אלה הקטליזטורים שעשויים לתמוך במניית טסלה
מאז השיא בסוף ינואר, 883 דולר למניה, ועד השפל חודש וחצי לאחר מכן במרץ, 563 דולר, מניית TESLA INC (TSLA) השילה מערכה כ-36%. בינתיים הספיקה כמה פעמים להרים ראש ולאחר מכן למחוק את העליות, וממחצית אוגוסט לערך היא בטיפוס הרים – מתקדמת למעלה, יורדת רק מעט למטה, כדי להמשיך הלאה ביום למחרת. כעת היא נסחרת בכ-744 דולר למניה, שיא מאז פברואר האחרון, ונראה כי ישנם מספר קטליזטורים להמשך העליות.
באופן טבעי, התוצאות הרבעונית, באם תהיינה חיוביות יתמכו במניה. אלה יחשפו באוקטובר והאנליסטים צופים לרווח של 1.38 דולר למניה על מכירות בהיקף של 13 מיליארד דולר, מדובר יהיה בירידה ברמת הרווח למניה מ-1.45 דולר ברבעון השני, ואולם בצמיחה בשורה העליונה מהכנסות של 12 מיליארד דולר. הצפי שלהם למספר מסירות הרכב של המותג הוא 221 אלף – 20 אלף יותר מברבעון השני.
מעבר לדוחות, ישנם גם דיבורים: ב-7 באוקטובר בטסלה יערכו את הכנס השנתי שלה, שיתקיים במתקן הייצור החדש של החברה באוסטין שבטקסס – אז גם יחשפו אליו המשקיעים. במתקן זה, השני בגודלו של החברה בארה"ב, ייוצר מתחילת השנה הבאה מודל הסייברטראק של טסלה. המשקיעים ירצו לשמוע בכנס צפי מפורט יותר לגבי לוח הזמנים של ייצור הסייברטראק, כנ"ל לגבי מודל ה-Y. עוד באותו החודש אמור להחל הייצור במפעל בגרמניה.
כבר כעת, אם לשים בצד את גיוס הלקוחות החדשים דרך מסירות רכבי טסלה, מי שכבר כיום מחזיק ברכב של החברה מקבל חידושים מגזרתה. תכנת הנהיגה האוטונומית (לא באופן מלא על אף שמה המטעה "Full Self Driving") עודכנה וזמינה לנהגי טסלה גם לשימוש בכבישים בתוך הערים, שם תוכל לסייע להם בניווט, תיקון סטייה מהנתיב ועוד – ולא רק בכבישים ראשיים. טסלה תקווה שהדבר ילהיב לקוחות חדשים שירצו לקנות רכב שלה.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.איל 28/09/2021 12:49הגב לתגובה זוהסינים לא יתנו לה לשווק בסין ובלי שוק כזה גדול אין לה זכות קיום המותג הסיני ניאו למשל , מביא מצלמות וגלאים בכמה רמות מעל טסלה , ובשנה הבאה יוצא עם סוללה של 1000 קילומטר , והוא הרבה יותר איכותי ( לא חכמה ) האירופאים ןהאמריקאים סוגרים את היתרון ההתחלתי של טסלה , ומהר מאד בכל העולם עובדים על פיתוחים שונים של סוללות ( מצב מוצק למשל ) העתיד שייך בכלל להנעה באמצעות תא מימן
- סוחר 28/09/2021 19:25הגב לתגובה זוהסינים רק מצהירים על כך שיגיעו ל-1,000 ק"מ, בעוד טסלה כבר בפועל מגיעה ל-650 ק"מ במודל ה-S שלה. מה גם שהסינים מצהירים על סוללה בגודל של 150 קוט"ש, וה-S של טסלה עושה את זה בסוללה בגודל של 100 קוט"ש בלבד. מעבר לכך, המכוניות של ניאו הרבה יותר יקרות משל טסלה, ובכלל מי רוצה לקנות זבל סיני על פני טכנולוגיה אמריקאית?
- 1.חושי הארכי 27/09/2021 16:10הגב לתגובה זוטסלה השיגה רמת נהיגה אוטונומית מדהימה בעזרת 1,000 נהגים בגירסת בטא, ולאחרונה הרחיבה את מספרם ל-2,000. עכשיו המשקיעים מצפים להרחבת גרסת הבטא של הנהיגה האוטונומית לכלל רכבי הטסלה שפזורים היום בארה״ב (כמיליון כאלה בכל ארה״ב) החל מהשבוע הבא. במקביל טסלה גייסה מאות מהנדסי תוכנה וצוותים שיקודדו את כל המידע שמתקבל. וכן, לאחר 201,000 רכבים שנמסרו ברבעון השני, תפרסם טסלה ביום שישי את מסירות הרבעון השלישי שצפויות להגיע ל-230,000-250,000 - גידול עצום בכל רבעון. כמו כן, בעוד שבועיים ייפתחו המפעלים בברלין ובטקסס שיהיו מפעלי הרכב הגדולים ביותר בעולם, וייצרו לטסלה מיליוני רכבים בכל שנה - בעיקר מודל Y שיהפוך לדגם הנמכר בעולם כבר בשנה הבאה. ועוד לא דיברנו על חטיבת האנרגיה שצומחת במאות אחוזים בכל שנה, על עסקי הביטוח המתרחבים, על מפעלי הסוללות שיקומו בברלין ובטקסס לצד מפעלי הרכב, על מכונות היציקה העצומות שמייצרות את שלדת הרכב בעלויות נמוכות מאוד, על הרובטיקה, ועוד….
- נדב 27/09/2021 19:44הגב לתגובה זואבל איזה איש, אמן היו עוד כמה כמוהו שיוותרו על כסף (הפטנטים של טסלה) ועל כבוד לטובת האנושות כולה. אלטרואיסט בהגדרה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
