה הניכרת בהיקף האתרים הקריטיים שדורשים גיבוי אנרגטי למקרים של הפסקות חשמל. כמו כן, המעבר להרחבת ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים וחשמול רכבים מביא לדרישה לפתרונות אגירת אנרגיה לטווח ארוך, ולמענה לשווקים בהן רשת החשמל אינה מפותחת מספיק. כאן בדיוק נכנסת פינרג'י לתמונה".

יחד עם זאת הם מסייגים בכותבם כי "חשוב לציין כי פעילות החברה, טומנת בתוכה סיכונים לא מבוטלים , הן לאור השלב המוקדם יחסית בהתפתחותה והסיכון העסקי הגלום במוצריה , והן לגבי חוסר הוודאות לגבי המיצוב התחרותי שלה בשווקי היעד בטווח הבינוני-ארוך על הרקע ריבוי פתרונות טכנולוגיים מתחרים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

לוי וקופפרשמיד צופים התקדמות מול אריקסון. "להערכתנו, קיים סיכוי גבוה, כי גם השלב השני של הפיילוט יושלם בהצלחה, ובחודשים הקרובים, בסמוך למועד השלמת הקמת המפעל החדש של החברה, נתחיל לראות רכישות הדרגתיות מצד אריקסון או לקוחותיה למערכות של החברה".

על מערכת הגיבוי שרכשה ממנה בזק נכתב בסקירה של לידר כי "עבור פינרג'י מדובר בעסקה משמעותית שפותחת עבור החברה שוק חדש לגמרי אך קשה עדיין להעריך את הפוטנציאל הכלכלי של העסקה". על חברת הדאטה סנטרים הגדולה, ששמה לא נחשף, ושהפיילוט מולה הושלם בהצלחה (גם כן למערכת הגיבוי) נכתב "אנו מעריכים, כי קיים סיכוי גבוה שהחברות יגיעו להבנות מסחריות בנוגע לפרויקט בהיקף גדול יותר, אשר יהווה התקדמות משמעותית לקראת מכירת מערכות גיבוי גדולות המתאימות למרכזי נתונים".

ביחס לפעילות בתחום הרכבים החשמליים, מסבירים הכותבים כי "המערכת של החברה צפויה לפתור מספר חסמים, הקיימים כיום ברכבים חשמליים לרבות: הכפלת ואף שילוש של טווח הנסיעה המוגבל של רכבים חשמליים המונעים על ידי סוללת ליתיום-יון בלבד, צמצום התלות ברשת החשמל לטעינת הרכב, קיצור תהליך טעינת הרכב למספר דקות בלבד, וזאת על ידי החלפת פלטות אלומיניום קלות משקל ומילוי מיכל נוזל וצמצום עלויות מערכת ההנעה בעד כ-50% מעלות מערכת המופעלת באמצעות סוללות ליתיום-יון".

"פינרג'י מכוונת למדינות בהן תשתית החשמל אינה מפותחת ופריסת עמדות הטעינה לרכבים חשמליים אינה צפויה להיות רחבה או איכותית - כמו הודו, שם עיקר המיקוד כיום. זה לא מפתיע שארבע מיצרניות הרכב הגדולות בהודו: Maruti Suzuki , Mahindra & Mahindra , Ashok Leyland ו- Tata Motors עליה דיווחה החברה ממש לאחרונה, בחרו לשתף פעולה עם החברה ולבחון את היישום של מערכותיה ברכבים שלהן. גם אם פעילות החברה בסופו של דבר תתמקד רק בשוק ההודי, מדובר בפוטנציאל הכנסות משמעותי לחברה".

כמו כן צויין כי "במדינות מתפתחות אימוץ הטכנולוגיה של פינרג'י תלוי בהקצאת משאבים ממשלתיים, ייתכן כי קצב ההתקדמות באזורים אלו יהיה איטי. לאור חוסר הוודאות בשוק ההודי בחרנו להעניק בשלב זה שווי סמלי לסגמנט, הנאמד ב-50 מיליון דולר".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אמיר 05/10/2021 09:21
    הגב לתגובה זו
    ימומש הלוואי אני בפנים. השווי לא מנופח
  • 1.
    בהצלחה (ל"ת)
    04/10/2021 19:25
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%

הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה? 

מערכת ביזפורטל |

הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.  

 דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס.  ארן ארן 15.25%  מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל.  בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).

סאמיט סאמיט -4.78%   הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.

טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25%    זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC

ג'ין טכנולוגיות 6.41%   דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?



נבות בר, מנכ"ל קיסטון קרדיט: דודי מוסקויץנבות בר, מנכ"ל קיסטון קרדיט: דודי מוסקויץ

לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם

לאומי הצליח "לגנוב" את המימון לקיסטון - יממן את שותפות אגד בעסקה שתכניס לבנק כ-100 מיליון שקל בשנה והרווח עלייה יהיה כ-30 מיליון; וגם איך שה שהבטוחה ההדרת - חברת אגד שווה פחות לביטחון מהדירה שלכם?

ליאור דנקנר |

קיסטון קיסטון אינפרא -1.11%  , בעלת השליטה בקבוצת אגד, משלימה מימון מחדש בשותפות אגד, כשבנק לאומי מוביל מימון בהיקף של כ-1.75 מיליארד ש"ח בחיתום מלא. קיסטון נסחרת סביב ה-10 שקלים. מתחילת החודש היא עולה ב-2.2%, מתחילת השנה היא קפצה ב-74.8%, וב-12 החודשים האחרונים היא עלתה ב-71%. שווי השוק של החברה עומד על כ-1.9 מיליארד ש"ח.

המהלך מחליף שני הסכמי מימון נפרדים שהיו בעבר, וכל אחד מהם נשען על קונסורציום של כמה גופים מממנים. כעת המימון מתרכז בבנק אחד ובהסכם אחד, מה שמפשט את ניהול החוב בשוטף.

המימון החדש מיועד למחזור החוב הקיים, והוא כולל גם מסגרת למימון רכישת יתרת 13.2% מאגד במסגרת אופציית ה-PUT השנייה והאחרונה, שצפויה בפברואר 2026. מבחינת השותפות, זה גם מייצר מסגרת מימון מראש לאירוע המימוש, ולא רק מחליף חוב קיים.


מה הריבית האפקטיבית ולמה היא גבוהה יותר ממשכנתא

הריבית האפקטיבית המשוקללת בעסקה עומדת על כ-6% נכון להיום. חלק משמעותי מהחוב בריבית משתנה, כך שאם סביבת הריבית יורדת, גם עלות המימון עשויה להתעדכן כלפי מטה לפי התמהיל בפועל.

כדי להבין איך מתקבל המספר צריך להסתכל על ריביות הבסיס ועל מרווחי האשראי שמתווספים אליהן. חלק מההלוואה בריבית פריים, חלק בריבית בסיס שקלית או צמודה שמחוברת לשוק האג"ח, ובמסלול הצמוד נכנסת גם ההצמדה למדד שמעלה את העלות האפקטיבית כשמגלמים אינפלציה. סיכוי טוב שהריבית תרד בהמשך השנה הבאה. אם בנק ישראל אכן יוריד את המשכנתא בלפחות 0.5%, הריבית על החוב תרד ל-5.5%.