אלה הקטליזטורים שעשויים לתמוך במניית טסלה
מאז השיא בסוף ינואר, 883 דולר למניה, ועד השפל חודש וחצי לאחר מכן במרץ, 563 דולר, מניית TESLA INC (TSLA) השילה מערכה כ-36%. בינתיים הספיקה כמה פעמים להרים ראש ולאחר מכן למחוק את העליות, וממחצית אוגוסט לערך היא בטיפוס הרים – מתקדמת למעלה, יורדת רק מעט למטה, כדי להמשיך הלאה ביום למחרת. כעת היא נסחרת בכ-744 דולר למניה, שיא מאז פברואר האחרון, ונראה כי ישנם מספר קטליזטורים להמשך העליות.
באופן טבעי, התוצאות הרבעונית, באם תהיינה חיוביות יתמכו במניה. אלה יחשפו באוקטובר והאנליסטים צופים לרווח של 1.38 דולר למניה על מכירות בהיקף של 13 מיליארד דולר, מדובר יהיה בירידה ברמת הרווח למניה מ-1.45 דולר ברבעון השני, ואולם בצמיחה בשורה העליונה מהכנסות של 12 מיליארד דולר. הצפי שלהם למספר מסירות הרכב של המותג הוא 221 אלף – 20 אלף יותר מברבעון השני.
מעבר לדוחות, ישנם גם דיבורים: ב-7 באוקטובר בטסלה יערכו את הכנס השנתי שלה, שיתקיים במתקן הייצור החדש של החברה באוסטין שבטקסס – אז גם יחשפו אליו המשקיעים. במתקן זה, השני בגודלו של החברה בארה"ב, ייוצר מתחילת השנה הבאה מודל הסייברטראק של טסלה. המשקיעים ירצו לשמוע בכנס צפי מפורט יותר לגבי לוח הזמנים של ייצור הסייברטראק, כנ"ל לגבי מודל ה-Y. עוד באותו החודש אמור להחל הייצור במפעל בגרמניה.
כבר כעת, אם לשים בצד את גיוס הלקוחות החדשים דרך מסירות רכבי טסלה, מי שכבר כיום מחזיק ברכב של החברה מקבל חידושים מגזרתה. תכנת הנהיגה האוטונומית (לא באופן מלא על אף שמה המטעה "Full Self Driving") עודכנה וזמינה לנהגי טסלה גם לשימוש בכבישים בתוך הערים, שם תוכל לסייע להם בניווט, תיקון סטייה מהנתיב ועוד – ולא רק בכבישים ראשיים. טסלה תקווה שהדבר ילהיב לקוחות חדשים שירצו לקנות רכב שלה.
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.איל 28/09/2021 12:49הגב לתגובה זוהסינים לא יתנו לה לשווק בסין ובלי שוק כזה גדול אין לה זכות קיום המותג הסיני ניאו למשל , מביא מצלמות וגלאים בכמה רמות מעל טסלה , ובשנה הבאה יוצא עם סוללה של 1000 קילומטר , והוא הרבה יותר איכותי ( לא חכמה ) האירופאים ןהאמריקאים סוגרים את היתרון ההתחלתי של טסלה , ומהר מאד בכל העולם עובדים על פיתוחים שונים של סוללות ( מצב מוצק למשל ) העתיד שייך בכלל להנעה באמצעות תא מימן
- סוחר 28/09/2021 19:25הגב לתגובה זוהסינים רק מצהירים על כך שיגיעו ל-1,000 ק"מ, בעוד טסלה כבר בפועל מגיעה ל-650 ק"מ במודל ה-S שלה. מה גם שהסינים מצהירים על סוללה בגודל של 150 קוט"ש, וה-S של טסלה עושה את זה בסוללה בגודל של 100 קוט"ש בלבד. מעבר לכך, המכוניות של ניאו הרבה יותר יקרות משל טסלה, ובכלל מי רוצה לקנות זבל סיני על פני טכנולוגיה אמריקאית?
- 1.חושי הארכי 27/09/2021 16:10הגב לתגובה זוטסלה השיגה רמת נהיגה אוטונומית מדהימה בעזרת 1,000 נהגים בגירסת בטא, ולאחרונה הרחיבה את מספרם ל-2,000. עכשיו המשקיעים מצפים להרחבת גרסת הבטא של הנהיגה האוטונומית לכלל רכבי הטסלה שפזורים היום בארה״ב (כמיליון כאלה בכל ארה״ב) החל מהשבוע הבא. במקביל טסלה גייסה מאות מהנדסי תוכנה וצוותים שיקודדו את כל המידע שמתקבל. וכן, לאחר 201,000 רכבים שנמסרו ברבעון השני, תפרסם טסלה ביום שישי את מסירות הרבעון השלישי שצפויות להגיע ל-230,000-250,000 - גידול עצום בכל רבעון. כמו כן, בעוד שבועיים ייפתחו המפעלים בברלין ובטקסס שיהיו מפעלי הרכב הגדולים ביותר בעולם, וייצרו לטסלה מיליוני רכבים בכל שנה - בעיקר מודל Y שיהפוך לדגם הנמכר בעולם כבר בשנה הבאה. ועוד לא דיברנו על חטיבת האנרגיה שצומחת במאות אחוזים בכל שנה, על עסקי הביטוח המתרחבים, על מפעלי הסוללות שיקומו בברלין ובטקסס לצד מפעלי הרכב, על מכונות היציקה העצומות שמייצרות את שלדת הרכב בעלויות נמוכות מאוד, על הרובטיקה, ועוד….
- נדב 27/09/2021 19:44הגב לתגובה זואבל איזה איש, אמן היו עוד כמה כמוהו שיוותרו על כסף (הפטנטים של טסלה) ועל כבוד לטובת האנושות כולה. אלטרואיסט בהגדרה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
